Gå til innhold

iPod FAQ (Vanlige problemer)


Anbefalte innlegg

Kjempeflott tråd!

 

Hvordan får man kopiert over adresselista fra outlook på ipoden?

 

edit: Ja, det var altså så enkelt at man merker de man skal ha, trykk, dra og slipp.

 

Fant ikke noen måte å synkronisere automatisk, går det i det hele tatt?

(bruker ikke iTunes, men Winamp)

 

Tetanus

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her sjekk ut denne linken:

 

For Outlook

http://www.tucows.com/Windows/PDA/IPod/Bus.../Miscellaneous/

 

For andre ting:

http://www.tucows.com/Windows/PDA/IPod/Int.../Miscellaneous/

http://www.tucows.com/Windows/PDA/IPod/Mul.../Miscellaneous/

http://www.tucows.com/Windows/PDA/IPod/Sys.../Miscellaneous/

 

Der ligger masse programmer til ipodene. Drink oppskrifter, veibeskrivelser, nyheter, kart, lydtuning og masse annet rart.

 

Håper noen finner noe de liker da! ;) Det er mye å bla igjennom her!

 

Edit: Her ligger det også tett med programmer

http://www.softpedia.com/get/IPOD-TOOLS/

Sjekk det ut kanskje du finner noe som er smart eller som bare er kult?

De har et programm som gjør om PP_presentasjoner til lysbilder så du kan ha det som et slideshow på ipoden i møter.

 

Mvh Fat_Board

Endret av Fat_Board
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Volumet er enten alt for høyt, eller alt for lavt på en sang

Det finnes en volumjustering i iTunes som kan gjøre at en sang har for høyt, eller for lav volum. For å endre dette kobler du iPod til datamaskinen, høyreklikker på sangen det gjelder og velger "Vis Info". Et vindu dukker nå opp, her velger du tabben "Valg". Du vil her finne en glidebryter. Juster den til "normal".

 

Dette kan du løse enklere. På iPoden, trykk innstillinger -> Volumjustering -> Sett på.

8233702[/snapback]

Man bør la iTunes justere volumet istedetfor iPod, grunnen er at det tar mye mer strøm å la iPod analysere sangene. Og som alle iPod-brukere vet er ikke batteriene evigvarende :nei:

Lenke til kommentar

Flott FAQ, men har et lite spørsmål..

 

Vurderer å kjøpe en iPod Nano, men noen sa til meg at kanskje(!) måtte førstegangsformatering skje gjennom iTunes!?

 

Jeg hadde egentlig tenkt at iTunes ALDRI i verden skulle få sine digitale føtter innenfor mitt kabinett!

 

:)

 

EDIT: Er stolt MediaMonkey -bruker, om det skal ha noe å si!?

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Flott FAQ, men har et lite spørsmål..

 

Vurderer å kjøpe en iPod Nano, men noen sa til meg at kanskje(!) måtte førstegangsformatering skje gjennom iTunes!?

 

Jeg hadde egentlig tenkt at iTunes ALDRI i verden skulle få sine digitale føtter innenfor mitt kabinett!

 

:)

 

EDIT: Er stolt MediaMonkey -bruker, om det skal ha noe å si!?

8586174[/snapback]

 

Er også stolt MediaMonkey bruker ;)

 

Jeg vet ikke med nano, men med en litt eldre modell (min ipod9 Photo 30gb (4gen), så måtte den iallefall ikke innom iTunes.

 

Har fikset sånn at iPoden oppfører seg som en "vanlig" mp3 spiller, slik at jeg slipper å gå gjennom noen program for å legge musikk på den. Bare legge den rett inn på selve ipod disken, copy'n'paste. + Alle musikkformat støtte, og en haug med innstillinger og ekstre goodies. Har hatt det slik, veldig lenge nå, sikkert i over 1år. Tror ikke jeg går tilbake noengang

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ikke i original firmware vil jeg tro, men mener det skal være mulig i Rockbox.

 

Edit: Si meg, er det noen som kjører denne programvaren til vanlig, og er det problemer med den? Noen fare for at garantien fyker, eventuelt at det ikke går ann å fikse den med denne programvaren?

8712491[/snapback]

 

Jeg tror jeg har skrevet tidligere i denne posten at jeg kjører Rockbox til vanlig.

 

Jeg merker ingen problemer med det, bortsett fra en ting, iPoden henger seg opp av og til, men det gjør den når jeg kjørte den på vanlig firmware også, bare da hang den seg opp oftere. Det er ikke et problem jeg støter på ofte heller. Jeg vet ikke om garantien ryker, men min garanti er vell ute av dato, så for meg gjør det jo ingenting. Har vell hatt rockbox det siste året nå, oppdaterer når det kommer oppdateringer osv, synes det rett og slett er en mye bedre løsning enn vanlig ipod. Mye lettere med filer, mange flere innstillinger som gir mer frihet og ikke minst støtten for .FLAC, .ogg osvosv. Er ikke noe ekspert på Rockbox, har selv ikke hatt noen problemer med det, men jeg har lest litt rundt på rockbox forumet/troubleshoot siden demmes at det er noen som har det. Som sakt, vet ingenting om garantien, tror ikke den ryker, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Har et problem med min ipod (80gb). Den støtter ikke alle filtyper noe som er intenst irriterende. Er det en mulighet for å få den til å støtte alle lydfiler (tenker på program downloads eller noe sånt)?

 

Hvis du gidder å lese i tråden, så finner du et program som lar deg spille av de aller fleste musikk-filtyper

 

Jeg har et problem, spør her, regner med at noen vet svaret også:

- Ipoden vil ikke lade opp batteriene

- iPoden får ikke kontakt med datamaskinen

Jeg har prøvd både å lade den i veggen, og i datamaskinen. Det er null strøm på den, å det går ikke ann å resete den, eller gjenoppbygge den på dataen(den får ikke kontakt med dataen). Jeg lurer på om det kan være noe galt i usb'en på spilleren, siden den ikke registrer at den kobles til strømkilde/datamaskin?

 

Det er en 4g photo det er snakk om her

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Ok, har fortsatt problemer med å få alle sangene mine på ipoden min. Har prøvd å bruke media monkey men det ble bare færre av sangene som ble med. Er ikke et option å konvertere sangene jeg ikke får med fordi det blir litt av et styr å leite igjennom 7500 sanger for å finni 150 utvalgte spredte sanger. Er det ikke noe programvare for ipoden som gjør den mer motakelig for alle filtyper? Ps: Ja har sjekket igjennom hele tråden, fant ingenting jeg trur jeg kan bruke. Men igjen er ikke helt en kløpper på programvare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...