vgdev Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 Hei, jeg har en plan om å sette opp en server. Men er temmelig grønn på dette området, så jeg lurte på om det var noen som ville hjempe meg? Os: Windows Xp professional sp2 (har ikke fått linux debian til å funke) PLanen var at jeg kunne ha en datamaskin, som en webserver, som var knyttet til en hjemmeside på en måte. Sånn at jeg kunne gå inn på websiden logge meg inn med et passord, og laste ned de filene jeg ønsket, fra hvilken som helst pc i verden. Er dette mulig? Takker hjeteligst på forhånd.
ranvik Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 web server.... er bare og søk etter det på download.com for og kune styre den fra helle verden har du logmein.com , og bruk dns2go eller noe (google etter ddns) så finner du mange.
backup Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 På winXp Pro har du jo allerede med IIS en web-, ftp- og en smpt-server. Det er bare å installere dem fra winXp Pro cd'en. Har du dynamisk ip, er for eksempel dyndns.com (gratis) et bra alternativ du kan ta en titt på for å kunne laste ned fra server på din hjemme-pc når du er utenfor det lokale hjemme-nettverk.
nomore Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 FolderShare fungerer også til dette formålet... www.foldershare.com
-Shark- Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 FolderShare fungerer også til dette formålet... www.foldershare.com 7774382[/snapback] Helt enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå