Gå til innhold

hvorfor 500W+ til 8800gtx?


NeMoX

Anbefalte innlegg

Hvorfor mener alle at man bør minst ha 500W psu for dette kortet?

 

Kjønner heller ikke hvorfor nvidia har sagt at 450W er et minimums krav..

 

når jeg bestilte 8800gtx, så bestilte jeg en psu på 500W i tillegg..siden min gamle psu var bare på 360W

 

Fikk 8800gtx før psu'n..så tenkte jeg skulle prøve å koble det opp med den gamle psu'n,

bare for å se.. har nå fungert i 3 dager uten noen feil..

 

Club3D 8800gtx

[email protected]

2gig ram 667

3x 80mm vifter

Thermaltake BW

250gb sata II

120gb ata

dvd-rom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo greit å tenke litt framsiktig også.. jeg kunne sikkert brukt min gamle 350watter(Fortron source) med mitt nye 7950gt også. Men jeg tenkte siden jeg skullel ha meg ny harddisk(bestillt nå) + evt 8800gtx med tiden så gikk jeg for en 530watter. Sparer jo penger vettu. Bedre å holde seg litt over en akkurat.

 

Mest var det fordi jeg gadd ikke å sitte i juleferien med ett nytt skjermkort som ikke ville funke pga. lite strøm.. hehe

Er fornøyd som ett egg jeg med den. 635,- kr er jo ikke allverden heller.

og 350watteren får du jo ikke en stein igjen for, så den blir nok en reserve,eller hevet inn i denne igjen, når jeg skal bygge ny og bedre selv.

Lenke til kommentar
Er jo greit å tenke litt framsiktig også.. jeg kunne sikkert brukt min gamle 350watter(Fortron source) med mitt nye 7950gt også. Men jeg tenkte siden jeg skullel ha meg ny harddisk(bestillt nå) + evt 8800gtx med tiden så gikk jeg for en 530watter. Sparer jo penger vettu. Bedre å holde seg litt over en akkurat.

 

Mest var det fordi jeg gadd ikke å sitte i juleferien med ett nytt skjermkort som ikke ville funke pga. lite strøm.. hehe

Er fornøyd som ett egg jeg med den. 635,- kr er jo ikke allverden heller.

og 350watteren får du jo ikke en stein igjen for, så den blir nok en reserve,eller hevet inn i denne igjen,  når jeg skal bygge ny og bedre selv.

7761081[/snapback]

 

Tips: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PSUC2XPSU

Lenke til kommentar
Er jo greit å tenke litt framsiktig også.. jeg kunne sikkert brukt min gamle 350watter(Fortron source) med mitt nye 7950gt også. Men jeg tenkte siden jeg skullel ha meg ny harddisk(bestillt nå) + evt 8800gtx med tiden så gikk jeg for en 530watter. Sparer jo penger vettu. Bedre å holde seg litt over en akkurat.

 

Mest var det fordi jeg gadd ikke å sitte i juleferien med ett nytt skjermkort som ikke ville funke pga. lite strøm.. hehe

Er fornøyd som ett egg jeg med den. 635,- kr er jo ikke allverden heller.

og 350watteren får du jo ikke en stein igjen for, så den blir nok en reserve,eller hevet inn i denne igjen,  når jeg skal bygge ny og bedre selv.

7761081[/snapback]

 

Tips: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PSUC2XPSU

7762231[/snapback]

Stormat! Da kan jeg jo mekke alt av vifter og cd rommer på 350watteren og bruke resten på den andre da..

Lenke til kommentar
Er jo greit å tenke litt framsiktig også.. jeg kunne sikkert brukt min gamle 350watter(Fortron source) med mitt nye 7950gt også. Men jeg tenkte siden jeg skullel ha meg ny harddisk(bestillt nå) + evt 8800gtx med tiden så gikk jeg for en 530watter. Sparer jo penger vettu. Bedre å holde seg litt over en akkurat.

 

Mest var det fordi jeg gadd ikke å sitte i juleferien med ett nytt skjermkort som ikke ville funke pga. lite strøm.. hehe

Er fornøyd som ett egg jeg med den. 635,- kr er jo ikke allverden heller.

og 350watteren får du jo ikke en stein igjen for, så den blir nok en reserve,eller hevet inn i denne igjen,  når jeg skal bygge ny og bedre selv.

7761081[/snapback]

 

Tips: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PSUC2XPSU

7762231[/snapback]

Stormat! Da kan jeg jo mekke alt av vifter og cd rommer på 350watteren og bruke resten på den andre da..

7762858[/snapback]

 

Min plan også det, etter hvert. Men om du har fler disker, kan du sikkert putte de som ikke har OS installert på den 350w-en.

Lenke til kommentar
Stormat! Da kan jeg jo mekke alt av vifter og cd rommer på 350watteren og bruke resten på den andre da..

7762858[/snapback]

 

 

Må vel sikkert kortslutte MB pluggen da..eller? for å starte psu'n opp mener jeg..eller er det noen annen måte?

Endret av NeMoX
Lenke til kommentar

det er ikke alltid jobben skjermkortet gjør er krevende, hvis du på mistenkeligvis med en 4ghz conroe klarer å maxe den på 350 watteren, da vil den trekke full strøm. har noe med å gjøre. i tillegg kan det virke at du får manglende fps i forhold hva du burde fått med nok strøm?

 

det er ingen sjangs å ta, ryker strømforsyningen kan det ødelegge annet i maskinen samtidig, er en gtx verdt det?

 

vel, det er anbefalt 36 amper for slike tyngde kort som et utgangspunkt, selv om det klarer å spinne vifta på mindre, og strømforsyninger med så mye amper har utgangspunkt i 500 watt. dvs 2x12 18A

3.3 28A 5 30A noe sånt

Lenke til kommentar

Har ikke Nvidia oppgitt 8800GTX til å trekke maks 185W da? Det er isåfall 15,5A ved 12V. Det bør være ganske enkelt å sammenlikne med hva PSUen leverer.

75W skal leveres via hovedkortet (pci-e sporet), resten kommer fra pci-e strømkontaktene, dette er viktig å ta med i regnestykket hvis man har PSU med flere 12V utganger. Ergo skal det ikke en voldsom PSU til for å trekke kun et slikt kort. Men legg til en strømsugen dobbelt-kjerne prosessor og en masse annet hardware så baller det fort på seg.

Lenke til kommentar
Jeg ville fulgt anbefalingene og ikke flørtet med grensene på dette området. Som det har blitt nevnt, harware til flerfoldige tusen kroner kan fort ryke hvis du ikke har bra nok strømforsyning - og du får ikke noe på garantien når du ikke følger det som står på pakka.

 

Er risken verdt å ta for å spare 4-500 kroner? :nei:

7774178[/snapback]

Hadde jo bestilt psu da..den ble bare litt forsinket.. fått på plass en Modecom Feel II 500W

...360wattern gikk da noen dager, får vel bruke den som backup da

Endret av NeMoX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...