Gå til innhold

Hva var fjorårets beste spill?


Anbefalte innlegg

Første gang jeg brukte motorsaga i Gears of War (Gears of War/Microsoft)

 

 

Akkurat den syntes jeg ble for dum, kunne liksågodt ta med motorsaga i Doom 3 for den sags skyld, motorsag er motorsag uansett spill.

 

Mitt beste spilløyeblikk var når jeg satte i stolen, fyrte opp Zelda Twilight Princess og så intro filmen fra min egen TV. All forventingen, spenningen og ventingen var over.

 

Nei huff å huff, dette er trasige saker i norsk spill historie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker Battlefield 2142, men ikke søren om spillet fortjener å bli nominert til årets beste spill. BF2142 er ikke ferdigutviklet og har masse bugs, hvis det spillet vinner, sender det gale signaler til spillbransjen. Hvis Dice hadde fiksa laggen inne i titanen og battlewalkern, så kunne de fått lov til å bli nominert, men ikke vinne.

Lenke til kommentar

Enig med folk i tråden. Men man kan vel ikke regne med annet enn søppelavstemninger, på arrangementer hvor spillbransjen feirer sin egen fortreffelighet?

 

Edit: Spørsmål som burde vært med er årets kalkun, årets moneymilker, årets flopp osv. Er dritt lei av at alt skal være like bra og at alt bør kjøpes, helst i går.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
No må vi hugse på at det ikkje er lett å plukke ut nominerte til ei sånn liste. Uansett kva for nokre spel som blir med er det mange som er misfornøyde. Det er heller ikkje eit mål å tilfredstille hardcore gamerane, noko den varierte juryen viser. :)

7760047[/snapback]

 

Nei, det er vel sant, men likevell synes jeg kategorien "beste spilløyeblikk" er like tynn som billig skotsk te (og det er noe skvip). Er så forferdelig mange øyeblikk i spill som kom i fjor som er verd å nevne, så tar de frem noe så elementært (og som er gjort før) som sag i GoW og kaste ku i RRR. Det synes jeg blir for tynt.

 

Kunne nevne f.eks "første gang du fikk se slettene i Oblivion" f.eks, det var et minneverdig øyeblikk i alle fall for min del, da jeg kom ut og fikk se hvor fantastsik stor verden var. Jeg mista haka ned på gulvet av ren undring over alle mulighetene. Jeg kunne nå fjellene langt der borte, tro hva de inneholdet?

Lenke til kommentar

er enig i at dette virker litt dumt på mange måter.

Like dumt som dokumentarer som skal vise hva som er "best" av pistol og sverd.

Skyter på sverdet, sverdet knekker ikke, og sverdet "vinner"

Helt ulogisk billig underholdning.

 

Uansett så er ikke dette så ille da. Selv om du ikke kan stemme på så mange spill og øyeblikk så er det ialefall snakk om spill på tv og det er artig syns jeg.

Lenke til kommentar

Beste spelaugeblikk er ei litt merkeleg kåring. Sjølv om eg ser poenget med kåringa, ser eg på den mest som listefyll. Som oftast i større arrangement av denne typen er det ein del kåringar som er der mest for kåringa sin skyld.

 

Edit: Spørsmål som burde vært med er årets kalkun, årets moneymilker, årets flopp osv. Er dritt lei av at alt skal være like bra og at alt bør kjøpes, helst i går.

7760277[/snapback]

I og med at dette er eit arrangement for å hedre spelbransjen og rette søkelys mot det positive sidane ved speling, vil ikkje den type kåring passe inn. Dette får heller kritikkarane ta seg av i sine omtalar.

Lenke til kommentar

Spill bransjen tar innpå både film og serie bransjene :)

De kan fort bli større....

År etter år kommer flere hundre spilltitler, men dessvere er det mange konsepter som er oppbrukt og mye går på å forbedre grafikk.

Slik som doom3 er samme spillet som doom1 men det er bare bygd om.

Jeg henger som regel kraftig etter på spill siden :p nyeste spillene mine må være quake 4 og black and white 2 :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Dere har sikkert nevnt det før her ...

 

 

Ingen av de spillene som var nevnt er mine favoritter, ingen jeg ønsker å stemme på en gang.

 

Episode 1 er jo bare ren oppkast av HL2, var så likt at jeg ikke har giddi å spilt mellom det en gang. Haddet det ikke eksistert et HL2 så haddet det vært mye nytt og kult men det gjør det jo.

 

Og nå når grafikk sjokket som Oblivion ga oss har lagt seg er det jo umulig å ikke legge merkte til det utrolig PLATTE gameplayet. Når man finner ut av lvl systemet og at man kun skal gjøre det samme om og om igjen blir det jo et meningløst spill. Årets beste spill meg mitt i rosa.

 

Dette var dårlige greier :no:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Nei, det er vel sant, men likevell synes jeg kategorien "beste spilløyeblikk" er like tynn som billig skotsk te (og det er noe skvip).

7760911[/snapback]

:!: Må seie meg einig. For min del trur eg den beste spelaugneblinken var anten når eg vandra ut av Ardea og såg utover spelverda i Gothic 3 for første gong, eller når eg fyrte opp at NES-en i romjula, og oppdaga at Super Mario Bros fortsatt holdt mål, 16-17 år etter at eg fekk det. :)

 

Dersom den beste spelaugneblinken var når ein fyrte opp motorsag nummer 3681 i skytespel nummer 3880, trur eg det er på tide å utvide horisonten litt. :no:

 

Kay

Lenke til kommentar

Hør etter: Jeg er så forbanna lei av at PC spill i Norge aldri får noe oppmerksomhet. Se på alternativene i alle kategorier, det er jo bare konsoll spill!

 

Nei, kall dette for noe annet enn kåring av de beste spillene. Dette er en konkurranse mellom konsoll spill og mye av det er søppel. Det er svært få titler på tv konsoller som setter spor og gir noe varig ettermæle, mye mer å velge mellom på PC. Problemet er at folk er late og en gamer pc blir for mye knot for folk flest.

 

Takk, da var det sagt.

Lenke til kommentar

Årets spelfigur: 1 PC-spel

Beste spelmusikk: 2 PC-spel

Beste norskspråklege spel: 2 PC-spel

Mest underhaldande: 1 PC-spel

Beste spelageblikk: Ingen PC-spel

 

Så det er bare i ein kategori PC ikkje er representert (sett bort i frå konsollkåringane). Elles er det OK med PC-spel i dei andre kåringane. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...