Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tåpelige plasser å slenge fra seg bilen på


MaSo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er når jeg ser den tråden her at jeg angrer meg blå på at jeg ikke tok bilde av politibilen som parkerte foran porten til ambulansegarasjen på Sykehuset Vestfold i Tønsberg. Enda porten er merket med "Parkering forbudt - AMBULANSE"  :roll:

7906121[/snapback]

Det er vell sannsynligvis helt legal parkering. Det hender ofte at politiet tar med seg skadde til sykehuset i stedet for ambulanse fordi det er raskere/mer hennsiktsmessig enn ambulanse. Da jeg brakk ribbeinet mitt og satt i mange timer og kjedet meg på legevakta i oslo kom det minst 5 politibiler rasende inn på ambulansemottaket i løpet av noen timer.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har kjørt bil i snart 8 år, har enda ikke opplevd at bilen har blitt skrapet opp eller bulket av at bilen som står ved min side har åpnet bildøra si, men jeg opplevd at folk har kjørt inn i bilen mens den har stått parkert.

Da er du heldig. Har 10 år bak rattet, lakkerer sånne bulker omtrent annenhvert år. Hvorav ingen har sagt ifra, to har jeg ferska og trua med politianmeldelse dersom dem ikke gjør opp for seg. Pluss at i mitt yrke (driver et bilpleiefirma) ser jeg sånne bulker på 80% av alle bruktbiler jeg får inn.

 

Satt og spiste og så en kar som parkerte like tett inntil bilen ved siden av som jeg illustrerte med mitt bilde et par innlegg tilbake, han slo riktignok ikke døra opp, men pressa seg ut mens da bildøra hans lente seg inn mot bilen ved siden av. Da jeg var ferdig med å spise gikk jeg bort for å se av rein nysgjerrighet og jada.. to helt ferske parkeringsbulker. Tilfeldigvis kom føreren tuslende, jeg sa ifra og ga han bilnummeret til han "hensynsfulle".

 

Har du tenkt over at det kan være slike som deg som er årsaken til bulker? At folk som leter etter en parkeringsplass blir så forbanna når de ser at du tar opp 2 stykker at de ikke helt klarer å tenke klart når de endelig finner en plass og slenger opp døra si.

8036848[/snapback]

Og det logiske her var hva? Du ser en som tar opp to plasser. Kjører videre og er så sinna at du bestemmer deg for å bulke bilen ved siden av deg? Jeg håper virkelig ikke du har en sånn tankegang. Da er jo du isåfall grunnen til at føreren av bilen du bulker bestemmer seg for å ta en dobbeltparkering neste gang.

 

Man må da ikke ha førerkort for å åpne bildører? Det er jo gjerne passasjeren som åpner døren på høyresiden, evt. bakdørene.

Det er like fullt ulovlig.

 

 

Det er en ond sirkel det her; så lenge det finnes utenksomme mennesker som bulker dører, vil det også finnes "dobbeltparkerere", og i henhold til Quayle's teori; sikkert omvendt også.

8038005[/snapback]

 

Jeg slår ikke døra mi opp i sinne for å bulke bilen til den som står parkert ved siden av meg og unngår å parkere så nært en annen bil at bildøra mi lener seg borti andre biler i det jeg skal smyge meg ut. (jeg har ikke så bil at jeg har behov for en slik adferd).

 

Hvis noen har parkert bilen som står ved min side slik at den står over den hvite linjen som markerer skillet mellom "hans" og "min" plass, er det da mitt ansvar å påse at jeg ikke kommer borti denne bilen? Jeg vil tro at en urett ikke forsvarer en annen, men det er nok mange som anser det som den som har feilparkert sin feil om bilen får slike parkeringsbulker siden man tross alt har tatt seg til rette og tatt opp plass som ikke er beregnet.

 

Jeg ser heller ikke bort i fra at mange er stresset, har bilen full av skrikerunger og leter livet av seg etter å finne en plass å parkere, ser at her er det en tosk som har tatt opp 2 plasser og tenker: "[sett inn valgt strøm av banneord] her kunne jeg parkert!", for deretter å skyndte seg litt for mye når en så har funnet en ledig plass og dermed komme i skade å bulke en bil med døra.

 

Jeg er relativt rolig og avbalansert og nøyer meg med å ta bilde av dem for å poste dem på et forum til spott og spe:P Kanskje man skulle begynne å sende slike foto til de som skriver bøter, eller ringe og tipse dem hver gang man ser slike idiotiske parkeringer slik at folk lærte seg å parkere.

 

Jeg har påført en annen bil skade én gang i min karriære, det skjedde ca 2 måneder etter at jeg fikk førerkort, jeg rygga faktisk inn i en bil som hadde parkert skjevt og over den hvite stripa. Det var ikke annet å gjøre enn å fylle ut skadeskjema og betale for skaden.

 

Jeg blir faktisk litt irritert og ikke minst oppgitt når jeg tenker på at det finnes bilførere i dette landet som bevisst feilparkerer for at andre ikke skal få parkeringsplass. Det er jammen ikke rart at det er for få parkeringsplasser(noe det er i Trondheim sentrum i alle fall). Dere skulle skamme dere!

 

Jeg kan ikke se for meg at du har hatt så innmari mange parkeringsbulker at det forsvarer å bevisst bryte loven. Og har du hatt veldig mange slike bulker, så kan det jo hende at det har en sammenheng med din parkering å gjøre, for du har jo selv sagt at du driter i loven og parkerer slik det passer deg.

8041709[/snapback]

 

Jeg tar gledelig mot både parkeringsbot og at du blir jævv& irrtert kunne ikke brydd meg mindre. Det er halve poenget at man skal okkupere 2 plasser og ingen skal komme i nærheten av min bil. Kunne godt ha tatt 3 plasser om nødvendig. Viktigste er selvfølgelig at min bil er hel, ikke at en eller anna idiot får plass vedsiden av min bil og lager bulk i den. Og alle de tingene du nevner her, stress, irritasjon, skrikerunger, kvinfolk osv er grunner til å nettopp ta opp minst 2 plasser. Du skal absolutt IKKE få "snike" deg ut vedsiden av min bil.

 

Jeg tar slike parkeringer ofte, og dette er en meget fornuftig parkering. Man er enten godtroende, idiot i parkering, eller bare ikke glad i bilen sin om man velger å sette fra seg bilen på en parkeringsplass der biler har mulighet å parkere på hver side. Alle jeg kjenner her i bilmiljøet som er glad i bilen sin tar slike parkeringer. Og gud hvor mange ganger jeg har redda bilen min ved nettopp å gjøre d. Skal jeg parkere på en enkelt parkeringsplass skal den være så bred at når jeg lukker begge dørene mine fult opp og naboen gjør d samme er det minst 50 cm mellom dørene. MINST.

Lenke til kommentar
Jeg tar gledelig mot både parkeringsbot og at du blir jævv& irrtert kunne ikke brydd meg mindre. Det er halve poenget at man skal okkupere 2 plasser og ingen skal komme i nærheten av min bil. Kunne godt ha tatt 3 plasser om nødvendig. Viktigste er selvfølgelig at min bil er hel, ikke at en eller anna idiot får plass vedsiden av min bil og lager bulk i den. Og alle de tingene du nevner her, stress, irritasjon, skrikerunger, kvinfolk osv er grunner til å nettopp ta opp minst 2 plasser. Du skal absolutt IKKE få "snike" deg ut vedsiden av min bil.

 

Jeg tar slike parkeringer ofte, og dette er en meget fornuftig parkering. Man er enten godtroende, idiot i parkering, eller bare ikke glad i bilen sin om man velger å sette fra seg bilen på en parkeringsplass der biler har mulighet å parkere på hver side. Alle jeg kjenner her i bilmiljøet som er glad i bilen sin tar slike parkeringer. Og gud hvor mange ganger jeg har redda bilen min ved nettopp å gjøre d. Skal jeg parkere på en enkelt parkeringsplass skal den være så bred at når jeg lukker begge dørene mine fult opp og naboen gjør d samme er det minst 50 cm mellom dørene. MINST.

8047301[/snapback]

Ja, og jeg går rundt å dreper mennesker, fordi jeg er glad i livet mitt.

Jeg kan ikke gi andre mulighet til å drepe meg først!

 

For det første.. Hvorfor skal du ha behov for å åpne dørene fult ut?

Er dørene så små, og du så svær at du ikke kommer deg ut ellers?

Koster bilen din godt over millionen, eller er du bare veldig egoistisk som person?

 

Blir så provosert over personer som tenker bare på seg selv.

Lenke til kommentar
Ja, og jeg går rundt å dreper mennesker, fordi jeg er glad i livet mitt.

Jeg kan ikke gi andre mulighet til å drepe meg først!

 

For det første.. Hvorfor skal du ha behov for å åpne dørene fult ut?

Er dørene så små, og du så svær at du ikke kommer deg ut ellers?

Koster bilen din godt over millionen, eller er du bare veldig egoistisk som person?

 

Blir så provosert over personer som tenker bare på seg selv.

8051566[/snapback]

Fint du sammenligner drap med bulking av bildører.

 

At han vil ha klaring når han åpner sine dører fullt opp betyr bare at nabobilen ikke treffer hans når den åpner sine.

 

Og hvorfor i allverden må bilen hans koste over millionen for at det skal være en "synd" å lage bulker i dem? Det handler aldeles ikke om egoisme i det hele tatt. Det handler om å verne om sine egne verdisaker. Har full forståelse for karen jeg. Eventuell Parkeringsbot: 500-750kr. Eventuell retting og lakkering pr dør: 3-4000! You do the math...

Lenke til kommentar
Ja, og jeg går rundt å dreper mennesker, fordi jeg er glad i livet mitt.

Jeg kan ikke gi andre mulighet til å drepe meg først!

 

For det første.. Hvorfor skal du ha behov for å åpne dørene fult ut?

Er dørene så små, og du så svær at du ikke kommer deg ut ellers?

Koster bilen din godt over millionen, eller er du bare veldig egoistisk som person?

 

Blir så provosert over personer som tenker bare på seg selv.

8051566[/snapback]

Fint du sammenligner drap med bulking av bildører.

 

At han vil ha klaring når han åpner sine dører fullt opp betyr bare at nabobilen ikke treffer hans når den åpner sine.

 

Og hvorfor i allverden må bilen hans koste over millionen for at det skal være en "synd" å lage bulker i dem? Det handler aldeles ikke om egoisme i det hele tatt. Det handler om å verne om sine egne verdisaker. Har full forståelse for karen jeg. Eventuell Parkeringsbot: 500-750kr. Eventuell retting og lakkering pr dør: 3-4000! You do the math...

8052378[/snapback]

 

 

Jepp, du har helt rett! Det burde bli dyrere å bedrive feilparkeringer:)

Lenke til kommentar
Det handler aldeles ikke om egoisme i det hele tatt. Det handler om å verne om sine egne verdisaker.

Da burde man heller låse inn bilen sin i garasjen, og heller ta bussen. :roll:

Det er egoisme å ta to parkeringplasser, det ligger i ordet to. Det er meningen at det skal parkeres, nettopp, to biler der.

Lenke til kommentar
Da burde man heller låse inn bilen sin i garasjen, og heller ta bussen. :roll:

Det er egoisme å ta to parkeringplasser, det ligger i ordet to. Det er meningen at det skal parkeres, nettopp, to biler der.

8052494[/snapback]

Javisst. Det har jeg da heller aldri sagt noe imot. Men hvorfor er det galt at noen bryter reglene og dobbeltparkerer, mens det er "greit" at andre bryter reglene og herper annen manns eiendom?

Lenke til kommentar

Jeg bruker iallfall ikke å ha dørene mine fult opp når jeg går ifra bilen min.

 

Kanskje jeg bare er et mirakel-barn, med en mirakel-bil, men jeg har aldri, ALDRI, bulket andre sine dører, eller fått mine dører bulket av å parkere ved siden av en annen bil.

 

Det ER ingen som åpner dørene sine fult ut hvis det står en bil på siden.

 

Når det kommer en småbarnsfamilie som må parkere 100 meter unna, bare fordi at noen driver å dobbelt-parkerer på de nærmeste parkeringsplassene, så hadde jeg ikke syntes noe synd på de som eide bilene, om de skulle få den bulket.

 

Det jeg ikke skjønner er, hvordan tørr dere å kjøre rundt med bilen, hvis dere er så redd for den, når den står iro?

 

Og ja, gjør heller som BeFs sier.. Lås inn bilen hvis dere er så redd for den.

Lenke til kommentar
Da burde man heller låse inn bilen sin i garasjen, og heller ta bussen. :roll:

Det er egoisme å ta to parkeringplasser, det ligger i ordet to. Det er meningen at det skal parkeres, nettopp, to biler der.

8052494[/snapback]

Javisst. Det har jeg da heller aldri sagt noe imot. Men hvorfor er det galt at noen bryter reglene og dobbeltparkerer, mens det er "greit" at andre bryter reglene og herper annen manns eiendom?

8052646[/snapback]

HVORDAN blir bilen din "herpet" om du parkerer ved siden av en annen bil?

 

Tror noe er veeeldig dårlig til å lukeparkere gitt :roll:

Lenke til kommentar
HVORDAN blir bilen din "herpet" om du parkerer ved siden av en annen bil?

8052683[/snapback]

Enkelt og greit ved at nabobilen åpner sine dører og klasker dem inn i mine! *bulk* Null hensyn.

 

Det ER ingen som åpner dørene sine fult ut hvis det står en bil på siden.

Hadde det enda vært så vel, så hadde ikke vi hatt denne lille diskusjonen.

Lenke til kommentar
Du er klar over at det lister langs siden av bilen ja?

Vet du hva disse listene er godt for?

8052856[/snapback]

 

Du kjører en gammel stygg mazda 88 modell så du har ikke noe du skal si om skader i dører da bilen din ikke er mer verdt enn det koster å fikse en slik bulk :whistle:

 

å jeg har aldri hatt biler med slike lister og er veldig mange biler som ikke har det.

er som regel bare konebiler og familiebiler som har det, har man en fin ny bil har man ikke slike stygge lister på siden.

 

og dem er jo F.... ikke laget for at det skal være greit å ta døra intill er jo bare for å beskytte hvis en idiot kommer med døra si

 

har selv sportsbil med 2 dører, og dørene mine er mye lengre en vanlige dører, så derfor tar jeg hensyn til den som er ved sien av meg og tar heller mer plass og hindrer en bil i å parkere i stede for å skade bilen til naboen for 4-5k eller få skader fra noen som tenker faen helller jeg har lister. men bilen ved siden av har kanskje ikke det.

så jeg driter om en stygg sjalu liten fjott som deg kommer å tar bilde av bilen min for at jeg tar opp to plasser.

 

har selv fått bulker 2 ganger på min bil pga idioter som har parker ved siden av og det har kostet meg nesten 8000 kr.

 

HVORDAN blir bilen din "herpet" om du parkerer ved siden av en annen bil?

 

Tror noe er veeeldig dårlig til å lukeparkere gitt

 

Trur du er jævlig dårlig til tenke gitt :roll:

Lenke til kommentar
Du kjører en gammel stygg mazda 88 modell så du har ikke noe du skal si om skader i dører da bilen din ikke er mer verdt enn det koster å fikse en slik bulk :whistle:

8053027[/snapback]

Så du mener det at det er de som har dyrest bil som fortjener parkeringsplassene mest?

Hvis det er ledig 2 parkeringsplasser, så skal du komme å ta begge, istedet for å la noen andre få utnytte plassen?

 

Du kan da begynne å parkere uteom tette parkeringsplasser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...