Martin A Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Dama kjøpte denne maskinen i dag og denne bråker mye mer enn man skulle tro ut fra Elprice sine selgere som selvfølgelig sa "nei, nei. Den bråker ikke i det hele tatt" (noe de selvfølgelig sier om alle modellene) Elprice har jo ingen 30 dagers returrett akkurat, men kan man kreve noe ut fra at man har spurt om dette og fått dette svaret når man PÅPEKER dette? Dersom Core2 Duo prosessorene bråker mindre ville det kanskje vært et alternativ å bytte til dette, men nå er jo maskinen selvfølgelig tatt i bruk. Det må man jo for å få høre noe på den i det hele tatt... Er det noen andre som har direkte erfaring med modellen selv og kan bekrefte at den skal bråke så mye? Maskinen skal helst kunne være i Opera uten at man skal kunne høre noe særlig støy i det hele tatt. Dette var hvertfall kravet da vi kjøpte denne PC'en. Når man sier dette til en selger og den bråker så man kan høre den i rommet ved siden av blir jo dette feilinformasjon... testet også power managment som følger med modellen og skrudde ned til tekstbehandlings nivå, men merket ikke rare forskjellen... Hva kan vi gjøre med dette? Ingenting?
Jada-jada Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Elprice har 14 dagers ubetinget angrerett så det er bare å sende rett tilbake hvis du ikke er fornøyd.
Martin A Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Selvom den er kjøpt i butikken deres og ikke på nett? Med tanke på kriteret for støy, kunne du anbefalt en annen maskin? Prislapp +-8000? I tilleg synes jeg x1300 kortet hadde en merkelig måte å håndtere bilder på. Alt ser komprimert og kornete ut. Til og med bakgrunnsbilder i Win etc. Merkelig. Kanskje Go kortene er bedre å satse på?
Cowboystrekk Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 (endret) Selvom den er kjøpt i butikken deres og ikke på nett?Med tanke på kriteret for støy, kunne du anbefalt en annen maskin? Prislapp +-8000? I tilleg synes jeg x1300 kortet hadde en merkelig måte å håndtere bilder på. Alt ser komprimert og kornete ut. Til og med bakgrunnsbilder i Win etc. Merkelig. Kanskje Go kortene er bedre å satse på? 7732944[/snapback] Kjører du ikke en annen oppløsning enn 1280x800? Bildet blir da gjerne litt uklart og kornete, det avhenger av skjermen og ikke skjermkortet. Du kan vurdere denne: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...sftdhpnotebook1 husk å velge 1-års garanti og 9-cellers batteri. Denne koster da 8700,- men gir mye for pengene! Evt denne som er rimeligere, men og dårligere: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...sftdppnotebook3 husk å velger 1-års henteservice og 9-cellers batteri. Begge er stillegående og har god batterikapasitet, men førstnevnte er både bedre i spill, raksere i windows og har høyere utstyrsnivå. Endret 16. januar 2007 av Delavar
Samcki Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Har ikke noe store støyproblemer med 5103, så lurer på om det er nok som tar all CPU kraft? Er jo tross alt en Turion som sitter i maskinen, så burde i allefall ikke være noe problem.
Martin A Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Kjører du ikke en annen oppløsning enn 1280x800? Bildet blir da gjerne litt uklart og kornete, det avhenger av skjermen og ikke skjermkortet. Du kan vurdere denne: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...sftdhpnotebook1 husk å velge 1-års garanti og 9-cellers batteri. Denne koster da 8700,- men gir mye for pengene! Evt denne som er rimeligere, men og dårligere: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...sftdppnotebook3 husk å velger 1-års henteservice og 9-cellers batteri. Begge er stillegående og har god batterikapasitet, men førstnevnte er både bedre i spill, raksere i windows og har høyere utstyrsnivå. 7733361[/snapback] Kjører 1280x800 ja. Det er ikke det det går på. UI'en har ikke samme problemet. Det ser rett og slett veldig komprimert ut... Takker for linkene. Skal kikke på dem med dama Har ikke noe store støyproblemer med 5103, så lurer på om det er nok som tar all CPU kraft?Er jo tross alt en Turion som sitter i maskinen, så burde i allefall ikke være noe problem. Definer støy. Man kan høre den godt når man sitter og jobber på den i notepad, noe jeg synes er unødvendig...
frontflip Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Elprice har 14 dagers ubetinget angrerett så det er bare å sende rett tilbake hvis du ikke er fornøyd. 7731536[/snapback] Utrolig usaklig, for det første er det ikke elprice som står for denne retten. Det er en lov som sier at alle ting bestilt fra NETTET kan bruke angrerett og bytte produktet om en ikke er 100 % fornøyd... Og når trådstarter heller ikke sier noe om at han kjøpte den på nettet men fremstår som at han kjøpte den i butikk er det dårlig gjort å si sånt på et så lite grunnlag...
darkness| Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Elprice har 14 dagers ubetinget angrerett så det er bare å sende rett tilbake hvis du ikke er fornøyd. 7731536[/snapback] Utrolig usaklig, for det første er det ikke elprice som står for denne retten. Det er en lov som sier at alle ting bestilt fra NETTET kan bruke angrerett og bytte produktet om en ikke er 100 % fornøyd... Og når trådstarter heller ikke sier noe om at han kjøpte den på nettet men fremstår som at han kjøpte den i butikk er det dårlig gjort å si sånt på et så lite grunnlag... 7734758[/snapback] Jada-jada kan kanskje fremlegge bevis på at Elprice opererer med 14 dagers angrerett? Uansett bør du i det minste la ham få en sjanse til å henvise til fakta, før du går til fullt frontalangrep neste gang. To off topic-poster slettet. Vennligst prøv å hold dere saklige.
Martin A Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Såså. Ingen vits å krangle... 14 dagers reglen gjelder for nettet, men det kunne jo hende Elprice opererte med samme regel over disk? Det lureste for oss er nok å ta kontakt direkte med Elprice uansett Det som plaget oss originalt var støyen og grafikken... Av dette kom spm. om bytterett
Jada-jada Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Elprice har 14 dagers ubetinget angrerett så det er bare å sende rett tilbake hvis du ikke er fornøyd. 7731536[/snapback] Utrolig usaklig, for det første er det ikke elprice som står for denne retten. Det er en lov som sier at alle ting bestilt fra NETTET kan bruke angrerett og bytte produktet om en ikke er 100 % fornøyd... Og når trådstarter heller ikke sier noe om at han kjøpte den på nettet men fremstår som at han kjøpte den i butikk er det dårlig gjort å si sånt på et så lite grunnlag... 7734758[/snapback] Jada-jada kan kanskje fremlegge bevis på at Elprice opererer med 14 dagers angrerett? Uansett bør du i det minste la ham få en sjanse til å henvise til fakta, før du går til fullt frontalangrep neste gang. To off topic-poster slettet. Vennligst prøv å hold dere saklige. 7736508[/snapback] Elprice har 14 dagers angrerett som alle nettbutikker samt jeg har kjøpt produkter der selv og benyttet denne retten. Hvis du har kjøpt den over disk så er det vel tvilsomt at du får benytte denne regelen men hvis de har solgt deg et produkt som ikke stemmer med Elprice sine anbefalinger så har du like stor rett til å få byttet ellet få et annet produkt i stedet. Edit- Dette er bekrftet av elprice pr 16.01.2007 håper dette var forstålig nok for div personer.
Martin A Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Elprice har 14 dagers angrerett som alle nettbutikker samt jeg har kjøpt produkter der selv og benyttet denne retten. Hvis du har kjøpt den over disk så er det vel tvilsomt at du får benytte denne regelen men hvis de har solgt deg et produkt som ikke stemmer med Elprice sine anbefalinger så har du like stor rett til å få byttet ellet få et annet produkt i stedet. Edit- Dette er bekrftet av elprice pr 16.01.2007 håper dette var forstålig nok for div personer. 7737809[/snapback] Det er det jeg også mener, men dette kan fort ende i en ord mot ord greie om Elprice først bestemmer seg for det...Er vel verdt et forsøk
LeBateleur Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Selvom den er kjøpt i butikken deres og ikke på nett?Med tanke på kriteret for støy, kunne du anbefalt en annen maskin? Prislapp +-8000? I tilleg synes jeg x1300 kortet hadde en merkelig måte å håndtere bilder på. Alt ser komprimert og kornete ut. Til og med bakgrunnsbilder i Win etc. Merkelig. Kanskje Go kortene er bedre å satse på? 7732944[/snapback] Kan glatt anbefale Acer aspire 5633 wlmi, den sitter jeg på nå... kjøpte den på elprice for 9995, men nå koster den 8995... Den starter viftene i 5 sekund akkurat når du starter åsso hører du de ikke etter det. Prosseroren er en Core 2 Duo t5500, og jeg har aldri hatt den over 30 %, uansett hvor mange program jeg har kjørt samtidig...
Martin A Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Skrevet 17. januar 2007 Gauron: Kan virke som Core 2 Duo er mer støyfrie enn turion da kanskje? sbstn: Har ikke kontaktet Acer ennå. Tenkte vi skulle snakke med Elprice først. Dama begynner å bli vant med støyen. Det er så man hører det om man sitter i stille omgivelser. Det som plager meg er den komprimerte looken... Jeg forsøkte å installere nye ATI drivere, men da fikk jeg feileldingen: setup your display adapter with a standard VGA driver before running setup. Ved konfigurering av oppstart installerer man Catalyst driverene, men jeg tenkte det kanskje hadde kommet noen nye. Instalasjonen kom hvertfall ingen vei. Jeg skal sette meg på min maskin og produsere et bilde som representerer kvaliteten desktopen gir om dagen... (sitter på Acer'n nu) Det kan rett og slett ikke stemme at det skal se slik ut. Man kan ikke jobbe i Photoshop også ser bildene kompriert ut når man jobber med råmateriale.
Cowboystrekk Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Gauron: Kan virke som Core 2 Duo er mer støyfrie enn turion da kanskje? sbstn: Har ikke kontaktet Acer ennå. Tenkte vi skulle snakke med Elprice først. Dama begynner å bli vant med støyen. Det er så man hører det om man sitter i stille omgivelser. Det som plager meg er den komprimerte looken... Jeg forsøkte å installere nye ATI drivere, men da fikk jeg feileldingen: 7744914[/snapback] Core 2 duo er klart bedre ift til støy\ytelse, men og dyrere. Mange billigbærbare har dårlige kjøleløsninger og støyer, har selv erfaring med både intel og amd-bærbare i budsjettklassen som støyer mer enn hva ejg aksepterer.
Martin A Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Skrevet 17. januar 2007 (endret) Det er litt vanskelig å reprodusere den dårlige bildebehandlingen, men det blir ca. slik bare ikke så store felter. Det er mer kornete. Endret 17. januar 2007 av Martin A
Cowboystrekk Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Det er litt vanskelig å reprodusere den dårlige bildebehandlingen, men det blir ca. slik bare ikke så store felter. Det er mer kornete. 7745264[/snapback] kjører du 16-bits farger? Minner litt om det synes jeg.
Martin A Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Skrevet 17. januar 2007 Det er litt vanskelig å reprodusere den dårlige bildebehandlingen, men det blir ca. slik bare ikke så store felter. Det er mer kornete. 7745264[/snapback] kjører du 16-bits farger? Minner litt om det synes jeg. 7745282[/snapback] Nope 32... Det første jeg tenkte og....
Martin A Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Skrevet 17. januar 2007 (endret) Den har også problemer med å oppdatere bildet når man f.eks. gjør en selection i photoshop... Varierer, men det var tilfelle i stad, nå har det midlertidig ordna seg ser det ut som. Det må være noe display bug her. Endret 17. januar 2007 av Martin A
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå