Gå til innhold

Fullføre Mario 64 på 15min


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oisann... har sett det før, men er alltid imponerende. Spess når jeg bruker sikkert 20timer på det. :(

 

Men dette er jo på PC da, og da har man mulighet til å sakke ned tid, gjøre ting omigjen, perfeksjonere det med å slå sammen savedgames. ;)

 

 

Edit: Faen han hadde funnet mange bugs. :D

Endret av MeSa
Lenke til kommentar

 

Edit: Faen han hadde funnet mange bugs. :D

7765289[/snapback]

 

Ja, han har funnet mange bugs, men allikevel: Det er få av de bugsene han har fått til som er LETT å gjennomføre. Jeg får bare til buggen i trappa mellom det " Første store rommet" og rommet du får aksess til etter å ha tatt bossen i kjelleren. Bombebuggen i course 1, og kaninbuggen fikser jeg ikke. Han er faktist das 1337'os i SM 64. All ære, men han må jo ha brukt så uuutrolig mange timer på dette! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er da et godt spørsmål om han bruker orginalspillet på konsoll eller om han bruker en emulator med mulighet for å sette ned farta osv. Men det spiller ikke så mye rlle fordi dette er tøft. det er en egen side på nette hvor det blir lagdt opp en haug med diverse timeattack filmer. jeg har sett en som tok solsice på ca 6 min eller noe. Og for de som har prøvd solstice så skjønner man at det er utrolig. Jeg har aldri runda sosltice... det er tilnærma umulig.... Men han hadde brukt emulator for å klare det.

Lenke til kommentar

Litt info fra Guiden på speedruns.net..

 

Do I need to be a skilled player?

Not at all. Patience is much more important than skill is. You play at slowspeed while recording because else it is hardly possible to fulfill these perfect moves. Some moves have used hundreds of rerecord counts. So you see that you just need to be patient to retry some moves until you get them perfectly done. 

 

How can I make such videos? 

You need an emulator with rerecording function. On this way you can play a game and when making a mistake you just reload a savestate and the emulator rerecords the savestates. This means in the result you do not see the reloading anymore and it looks perfectly played. 

 

Jeg tviler på at han har gjort dette i et sammenhengende forsøk, men imponerende er det. Hvem i alle dager kommer på slike bevegelser som han gjør? Noe av det ser ut som å være nærmere umulig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...