Gå til innhold

Dell lanserer 27-tommer


Anbefalte innlegg

Hvem er det egentlig som vil ha dell utgaven?

Dette viser jo bare at du vet veldig lite om Dell sine skjermer, hva med å gå inn og lese på sidene om skjermen så står jo alt der?

 

1. Når det gjelder design synes jeg ikke Samsung sin er noe finere enn Dell 27".

 

2. når det gjelder byggkvalitet tør jeg gjette på at Dell sin 27" er hakket bedre enn Samsung 27". Dell 2405 Derimot er ikke like god på det som 27" ser ut til å være, men alikevel meget solid og fast byggkvalitet.

 

3. På funksjonalitet tipper jeg at Dell overgår Samsung sin 27". Dette kan du selv sammenligne på sidene.

 

4. Panelet skal være identisk på begge.

 

5. Det eneste jeg ikke vet noe om er om input elektronikk vil være forskjellig på disse to.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2. når det gjelder byggkvalitet tør jeg gjette på at Dell sin 27" er hakket bedre enn Samsung 27". Dell 2405 Derimot er ikke like god på det som 27" ser ut til å være, men alikevel meget solid og fast byggkvalitet.

7706403[/snapback]

Får jeg spørre hvorfor du kommer til denne konklusjonen?

Lenke til kommentar
Hvem er det egentlig som vil ha dell utgaven?

Dette viser jo bare at du vet veldig lite om Dell sine skjermer, hva med å gå inn og lese på sidene om skjermen så står jo alt der?

 

1. Når det gjelder design synes jeg ikke Samsung sin er noe finere enn Dell 27".

 

2. når det gjelder byggkvalitet tør jeg gjette på at Dell sin 27" er hakket bedre enn Samsung 27". Dell 2405 Derimot er ikke like god på det som 27" ser ut til å være, men alikevel meget solid og fast byggkvalitet.

 

3. På funksjonalitet tipper jeg at Dell overgår Samsung sin 27". Dette kan du selv sammenligne på sidene.

 

4. Panelet skal være identisk på begge.

 

5. Det eneste jeg ikke vet noe om er om input elektronikk vil være forskjellig på disse to.

7706403[/snapback]

 

4 tusen ekstra for dell navnet var det jeg tenkte på. Ikke det at dell ikke lager kurante skjermer, men siden panelet allerede er identisk, og det er ingen grunn til å tro at samsung ikke kommer til å fikse elektronikk-biten vel så godt som dell, hvis det i det hele tatt er dell som gjør det.

Lenke til kommentar
4 tusen ekstra for dell navnet var det jeg tenkte på. Ikke det at dell ikke lager kurante skjermer, men siden panelet allerede er identisk, og det er ingen grunn til å tro at samsung ikke kommer til å fikse elektronikk-biten vel så godt som dell, hvis det i det hele tatt er dell som gjør det.

7706557[/snapback]

Har det kommet ut noen priser enda? Dell er jo ikke akkurat kjente for å ta godt betalt for navnet sitt på ellers tilnærmet like produkter, så det ville nesten være rart hvis det ender opp med å skille så mye.

Lenke til kommentar

Det kan godt være at Samsung vil ha mindre input lag en Dell sin 27" også for den del.

 

Nei, ingen betaler 4000,- mer for "Dell" som merke... ikke for Samsung heller for den del. Dell har en del funksjonalitet ekstra, men den er ikke verdt mer enn 500-1000,- ekstra og det er maksimalt.

 

Jeg tipper at Dell sine prise vil synke og at den er kunstig høy nå fordi de ønsker å kvitte seg med alle 24" de sitter inne med.

 

Veldig klart at Dell 27" er "strategisk priset" akkurat nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Theo: Dell sitter neppe inne med så mange skjermer. De har en veldig effektiv "Just in time"-strategi på produksjon og levering. Kjernen i denne strategien er å ikke ha lager i det hele tatt. (Selv om det kan hende de har ørlite lagerhold enkelte plasser)

 

Men det med strategisk prising er jeg med på. Jeg ser ikke bort i fra at vi om 2-3 måneder ser supertilbud på Dells 27" med slagord som "Spar fantastiske 5000 kr". Jo høyere pris de setter nå i starten jo større prisfall kan de reklamere med senere. Veldig høye priser kan også tyde på dårlig tilgjengelighet av 27"-paneler. Da vil prisen settes så høy at etterspørselen blir så lav at de klarer å levere alle bestillingene.

Lenke til kommentar
Hvem er det forresten som kjøre Dell-utstyr til veiledende pris? De er jo verdensmestre i tulbud :wee:

7703286[/snapback]

Eller bare verdensmestere i å manipulere kunder med skyhøye originalpriser? :hmm:

7711759[/snapback]

Jeg lurte litt på om skrivefeilen var gjort med overlegg. tull-bud ;)

 

Men ja, de har overpriser og normalpriser. Eller som de kaller det selv: henholdsvis normalpriser og tilbudspriser.

Lenke til kommentar
Hvem er det forresten som kjøre Dell-utstyr til veiledende pris? De er jo verdensmestre i tulbud :wee:

7703286[/snapback]

Eller bare verdensmestere i å manipulere kunder med skyhøye originalpriser? :hmm:

7711759[/snapback]

Jeg lurte litt på om skrivefeilen var gjort med overlegg. tull-bud ;)

 

Men ja, de har overpriser og normalpriser. Eller som de kaller det selv: henholdsvis normalpriser og tilbudspriser.

7711904[/snapback]

Egentlig ikke, men da jeg oppdatet den etter posting så tenkte jeg at den egentlig var ganske treffende, så jeg rettet det ikke :)

Lenke til kommentar

Ser på Dell USA at 30" er priset til 1499$ og 27" til 1399$ med fulle priser. Det er jo ganske sykt, da 30" i mine øyne er en MYE bedre skjerm, på de fleste måter. Attpåtil er det nå tilbud på 30" "over there" med en pris på 1274$ som da gjør den 125$ BILLIGERE enn 27" !!

Vil si det var en utrolig høy prising av denne 27", den burde heller ligget midt i mellom 24" og 30", evt. hellet ned mot 24" i pris siden disse har samme oppløsning. Men som mange har nevnt, den synker vel antakelig raskt i pris, og det trenger den...

 

EDIT: Trykkleif

Endret av Lowtech
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tipper at tilbud på 27" kan komme ned mot 8000,- slik 24" gjorde når den hadde veil pris på rundt 12.000.

 

"Problemet" nå er at 27" tommeren aldri kan bli billigere enn 24" og 24" aldri billigere enn 22", dette gjør at tilbudene kanskje ikke blir like råe som før. 30" kan heller ikke ha tilbud som blir for nære eller rimligere enn 27".

 

Kun 20, 24 og 30" ga bedre rom for gode tilbud. Et utvalg på 20, 22, 24, 27 og 30" gir mindre rom for det. Men vi får vente å se hvor generøse Dell ønsker å være med det nye utvalget på plass.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...