Gå til innhold

Nokia lover Apple konkurranse


Anbefalte innlegg

Elsker å se hvordan inge av iPhone kritikerene faktisk har tatt seg tiden til og se hvilket produkt det dreier seg om her! :wee:

 

bare tittet på spesifikasjonene og konkludert med at, nei her var det ikke mye nytt gitt... :green:

 

 

 

nei ta det rolig, jeg er overhodet ingen apple fanboy..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har sagt at det er enestående, og om vi ser det på andre tlf i 2007, så har vi ennå ikke sett noe til det, så der er jo apple allerede først ute.

Det er flere mnd siden N91 8gb ble presentert. Samsung har vel og noe på 8 gb om jeg ikke tar helt feil.

 

Og om det kommer andre i 2007, så er fortsatt apple først ute med å vise det frem. Kommer SE og Nokia med like stor TS nå så vil det egentlig bare bli sett på som en kopi av hva apple har gjort nå.

Nokia har allerede hatt TS på like stor skjerm, i 7700 og 7710. N800 og, men det er ikke mobil også.

 

Prisen er vel ikke bestemt ennå, men 6 - 8000 tusen, dyrt, nåvel, man får en mobil og ipod i ett.

Nei, man får langt i fra en ipod. Man får noe langt større, men mye mye mye mindre lagringskapasitet og mindre batteritid.

 

Her skjønner jeg ikke helt problemet. OS X har i utgangspunktet støtte for dokumenter laget i Office pakken. Jeg har også macoffice hjemme. Burde i teorien gå like fint på iphone.

Ja, i teorien. Derfor kjipt at Apple har fjernet alle muligheter for 3.partsprogrammer. Tenk deg alle mulighetene med det nye UI, tredjepartsprogrammer, OSX og det fokuset mobilen vil få.. Utrolig leit entusiaster selv ikke kan lage noe til mobilen.

 

Hvor står det at wifi vil virke i en time?

Wifi suger batteri som bare det.. Bruker man wifi bruker man sannsynligvis samtidig den store skjermen, og batteriet forsvinner fort på en time kontinuerlig surfing..

 

Tror jeg kjøper iPhone, selv om jeg irriterer meg over så mye mye som kunne vært gjort bedre om de hadde tenkt litt mindre på seg selv og penger..

 

Phax: Vet ikke helt hvem det var rettet mot, men... Jeg har alltid likt apples produkter og forsvart min Nano, som jeg fortsatt synes er helt unik på markedet. iPhone er et utrolig spennende produkt som forhåpentligvis og sannsynligvis endrer litt hvordan mobiler lages fremover, men det er ikke heeeelt syyyykt det de har gjort...

Endret av arehei
Lenke til kommentar

- Minne på 4 og 8 GB vil vi se flere av i 2007, så dette er ikke noe enestående.

Iphone har heller ikke muligheten for minne utvidelse i form av minne kort.

 

Ingen som har sagt at det er enestående, og om vi ser det på andre tlf i 2007, så har vi ennå ikke sett noe til det, så der er jo apple allerede først ute.

 

Feil, N91 leveres med både 4 og 8Gb HDD, Samsung har 3Gbb HDD, og SE har i sin W950 4Gb flash minne pr idag.

I tillegg, til når Iphone er ute, er det kommer ut over 8Gb minne fra SE/Samsung og Nokia.

 

 

-Batteri, kan ikke fjernes, varer i 5 timer og 16 timer spilletid

F.eks så klarer Walkman V2.0 fra SE 28-30 timer spilletid, og har betydelig lenger samtaletid.

 

ENig med deg i det, det virker litt korny

 

De aller fleste mobiler har en god del mindre skjerm, og de som kommer med TS er ikke i nærheten når det gjelder brukergrensesnitt, derfor mener jeg appler ligger langt foran. Og om det kommer andre i 2007, så er fortsatt apple først ute med å vise det frem. Kommer SE og Nokia med like stor TS nå så vil det egentlig bare bli sett på som en kopi av hva apple har gjort nå.

 

 

Hvordan kan du snakke om et UI/OS som ligger langt foran alt annet, når det ikke foreligger noen seriøse tester av dette?

FYI så blir skjermene større og større, jeg vet vi vil se bl.a en mobil med 3 toms skjerm iår.- Kamera, uten AF med 2 megapxl på slutten av 2007 er i bestefall pinlig.

Vi vil se flere enheter med 5 megapxl brikker.

 

Det kan skje mye med tlf før den slippes. Å oppgradere fra 2 megapixel til mer er vel ikke altfor mye hokus pokus for Jobs.

 

Feil, større brikker, krever mer plass, dette kommer garantert ikke til å bli byttet ut.

Pris, den blir spekulert til å koste fra 6-8.000.-, og dette er rett og slett for dyrt.

 

Prisen er vel ikke bestemt ennå, men 6 - 8000 tusen, dyrt, nåvel, man får en mobil og ipod i ett.

 

Man får flere enheter i samme skall til en billigre penge allerede idag, N91 er en av de.

 

Nei, jeg tror de greit vil klare å få 1 % av det totale mobilsalget, sannsynligvis mer.

 

Kommer ikke til å skje, det kommer til å selge ok i USA, for der ligger som sagt mobil teknologien 2 år etter Europa.

 

De sier det er en smart mobil, men hva med 3 parts programmer.

 

Her skjønner jeg ikke helt problemet. OS X har i utgangspunktet støtte for dokumenter laget i Office pakken. Jeg har også macoffice hjemme. Burde i teorien gå like fint på iphone.

 

Men det er kun Mac programmer ikke sant?

 

Hva med GPS, Google map er glimrende i USA, men her i Europa..

Litt enig med deg, men det er vel ikke et must med GPS for alle.

 

GPS er den featuren som kanskje blir mest populær i 07/08.

 

Spør en hvilken som helst Series 60 bruker, det er vel en av de virkelige store fordelene med et åpent OS?

Iphone markedsføres også som en internett enhet, uten 3G er det besynderlig.

Ok, den har Wifi, men hvor lenge kan man bruke denne, 1 time ca, lite anvendelig.

 

Hvor står det at wifi vil virke i en time?

 

16 timers spilletid med musikk for iphone... har du prøvd N80 eller en annen mobil med Wifi, hva finner vi da?

Får vi timesvis med surfing?

 

Så iphone er ekstremt hypet, dyr, og på langt nær smart som det blir presentert som, etter min mening!

 

Det kan være, men apple ligger nå langt foran windows når det gjelder operativsystem, tror de vil vinne en del på det, særlig hvis man skal sammenligne med windows 5.0 mobiler. Har en selv, og er ikke veldig imponert over operativsystemet.[/i]

 

Windows 5.0 er alt annet enn imponerende, helt enig!

 

Hvis NOKIA leverer noe som er bedre enn hva apple akkurat har gjort så skal jeg bøye med langt ned i støvet. Jeg tror at det som nå kommer av lignende mobiler etter dette uansett vil bli sett på som en etterligning.

 

Iphone kommer inn i et marked med ekstremt hard konkuranse, og der aktører har betydelige finansielle muskler i ryggen.

Faktisk kommer det til å komme flere som deler skjebne med BQS, og her kommer iphone inn.

Og den kommer inn i et pris leie som skal konkurere med de råeste i markedet, N95 er en av de.

5 megapxl, GPS, det sterkeste mobil merkenavnet i ryggen, et tonn med 3 parts programmer, man har mulighet til å oppgradere OS, til å levere inn til leverandør om ting skulle gå galt, kort sagt hele systemet i ryggen.

Og dette skal Iphone kjempe mot og vinne?

Tror du må stikke fingeren i jorda min venn, jeg har også venner som lovpriser sine Mac, med god grunn, med dette er et annet marked.

Men det blir spennende å se.

:)

 

 

 

:yes:

7696437[/snapback]

 

 

For min del, og sikkert mange andre, så har apple akkurat funnet opp mobilen på nytt

 

Hehe

:)

7697158[/snapback]

Lenke til kommentar
Snip

 

What he said *point up*

 

Kanskje en av de mest saklige og gjennførte innleggene om iphone, bra skrevet.

Og veldig enig i det du skriver, Apple er blitt for arogante, de tror de kan komme inn i hvilket marked de vil, og gjøre hva de vil, bare pga de selger på hype og fashion.

 

Skal bli fun å se hva som skjer fremover.

Lenke til kommentar
Ingen som har sagt at det er enestående, og om vi ser det på andre tlf i 2007, så har vi ennå ikke sett noe til det, så der er jo apple allerede først ute.

Det er flere mnd siden N91 8gb ble presentert. Samsung har vel og noe på 8 gb om jeg ikke tar helt feil.

 

Og om det kommer andre i 2007, så er fortsatt apple først ute med å vise det frem. Kommer SE og Nokia med like stor TS nå så vil det egentlig bare bli sett på som en kopi av hva apple har gjort nå.

Nokia har allerede hatt TS på like stor skjerm, i 7700 og 7710. N800 og, men det er ikke mobil også.

 

Prisen er vel ikke bestemt ennå, men 6 - 8000 tusen, dyrt, nåvel, man får en mobil og ipod i ett.

Nei, man får langt i fra en ipod. Man får noe langt større, men mye mye mye mindre lagringskapasitet og mindre batteritid.

 

Her skjønner jeg ikke helt problemet. OS X har i utgangspunktet støtte for dokumenter laget i Office pakken. Jeg har også macoffice hjemme. Burde i teorien gå like fint på iphone.

Ja, i teorien. Derfor kjipt at Apple har fjernet alle muligheter for 3.partsprogrammer. Tenk deg alle mulighetene med det nye UI, tredjepartsprogrammer, OSX og det fokuset mobilen vil få.. Utrolig leit entusiaster selv ikke kan lage noe til mobilen.

 

Hvor står det at wifi vil virke i en time?

Wifi suger batteri som bare det.. Bruker man wifi bruker man sannsynligvis samtidig den store skjermen, og batteriet forsvinner fort på en time kontinuerlig surfing..

 

Tror jeg kjøper iPhone, selv om jeg irriterer meg over så mye mye som kunne vært gjort bedre om de hadde tenkt litt mindre på seg selv og penger..

 

Phax: Vet ikke helt hvem det var rettet mot, men... Jeg har alltid likt apples produkter og forsvart min Nano, som jeg fortsatt synes er helt unik på markedet. iPhone er et utrolig spennende produkt som forhåpentligvis og sannsynligvis endrer litt hvordan mobiler lages fremover, men det er ikke heeeelt syyyykt det de har gjort...

7698497[/snapback]

 

 

Ok, ser at jeg ikke er helt oppdatert på hva andre selskaper har presentert og hva de kommer til å presentere. Vet jo også fra før at man kan få de samme funksjonene i andre telefoner, til en rimeligere pris. Poenget er apple gjør det helt annerledes. TS fra apple ser annerledes ut, det virker som om den også fungerer annerledes. Dette blir da noe helt nytt synes jeg, selv om det selvfølgelig har vært TS lenge hos andre. Minnediskusjonen blir så som så. Det pøses ut minnebrikker i høyt tempo, og det er vel ikke lenge før både 4 og 8 giga er "umoderne" sammenlignet med hva man faktisk kan få puttet inn i en tlf. Men, 4 giga? Er ikke det greit for de fleste? Jeg har en Nano med 2 giga, og jeg er råfornøyd med den. Har aldri hatt behov for noe mer, og grunnen er enkel. Jeg kan ikke se for meg at jeg er borte fra min macmini så lenge at jeg rekker å spille 60 giga med musikk, det har jeg forresten ikke batteri til heller :) . Det går så fort å bytte ut musikken på en Nano, og jeg kan ikke se for meg at det går noe tregere på en iphone. Ok, noen vil si, hva med bilder? Og hva med video? Litt enig, selv om jeg ikke har en iphone for å ta bilder. Til det har jeg et digitalkamera som er langt bedre enn det man får i noen mobiler. Bildene fra en mobil er for meg for moro, ikke for å ta ekstremt bra bilder. Video på mobil? Kanskje for noen, ikke for meg. Videosnutter for moro,ja kanskje, og da er i alle fall 8 giga nok for meg til å dekke musikk, bilder og video. Legger jeg først inn noen plater musikk så hører jeg gjerne på de noen ganger før jeg blir lei. Det er plass til noen album på en 8 giga mobil.

 

Wifi, joda det bruker nok strøm, men det vil jo være et problem for alle mobiler som gjør det. Jeg for min del har tilgang til trådløst hjemme og på jobben, og der vil nok en mobillader gjøre mye av jobben :) .

 

Tredjeparts programvare....joda, skjønner de som vil installere masse egne greier. Jeg leste at den har støtte for exchange og pushmail, det høres veldig bra ut for meg. I tillegg kan alt av apple widgets brukes, noe som burde åpne for masse muligheter. Får jeg en epost med et wordvedlegg så skal det kunne åpnes i macoffice uten noe problem, og det høres ikke fremmed ut hvis det dukker opp en mulighet for å lese officedokumenter uten macoffice også.

 

Jeg kommer nok også til å kjøpe meg en iphone. Så langt ser det ut til at den dekker mine behov. Jeg trenger en tlf som kan spille musikk, ringe, sende melding, ta ålreite bilder og som ellers har vanlige funksjoner jeg er vant til. Da er utvalget stort, det vet jeg. Men det er viktig at tlf ser veeeldig bra ut i tillegg. Da er utvalget mindre igjen. Har sett på w810i siden den kom, og gjør det fortsatt. Den har det jeg trenger uten exchange og push mail. Men når iphone nå kommer og ser så sinnsykt kul ut så må jeg vel vente på den...

Lenke til kommentar

Jeg tror denne første modellen kommer til å selge bra på hypen. Men det er ikke denne modellen Apple skal tjene penger på. Dette er en prototype som alle Mac/iPod fans vil betale for å betateste.

 

Tror det kommer nye modeller, både mer spekket, og billigmodeller ganske kjapt. Og det er de modellene som virkelig blir interessante.

 

For min del som Nokia-fan kommer jeg ikke til å løpe og kjøpe. Men når min (kommende) N95 skal byttes ut vil nok daværende toppspekkede iPhone være et alternativ.

 

Den som har lever får se!

Lenke til kommentar
I slutten av 2006 lanserte Benq-siemens og Nokia hver sin trykkfølsomme konseptmodel-telefon:

 

BenQ-Siemens Black Box

i_197936.jpg

Amobils artikkel

iF Design (en design-pris den vant)

 

Nokia Aeon

i_202393-150x100.jpgi_202392-150x100.jpgi_202391-150x100.jpg (Store bilder i skjul ↓)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
i_202393.jpg

i_202392.jpg

i_202391.jpg

Amobils artikkel

 

Vil disse, eller noe lignende, komme? iPhone burde jo få noen konkurenter. Det er en del ting iPhone mangler, f.eks. kan man sansynligvis ikke installere tredjepartsprogramvare. Kanskje det kommer noe enda bedre? Jeg for min del synes Black Box så nydelig ut. :dribble:

 

Merk at dette er konseptmodeller, det er ikke sikkert (les: sansynlig :() at de kommer på markedet.

7692981[/snapback]

 

Jeg håper at Nokia lanserer dette. Hadde vært konge :)

Lenke til kommentar

Mener Black-Box ja.

 

Først var den visst et konsept, men Molna skrev både her på forumet og på Club-Siemens at han har fått vite den skal komme i løpet av 2007.

 

Uansett, det er BS det er snakk om så det er sikkert bare bs :) (tog du an?)

 

edit: Nokia-konseptet har attpåtil strøm via brenselceller, så det er nok noe frem i tid fortsatt.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
nå er vel benq-siemens nede for telling så om den faktisk kommer eller ikke er vel ett åpnet spørsmål...

7738756[/snapback]

Det er vel bare her i europa? Eller har jeg fulgt dårlig med i det siste..?

 

Etter alt tullet med B-S i høst, i norge og europa, har jeg ikke orket å lese noe særlig om de mer. Virker som en helt useriøs bedrift, og da er jeg heller ikke interessert i mobilene deres..

Lenke til kommentar

benq, fimaet med windows pdafonene er oppe å går fortsatt.

 

men slik jeg forsto det hadde det planer om å legge ned benq-siemens, som er mobildelen til siemens som benq kjøpte når siemens fant ut de ikke orket å drive på med mobiler lengre.

 

var noe snakk om at noen personer hadde lyst til å kjøpe benq-siemens men jeg vet ikke helt hva som skjer der.

 

det hele er litt på samme nivå som sonyericsson, som er en sammenslåing av mobildelene av ericsson og sony. i seg selv ett frittstående firma, men både ericsson og sony har store eierandeler svjv.

 

i benq-siemens sin situasjon så solgte siemens hele sin del til benq svjv.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...