Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg fulgt med noen uker, og jeg er allerede lei av å følge tips fra her og der, for logisk nok, så slår de som oftest ikke til. Derfor har jeg bestemt meg for at jeg heller skal få meg slike ferdigheter selv, så da må jeg lese. Noen som vet hvor en kan begynne?

Og hvor kan man få en litt oversiktlig og relevant informasjon slik at man bedre kan vurdere selskaper? Man kommer ærlig talt ikke langt med bare nyhetene på DN og hegnar-forumet (OMG IGE!!!). Kan godt være en betalingstjeneste.

Lenke til kommentar
Nå har jeg fulgt med noen uker, og jeg er allerede lei av å følge tips fra her og der, for logisk nok, så slår de som oftest ikke til. Derfor har jeg bestemt meg for at jeg heller skal få meg slike ferdigheter selv, så da må jeg lese. Noen som vet hvor en kan begynne?

Og hvor kan man få en litt oversiktlig og relevant informasjon slik at man bedre kan vurdere selskaper? Man kommer ærlig talt ikke langt med bare nyhetene på DN og hegnar-forumet (OMG IGE!). Kan godt være en betalingstjeneste.

8510916[/snapback]

Hei, tatt en titt på Finans.no ? Hakket vassere enn DN & Hegnar iallefall ;)

Lenke til kommentar
Vil ikke akuratt kalle det olja lyn, de er opp 4,38% nå.

 

Vel den steg mye på mandag etter positiv melding og fortsetter oppgangen i dag. Etter å ha vært med på nedgangen fra 75 helt ned til 63 er det gøy at den tar seg opp igjen. Tydelig at flere forventer knallresultater på GF.

Endret av Ingar
Lenke til kommentar
Vil ikke akuratt kalle det olja lyn, de er opp 4,38% nå.

 

Vel den steg mye på mandag etter positiv melding og fortsetter oppgangen i dag. Etter å ha vært med på nedgangen fra 75 helt ned til 63 er det gøy at den tar seg opp igjen. Tydelig at flere forventer knallresultater på GF.

8520581[/snapback]

Fullt mulig

 

Nu sitter jeg på:

Blom

Crew Minerals

Golar LNG

REC

 

Litt nedtur med REC idag.

Lenke til kommentar
Vil ikke akuratt kalle det olja lyn, de er opp 4,38% nå.

 

Vel den steg mye på mandag etter positiv melding og fortsetter oppgangen i dag. Etter å ha vært med på nedgangen fra 75 helt ned til 63 er det gøy at den tar seg opp igjen. Tydelig at flere forventer knallresultater på GF.

8520581[/snapback]

Fullt mulig

 

Nu sitter jeg på:

Blom

Crew Minerals

Golar LNG

REC

 

Litt nedtur med REC idag.

8521256[/snapback]

 

Ser ut som om statoil nedturen stoppet seg fort, og alle glemte det der med miljø og sånn, og pengene ble mer i tankene :) pen opptur og gevinst..

 

ser at DNB har tatt statoil og golar ut av anbefalingene sine.. litt tidlig men.,.

 

Tandberg data perser hos meg i dag ;)

Og ellers en veldig pen start på uken..

Endret av Daniel-G
Lenke til kommentar

Jeg handler for mellom 150 000 til 200 000 ved hvert aksjekjøp/salg. Har ca 15 - 20 handler i mnd. Tjener brt ca. 5000 -7000 i mnd. Så skal en trekke fra kurtasje og skatt. Ser en på prosentvis avkastning på investert kapital så er det ikke noe særlig, men dette er KUN på hobbybasis, jobber fullt utenom.

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

Vel.. er selvfølgelig ikke alle som gjør det så skarpt som eskimo.. jeg handler for kanskje en børspost i måneden, men jeg er så fersk at jeg ikke har solgt meg ut..

 

kjøpte bare statoil for mange år siden, og har ikke kjøpt fler før noen måneder siden.. men det går nå oppover, så hva jeg tjener kan jeg ikke fortelle om før jeg har solgt meg ut.. :)

-frem til nå så ligger det vel på 3-4000 hvis jeg selger alt (utenom STL) etter skatt..

 

-Veldig oppdatert er jeg heller ikke, ser kanskje på greier 10 min om dagen.. men er ikke sånn at jeg kjøper for det..

Lenke til kommentar

Leser DN og FIA hver dag, samt enkelte forum. Vurderer å trappe litt ned nå, det har gått altfor bra i det siste. Vi må vel få en større korreksjon i nærmeste fremmtid. Hvis boligmarkede krakker så vil det "smitte" over på børsen her i landet, noe som ikke er så altfor utenkelig i løpet av det neste året (kanskje to). En annen grunn til at jeg vil ut av markede nå er å ha en sikker egenkapital til boligkjøp. Som den krakknissen jeg er så skal jeg kjøpe "billig" bolig når utlånsrenten passerer 6%.

 

Husk: Kjøp alltid på røde dager og selg på blå dager ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...