Gå til innhold

Kommentartråd MeTube - rørkabinett.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes liksom bare det blir litt galt å utnytte dette kabinettprosjektet til å få alt mulig annet du trenger til datamaskinen som egentlig ikke har noe med kabinettet å gjøre, men det er kanskje bare meg :)

 

CRT-skjermer burde du nå iallfall kunne få tak i. Det funker bra inntil du har fått tak i penger til LCD.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

En skjerm har noe med en PC å gjøre, helt klart, men dette prosjektet? Jeg vil ikke si det, men andre er kanskje uenige med meg :) Jeg mener; om du kobler til en CRT-skjerm på fjorten tommer, eller en 21-tommers lcd-tv har ingenting å si på hvordan kabinettet ditt vil se ut eller fungere.

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
Jeg mener; om du kobler til en CRT-skjerm på fjorten tommer, eller en 21-tommers lcd-tv har ingenting å si på hvordan kabinettet ditt vil se ut eller fungere.

 

Det har du rett i ja.

 

 

Men for å få dette prosjektet "komplett" så må jeg ha en skjerm. Og da helst en som står litt i stil med kabinettet.

 

---

 

Men nok snakk om skjerm nå.

 

---

 

Med tanke på lakking. Ca hvor langt ifra skal jeg holde boksen fra det jeg skal lakke?

Endret av Mr.Anki
Lenke til kommentar

Som ekwathne sier så står det på boksen. Husk å riste den skikkelig og lenge. Dersom du sprayer loddrette flater må du være ekstra oppmerksom på renner som fort oppstår ved for mye lakk på et område. Og når du er ferdig med å lakke og boksen ikke er tom, må du huske å snu den opp ned og spraye så lenge at det bare kommer drivgass ut (tar ett sekund, elns).

 

Lykke til :)

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Mr.Anki

Slutt og spame din egen komentarttråd med spørsmål :thumbdown:

Du har fått link til lEn komplett lakkeringsguide tideligre i tråden.

Kast ut noen bilder før du begynner og lakke.

 

lakkingen blir mye letter om du har så "dingseboms" til kompressoren.... det går mye fortere og... men det er vell litt dyrt?

 

En "dingseboms" i dette tilfelet regner jeg med er en laksprøyte.

Og ja den er lettere og raskere og bruke men da koster utstyr og lakk en del mer! Men er absolut verdt det vis du skal lakke en del.

Lenke til kommentar

Det er bare det at du spør om det samme en del ganger, og at du, som Nitrob sier, har fått link til lakkeguiden her på HW. Du vil få bedre svar der, og du trenger kanskje ikke engang å stille dem her i det heletatt om du hadde lest guiden først.

 

Dessuten har du innrømmet tidligere at du stiller spørsmål for å blåse litt mer liv inn i kommentartråden. :) Du kan ikke forvente at vi skal kommentere så altfor mye på prosjektet når du ikke har gjort noe på en stund :) Arbeid impliserer kommentarer.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...