Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av moped,lurer på eit par ting.


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Tenkte eg skulle kjøpe meg moped nå da eg snart skal starte på mopedlappen.

Har sitt på eit par og komt frem til denne:

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1241668

 

Det er fordi eg likte både utseende og den er ikkje så altfor langt vekke å hente.

 

Men det eg lurer på er da følgende: Gjør eg eit godt kjøp,Hva tanker dere har om selve sykkelen,merket og slikt og eit lite spørsmål til.

 

Hva skjer viss politiet tar deg uten blomberinga på mopeden?

 

 

Håper dere tar dere tid til å svare! Første posten min i denne delen av forumet! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sykkelen er grei å kjøre osv :) Men det er et kjent problem at rammen på disse ruster ganske fort, muligens den han har lakkert :p Du kunne godt ha prutet litt på prisen også ;P Pass på at han har pusset ned lakk & rust før han lakkerte på ny, og så ville jeg prøvd å fått den for rundt 14.000 kr, den er jo tross alt 4 år gammel nå ;)

 

Det med plomberingen, blir du tatt får du bot på 4200 kr + avskiltning...

Men blir du stoppa av politiet & biltilsynet så har de somregel ikke tralla med seg til å måle fart, så viss de mistenker noe så sender de deg på visning en ukes tid etterpå, og da er det bare å blombere den så den går 45 km/t og du slepper fint unna ;)

 

Edit: Du kan også få deg en turtallsperre "politiknapp" , som kutter på turtallet ...

Endret av Bartman2k
Lenke til kommentar

Rieju er et bra merke og RS2 er en bra moped. Mopeden har AM6 motor som brukes på de fleste mopeder nå for tiden. Motoren har rundt 8,5 hk uplombert. Når mopden er plombert yter den ca 2,5 hk. Dette er en bra moped som du ganske sikkert kommer til å bli fornøyd med. :)

 

Men jeg ser at du er bømling.. Da har du nok ikke så mye å tape på å ta plomberingen. Der borte er det jo aldri purk. :p

 

Edit: Jeg har nemlig Rieju RR selv og vi snakker kvalitet. :cool:

 

Mvh Erling

Endret av ekwathne
Lenke til kommentar

Hehe, jeg mista lappen etter 2 uker :)

Joda, var ute å kjørte med trim.. Så skulle jeg hjem, og kjører som faen og når jeg kommer til en nedoverbakke så står det 2 politibiler der og masse politifolk.

Han ene stiller seg i veien og vinker meg inn, jeg legger meg bak og bretter opp skiltet og gir gass...

Så springer alle politi folka til bilene og kjører etter meg, jeg svinger inn mot en skogsvei siden det er en bom der..

Men, seff.. Jeg har jo ikke noe flaks, så bommen står åpen den ! :dontgetit:

Så jeg bare kjører på med et helvettes adrealin-kick , så står pickupen til en lokal bonde i veien, han hopper ut med døra åpen og sperrer veien for meg..

Prøver alikevell å komme meg unna, men så dytter han meg av og jeg tryner som faen :S

Så blir jeg stormet av 4 politimenn som var ganske hardhente med meg og la meg i jern..

 

Grunnen til jeg ble dytta av sykkelen og ble lagt i jern var at de mistenkte meg for å ha kjørt over en liten unge, som faktisk er naboen min :S

Dette visste jeg ingenting om, da hadde jeg aldri kjørt fra dem :)

 

Så, fikk lappen rett etter jeg fyllte 16 år, hadde den 2 uker og mista den i 3 månder og bot på 7500 kr.

Dette var en mild straff, pga. jeg trenger mopeden for å komme på skole og bor langt unna alt, da fikk jeg ikke bot for trim og skulle egentlig hatt lenger utsettelse.

Lenke til kommentar

Jaja, det hørtes veldig gøy ut men kan tenke straffen ikkje var verdt det.

Så viss politiet vinker meg inn så anbefaler dere å stoppe eller prøve å kjøre? :p

 

Var å såg på mopeden idag, trur plomebene er utav og den har ei trimpotte.

Har også ein slik knapp at man bare kan kjøre i 45-50km/t og den aktiverer man ved å dunke i siden:P

Lenke til kommentar
Tror eg kommer til å ta på originalpotta og bare ha utav plombene, emn viss politiet ser deg blir man ikkje sendt på visning eller noe en uke etter?

Dem kan vell ikkje gi deg bot på stedet?

7724126[/snapback]

Hvis de mistenker deg for trim kan de sende deg på visning hos biltilsynet hvor mopden blir testet. Da må den være orginal. Hvis du blir sendt på visning har du som regel god tid til å plombere mopden igjen. Om de kan gi deg bot på stedet er jeg usikker på. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...