Gå til innhold

iPod FAQ (Vanlige problemer)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. I media player så viser cd'ene mine med cover arts, men det gjør de ikke i itunes? Finner ikke itunes coverarts automatisk når bildene ligger i mappen som filene ligger i?

2. Finnes det en funksjon der itunes kan søke etter coverarts til alle sangene som ikke har det i biblioteket?

3. For å koble Ipod til tv. Hvordan gjør man det? Har 50" plasma med hdmi, svideo, scart (men ikke usb) Har en Harman/Kardon Go+play (docking+høyttaler), som har svideo ut, men når jeg kobler denne til tv, så finner ikke tv noe svideo signal.

Endret av Hansforum
Lenke til kommentar

Har fått meg en iPod nano 8GB nå, og har noen små problemer.

 

For det første får jeg ikke til å bruke Mediamonkey til å føre over musikk.

I iTunes er mange av taggene ikke som de skal, selv om de i Mediamonkey er fine.

Hvordan kan jeg få avspillingsmetode over til shuffling, i stedet for "i rekkefølge"?

 

Hadde vært fint å få litt hjelp til dette. Takk :)

 

EDIT: Ang. MediaMonkey så er problemet at musikken ikke legges over. Det jeg gjør er å koble til iPoden for så og dra over sangene fra MM-biblioteket over til menyen til venstre hvor iPoden min ligger, men selv om jeg ser musikken i iPod-menyen i MM så finner den ikke noe når jeg skal bruke den og når jeg kobler til iTunes blir jeg bedt om å gjenopprette.

Endret av haarod
Lenke til kommentar

Hvorfor korter iTunes/iPod noen sanger? F.eks When You Were Young, som varer i godt over 3 minutter, varer plutselig i 2 min og 30 sek. Irriterende, siden sangen slutter tidligere enn den egentlig gjør. Noen sanger som egentlig varer i 3 min, varer nå plutselig i 6. Hvorfor er det slik, og hvordan kan jeg fikse dette?

Lenke til kommentar

## Moderaturmodus

 

jeg har slått sammen et par dobbel- og trippelinnlegg denne tråden. skal dere legge til noe mer informasjon så vær flinkere til å redigere innlegg dere nettop har lagt inn.

 

## /moderatormodus

 

 

da denne tråden handler om iPod generelt drister jeg meg til å poste et innlegg om et program for å overføre vide/audio til iPoden uten å måtte bruke iTynes. Winamp har støtte for portable devices (iPod, Zen osv). det eneste du renger for å overføre sanger fra Winamp er å høreklikke på sangene og velge "send to -> portable device".

 

Jeg har aldri like hvordan iTunes blander seg inn i hvilkene sanger jeg har på iPoden, hva jeg har på spillelister og lignende. Kræsjer maskinen din må du jo ifølge iTunes også slette alt på maskinen din da spillelistene blir forskjellig. Winamp er nå et program jeg bruker til å overføre alt av sanger og videoer til iPoden min. jeg har lagt ved bilde hvordan dette gjøres.

 

det finnes sikkert flere programmer som har denne støtten også men Winamp er det eneste programmet jeg bruker som jeg vet har slik støtte.

Lenke til kommentar
.. Den populære mediaspilleren Winamp kan faktisk synkroniseres med iPod. Det hele fungerer svært bra, og jeg bruker det fremfor iTunes. Du finner mer informasjon, og plugin til Winamp her

MediaMonkey er også en svært god spiller som kan svært mye spennende. Personlig foretrekker jeg Winamp, men jeg ble mektig imponert av MediaMonkey også. Programmet finner du her

Både Winamp og Mediamonkey har støtte for å kopiere musikken tilbake til datamaskinen, i tillegg til mange andre småting iTunes ikke lar det gjøre.

 

Som nevnt har jeg skrevet om både Winamp og flere andre programmer som tar seg av denne jobben ;)

Lenke til kommentar
Hei dere. Søstra mi har fått seg Ipod Touch. Jeg lurer på ossen jeg skal få inn en IMG.bildefil på den. Jeg VET jeg må ha den i avi fil eller noe..

HJELP!

Å det er en DVD rip, eller hva? Du må nok konvertere den i tilfelle.. Hvis du sier hva det er på maskinen så er det lettere å forklare. Er det bare en å annen filmfil så kan du jo prøve Super Video Converter. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...