Gå til innhold

Rasisme , en diskusjon


Anbefalte innlegg

Svar på Norsk. Skrevet på Engelsk for å gjøre det mer tilgjengelig

 

Before you read this is must apologize about the bad spelling and grammar in this post.

 

Most debates about the imigrationpolicy here in Norway are stopped by someone mentioning the word racist or racism. This is a very efferent way to neutralize the opponent since nobody want to be called a racist or have his/her values stamped as racism.

 

After I started to travel around the world I have become more aware of cultural differences, this is one of the main reason to travel, but what about the Scandinavian Culture? How much immigration can a small country with only 4.5million people handle before the historical heritage and way of life that Norwegians know it be changed forever? Now around 300-500k of all the people in Norway can be described as immigrants, 38% of all the first class students are had another language than Norwegian as their primary language.

 

These things are changing our society in so many ways, but there have not been an open discussion about if these changes would benefit the native population or only the immigrants. What would The Indians say about the Immigration from Europe?

 

 

1) European population going down Lets take the immigration politics in most western European countries. The European population was 27.5% of the world’s population, in 1950, 21.7 and in 2000 only 12% of the world population! The Estimate is 7percent in 2050! All the immigrants with European visas are also included in this number so the "native" population is even lower.

 

2) The World is Overcrowded

The earth is already overcrowded and it’s going to get much worse.

By 2005 we are already using around 1.2 times the resources that the earth could produce in one year. And since the population is increasing very rapidly the situation doesn’t look so good for our children and grandchildren.

 

The birthrate in most European countries is below 1, which means that the population is decreasing. Both in real numbers and in percentage of the entire population in the world. (Se point 1). If you look at other countries like Yemes each woman has 8 (eight!) children.Avrage! Is it morally right to have this high birthrate and push the people out of the country when it is getting to crowded?

 

 

 

3) Foreigners have a more extensive criminal record.

 

Someone will perhaps stop reading after this and calling me a racist, but please continue reading! ,

There are facts that we just simply cannot overlook anymore. In Oslo, the capital of Norway about 33% of the population is 1st of 2.nd generation immigrants, but according to the numbers of the police district this 33% is committing over 70% of all the crime!

 

And if that wasn`t enough The Oslo Police District went around to Imigrantstores and found out that 47 out of 51 stores had had more income that the amount they played tax for.

 

But with these numbers it’s really important to look at the crimefrequenzy:

 

East Europe 26/1000

North America 7/1000

South America 33/1000

West Europe 14/1000

Africa 33/1000

Asia 17/1000

 

These number is just too high to ignore, and should be taken up into discussion without being stopped by the word racism.

 

 

4) History is written by the Conquerors

 

This is a goodie for all trekkies around the web:

 

Let me quote Star trek DS9 - 4x02, when the the klingons talk to Capt. Sisko and discussing if they should start commencing attack. Klingons say: You have attacked a klingons Wessel. Sisko says: It depends if history would see it that way. Klingons: History is written by the victors. This is true in so many ways which I will explain:

 

 

 

Zorica mitic, with experience from the Serbian part of the former Yugoslavia wrote March 15. An article in the 2. Largest Norwegian newspaper with the title: "Is it going to be ok in the end?" The article was about the history of immigration says that it will be ok in the end, and she asked "for who?"

 

What would the Indians in America, The Zulu’s in South Africa, and the aborigines in Australia and maories in New Zealand say about the immigration from Europe several hundred years ago? In history this is written about migration from a "crowded Europe.

 

Since the history is written by the Europeans (the victors/ the conquers) this is a part of the history we now count as "the facts". Does this make it right? I doubt that the native population would agree with this history

 

One example is Kosovo. After World War 2, Tito opened Kosovo for 350-400.000 Albanians, with a birth rate like many Muslim countries. Now 50 years after the Serbs which occupied Kosovo in WW2 are nova living as refugees in Serbia and Montenegro or in groups under international protection. Is this the situation in Western Europe in 100years?

 

 

This question is not about racism and fear of other cultures, but how much immigration a society can take before the country looses the stability and control. How much immigration would it take before the way of living is very different that what the native population is used to?

 

 

 

5) Repeating our own mistakes?

 

Most people will say that the colonization of USA could have been done better, since the Indians where driven from their lands and put into national parks with military protection. Why can’t people see that the same thing is happening today? In just a couple of years Europe will not be Europe anymore, just because of the immigration from Asian and African countries. The immigrants continues with a high birthrate which will lead to that the Muslim population will be larger than the Christian population I Europe in the distant future , what will they become of the culture and the history in Europe? Most Muslims care more about their religion and family than their new county.

 

Another story is the immigration from Europe to American in the mid 1800 to early 1900s. Most people came from more or less the same religion, the same beliefs and the had the will to start a new life for themselves. They were willing to put down hard work for making a new life for themselves, starting out with nothing but a wish to live after the American dream.

 

 

5) Foreigners are a expense and not a resource!

 

 

Just take a look to what some scientist in Denmark found out in a recent study , each Danish citizen contributed about 24.600kr (Around 4000 USD) where every foreign family from an non-western country cost Denmark around 50.000kr (around 8000 USD) in forms of welfare funds.

 

In Norway studies conducted by FAFO says that 47percent of all the immigrant families is receiving welfare funds because they "cannot" get a job or are "unfit" for work. The number for Norwegians is 5.5percent!

 

The largest newspaper in Norway (VG) said in the end of 2003 when looking over the budget that 15.000 asylumapplicants(Is this really a word?) was an expense of 1.2 billion NKR. (Around 200million USD).

 

 

6) Foreigners who want to integrate have the same possibility to get a job.

 

A Danish study shows that foreigners that complete studies at university even has 70percent change of getting a job. The number for native Danish people is 72percent. The numbers might be different for other countries, but this is just an example.

 

 

7) Race? Is there really a definable limit between humans?

 

The short answer is yes. When scientist is looking for new species of bugs and insects they can name a new species or sub-species just because the color of the skin color. Even doctors who develop new medicines must admit that a medicine doesn’t have the same sucsessrate for white and black people. But never think that one race or "sub-race" are more worth than each other, this is where the problems begin.

 

Why is a person from Eastern Asia in general shorter than western Europeans? Why does only a small percentage of the world’s population have blond hair? The reason is different genes from our parents. So everyone is not alike, even though is politically incorrect to say these words.

 

 

8) Its our duty as Christians to help people in need.

 

This is also a common "misconception". Just look in the bible "apostle Johannes second letter, paragraph 10”: If someone comes to you and does not carry this belief (Christianity), then don’t wish him into your house. You might even say that the most Christian thing to would be to send him away. This is perhaps something most people would like to overlook and point to other things in the bible, but why should some things be more important than other things?

 

This is just a really bad translation, since it can be very hard to understand the language spoken for 2000 years ago. Please look it up in your bible.

 

 

 

 

 

Please let us have an discussion about this without blaming anyone of racism and fear of other cultures. Every time I bring this up in discussion groups all over the web the administrators often delete my posts because it offends someone.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3) Foreigners have a more extensive criminal record.

7730658[/snapback]

 

 

Siden du annonserte kontrovers, er det denne du skal få svar på. De tallene du kommer med stemmer kanskje. Jeg vet ikke. Likevel er det en del ting vi må ta hensyn til i slike saker: Hva kommer disse menneskene fra? Hva kommer de til? Hvilke holdninger må vi formidle? Hvem har ansvaret for dette?

 

Det handler om medmenneskelighet. At innvandrere sitter mer i fengsel/blir mer straffefulgt/whatever har ikke nødvendigvis sammenheng med at de ikke er like bra som oss melkehvite, ariske nordmenn.

 

5) Foreigners are a expense and not a resource!

 

Jaha. Hvorfor? det være sånn?

 

 

Du legger ut om det ene problemet etter det andre, men du bidrar jo ikke det spøtt til å løse slike problemer! Det som er lettest å lese ut av posten din, er proteksjonisme a la "la dem få finne ut av dritten sin der de kommer fra".

 

Det er å bidra til problemet.

 

Jeg stiller spørsmål ved menneskesynet ditt, og er ikke overrasket over at du blir anklaget for rasisme. Jeg er tilogmed tilbøyelig til å tro at du skrev på engelsk for å omgå moderatorene.

Lenke til kommentar

Synest det var å dra det litt langt. Du har rett på noen punkter selv om jeg hadde forferdelig lyst å slutte å lese etter punkt 3 da dette er noe jeg hører konstant fra folk som klart mangler peiling.

 

Punktet om kristendom var ganske søkt. For det første forutsetter det at vi alle er "gode kristne", og for det andre er det forskjell på å personlig si nei/hjelpe noen enn å si et nasjonalt nei/hjelpe folk på nasjonalt nivå.

Lenke til kommentar
Synest det var å dra det litt langt. Du har rett på noen punkter selv om jeg hadde forferdelig lyst å slutte å lese etter punkt 3 da dette er noe jeg hører konstant fra folk som klart mangler peiling.

7730908[/snapback]

 

Folk uten peiling med statistikken på sin side?

7730952[/snapback]

 

Kan hende, men det gir dem ikke rett til å dra konklusjonen at det er utlendingenes feil, hvilket de gjør gang på gang...

 

For å si det som I V for vendetta: "The truth is that there's something terribly wrong with this country." hvis du tar hintet...?

Lenke til kommentar
Synest det var å dra det litt langt. Du har rett på noen punkter selv om jeg hadde forferdelig lyst å slutte å lese etter punkt 3 da dette er noe jeg hører konstant fra folk som klart mangler peiling.

7730908[/snapback]

 

Folk uten peiling med statistikken på sin side?

7730952[/snapback]

 

Kan hende, men det gir dem ikke rett til å dra konklusjonen at det er utlendingenes feil, hvilket de gjør gang på gang...

 

For å si det som I V for vendetta: "The truth is that there's something terribly wrong with this country." hvis du tar hintet...?

7730982[/snapback]

 

Dette kan du få eksemplifisere med voldtektsstatistikken som kasus. Her er jo, i alle fall i oslo, ikke-vestlige innvandrere sterkt overrepresentert.

Lenke til kommentar
The birthrate in most European countries is below 1, which means that the population is decreasing. Both in real numbers and in percentage of the entire population in the world. (Se point 1). If you look at other countries like Yemes each woman has 8 (eight!) children.Avrage! Is it morally right to have this high birthrate and push the people out of the country when it is getting to crowded?

Du blander to typer tall her, fødselsrate (bith rate) og fruktbarhetsrate (fertility rate), slik at det ser ut som om Yemenere får mer enn 8 ganger så mange barn.

 

Om du sammenligner epler med epler finner du følgende:

Fertility rate er ca 1,8 i Norge, og 6,5 (ikke 8) i Yemen. Og forøvrig synkende. Kilde

 

Birth rate er 11,5/1000 i Norge og 42,9/1000 i Yemen. Kilde

 

Altså er faktoren rundt 3,6. Så må det tas med i betraktningen at Yemen har en 12 ganger så høy barnedødelighet som Norge, og en 20 år kortere levealder.

 

Yemen er forøvrig oppført med en netto migrasjon på null, altså at det flytter like mange inn i landet som ut av det. Kilde

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Synest det var å dra det litt langt. Du har rett på noen punkter selv om jeg hadde forferdelig lyst å slutte å lese etter punkt 3 da dette er noe jeg hører konstant fra folk som klart mangler peiling.

7730908[/snapback]

 

Folk uten peiling med statistikken på sin side?

7730952[/snapback]

 

Kan hende, men det gir dem ikke rett til å dra konklusjonen at det er utlendingenes feil, hvilket de gjør gang på gang...

 

For å si det som I V for vendetta: "The truth is that there's something terribly wrong with this country." hvis du tar hintet...?

7730982[/snapback]

 

Dette kan du få eksemplifisere med voldtektsstatistikken som kasus. Her er jo, i alle fall i oslo, ikke-vestlige innvandrere sterkt overrepresentert.

7731148[/snapback]

eh? Jeg har ikke sagt noe imot at innvandrere står for det meste av den kjente kriminaliteten. Men det jeg sier, er skal man skylde på innvandrere eller på staten? Jeg er tilbøyelig til å tro at MYE kan forbedres for innvandrere når det gjelde hvordan man legger opp til hvorledes de skal få det etter at de har fått innvilglet oppholdstillatelse.

Lenke til kommentar
Birth rate er 11,5/1000 i Norge og 42,9/1000 i Yemen.

 

I stand corrected.. Men dette var kun et av flere eksempler og det er ingen hemelighet at det nå foregår en meget stor innvandring fra fattige land som pakistan , somalia og andre land med høy befolkningsvekst.. Og er det vårt ansvar som et vestlig land å ta hånd om overbefolkningen i andre land?

 

Når nærmere 40% av alle førsteklassinger har et annet morsmål enn engelsk på skoler i Oslo så må vi vell være bekymret for at livet kommer til å forandre seg drastisk? Når det i 1970 kun var et par negere registrert bosatt i Norge. Hvis dette fortsetter så er vi nordmenn snart i undertall i vårt eget land.

 

Det er VI som er utryddingstruet og skulle hatt "i-hjelp". For å bedre etterforskningen av personer som prøver å komme seg uærlig inn i landet. Stenge grensene , gi subsidier til personer som ønsker flere barn siden dette idag er meget dyrt... Trenger vi å hjelpe andre land med resultatene av deres overbefolkning (les sultekatastrofe) når vi har såpass store problemer i vårt eget land?

 

Noe var kanskje å dra ting litt langt ,men det er direkte latterlig at folk avføyer det som "en som ikke har peiling" uten å oppfordre til debatt.. Direkte latterlig!

Lenke til kommentar

Fikk lyst å skrive inn noe som jeg diskuterte med en person på MSN igår. Han sa at det ikke var "personen" sin feil at han var kriminell eller snyltet på staten. Det var samfunnet som ikke hadde gjort en god nok jobb med integrering.

 

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt.. Frata mennesket alt ansvaret for sine egne handlinger. Da fjerner du noe av det mest kritiske som gjør oss til mennesker, nemelig muligheten til å lære til å bli bedre enn man er. Har man ikke ansvar og ikke blir straffet vil dette skje i langt mindre grad.

 

Her snakker vi om et folkeslag som ikke har større sosialproblemer enn nordmenn flest. Det er ikke flere som går til psykiater blandt våre "nye landsmenn". Man KAN diskutere om det er mer tabu i slike kulturer ,men vi KAN IKKE unnlate oss å se på all statistikk som omhandler invandrere.

 

Vi KAN IKKE unnlate å se på statistikk , selvom statistikk til tider kan være misvisende..

 

Jeg er tilogmed tilbøyelig til å tro at du skrev på engelsk for å omgå moderatorene.

7730781[/snapback]

 

Jeg skrev det på Engelsk for å gjøre det mer tilgjengelig på flere personer. Jeg jobber på et skip i internasjonal fart ,noe som igjen betyr at det er meget få nordmenn og masse filippinere. Jeg ville at de også skulle forstå det jeg skrev.

 

Samtidig har jeg lagt det ut på noen internasjonale forum for å få et annet perspektiv på saken.

 

PS: Jeg har reist så mye rundt og hadde aldri en slik tanke før jeg mønstret på ,men når man har opplevd hvor mye faenskap som er rundt i verden så kan man ikke ha råd til å være naiv lenger.

Endret av CFD
Lenke til kommentar
Most people will say that the colonization of USA could have been done better, since the Indians where driven from their lands and put into national parks with military protection. Why can’t people see that the same thing is happening today?

 

Det er en vesentlig forskjell mellom det som skjedde i Amerika og det som skjer i Europa i dag. For det første ble mellom 50 og 100 millioner(!) indianere drept i perioden etter at europerene ankom. Både av sykdommer de førte med seg, og av brutal nedslakting. For det andre kommer de fleste innvandrerene i dag fordi de har det dårlig i sitt eget hjemland, og de vil bli en del av våre land. Når europerne kom til Amerika var de blant de rikeste og mest velstående i verden, og det eneste målet de hadde var å kolonisere kontinentet, jage og slakte de som bodde der, og bruke deres land for økt velstand for seg selv.

Lenke til kommentar
What would The Indians say about the Immigration from Europe?

Sammenligner du dagens innvandring med det amerikanere gjord mot indianere?Har det klikka for deg? Jeg er utlending selv. Det er INGEN som prøver å ta over Norge eller noe sånt.

 

 

2) The World is Overcrowded

 

Verden kommer til å gå ned uansett hva vi gjør. Ting tar slutt. Sånn er det.

Hvem er det som bruker mest ressurser? Afrika?Pakistan?

 

3) Foreigners have a more extensive criminal record.

 

Denne tittelen der gjør meg forbanna. Jeg er utlending og har rent rulleblad. Kanskje du kan bytte den ut med "Some...." eller noe sånt.

 

One example is Kosovo. After World War 2, Tito opened Kosovo for 350-400.000 Albanians, with a birth rate like many Muslim countries. Now 50 years after the Serbs which occupied Kosovo in WW2 are nova living as refugees in Serbia and Montenegro or in groups under international protection. Is this the situation in Western Europe in 100years?

 

Hva vet du om Kosovo?? Jeg er kosovo-albaner selv. Dette er noe helt annet. Serbere har torturert, slaktet, mishandlet albanere i nesten 50 år. Helt siden Tito døde.

Vesten fikk først vite hva som skjer i Kosovo da krigen startet i 1998 eller når det var. Og det er fakta. Jeg har selv med mine øyner sett serbiske styrker skyte vilt på demonstranter. De ville tvinge oss til å bli kristne og snakke deres språk i vårt eget land. Selvfølgelig syns jeg at serbere og albanere bør kunne leve sammen i fred.

Snakk om ting du har peiling på.

 

6) Foreigners who want to integrate have the same possibility to get a job.

 

Det er faen ikke sant. Hvordan vil du vite det, bare fordi du har lest det et sted? Jeg har sendt over 100 søknader og vært på mange intervjuer men ingen ville ha meg. Nå har jeg startet mitt eget firma. Jeg vet om mange utlendinger som ikke får jobb. Det er flere enn nordmenn.

 

7) Race? Is there really a definable limit between humans?

 

Så du er hvit og norsk, vil det si at du er bedre og smartere enn meg fordi jeg er litt brunere??

Lenke til kommentar

I geografien lærte vi at:

 

Når vi går fra å være U-land til å være I-land, og dødsraten går ned -- så følger fødselraten nedgangen etter en stund.

 

Desto bedre vi har det, desto færre barn får vi.

I tillegg har barn gått fra å være en ressurs for foreldrene, til å bli en last for foreldre og ressurs for samfunnet -- som er noe av grunnen til at fødselraten i Norge er lav -- og at fødselraten er høy i ikke-industrialiserte land, med høyere døds-rate.

 

Norge trenger flere fødte eller flere innvandrere.

 

Siden de fleste nordmenn ikke *gidder* å legge seg til sengs og lage barn -- fordi det ikke er så beleilig for økonomien, og fordi man ikke har tid -- så *må* samfunnet ha en del innvandring for at de *eldre* ikke skal lide, og for å forhindre smitte.

Vi importerer faktisk ikke arbeid for å være snill -- men fordi noen må ta drittjobbene som er for lavt nede for "vanlige nordmenn" å ta.

Vaskehjelper i butikker og andre steder hvor det kreves "mest-vask-for-lavest-mulig-pris", sveisejobber og maling, bærplukking... etc.

 

Videre får innvandrere flere barn enn innfødte nordmenn, og dermed bidrar innvandrere til befolkningsvekst på mer enn *en* måte.

Lenke til kommentar
Så du er hvit og norsk, vil det si at du er bedre og smartere enn meg fordi jeg er litt brunere??

7732967[/snapback]

 

Jeg vil kun svare på dette i denne omgang siden jeg reagerte kraftig på det. Her tar du ting helt ut av sammenhengen og jeg har selv skrevet opptil flere ganger at det ikke er noe forskjell på verdien til personene. Kanskje materialistisk ,men jeg vet det er flere som vil bli såret hvis en 7barns far i mozambique mister livet enn at jeg mister livet. Så verdien vår blandt mennesker er det du drar fram og jeg spesifiserer (nok en gang) at jeg ikke tenker på innvandrere som 2.rangs borgere.

 

Men.. det er alltid et men i diskusjoner. Etter å ha jobbet en stund som sjømann i internasjonal fart så må jeg si at det er en grunn til at det er nordmenn på sjøen. Filippinere (som nå utgjør ca 35-40% av verdens totale sjømenn) har en helt annen tenkemåte enn nordmenn , la oss ta en eksempel så trengs det 3 filippinere for å gjøre min jobb ved å se til noen tankspylemaskiner mens de kjører , ikke fordi de er late ,men fordi de absolutt tror at jobben skal gjøres slik selvom vi (nordmenn) har påpekt at det ikke er nødvendig.. De liker også å være 5personer på en jobb som krever 2personer.. Det er rett og slett fordi de innerst inne tror det er måten å gjøre ting på.

 

Har akkurat kommet hjem fra 3mnd i Øst-Afrika og Sørøst-Asia og det er godt å komme hjem til nordmenn.

 

Ja , vi burde også få mere unger OG øke pensjonsalderen iforhold til levealderen. Dette vil spare samfunnet for utallige miliarder.

 

Ingen som prøver å ta over Norge? Det kommer absolutt ann på øyet som ser. De fleste innvandrere kommer som økonomiske lykkesøkere gjennom familiegjennforening..

Lenke til kommentar
Ingen som prøver å ta over Norge? Det kommer absolutt ann på øyet som ser. De fleste innvandrere kommer som økonomiske lykkesøkere gjennom familiegjennforening..

7735755[/snapback]

 

Kan vi klandre dem for det? Penger frister. Så lenge de er kvalifiserte for arbeidet og i tillegg gjør en god jobb, så ser jeg ingen grunn til å klage at innvandrerer "tar" jobbene fra oss. Men de som kommer og lever på sosialtrygden er selvfølgelig en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...