Gå til innhold

Grippers, kjøpe hvor? Hvordan trene?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvor ofte trente du i starten? Og hvor mange reps. osv?

7710511[/snapback]

Jeg hadde ikke noen plan i det hele tatt den første måneden. Jeg trente bare helt til jeg fikk vondt og ble lei. Prøv med holds, klem den du klarer å lukke og prøv å hold den så lenge du klarer. Prøv med 1 minutt på begge hender.

 

Så ta masse reps på begge hender. Så avslutter du med å ta en hel haug med negativer på den du ikke klarer å lukke. Du skal klemme den som om du tror du klarte å lukke den, ikke klemme og så holde den der, men som sagt klemme som om du tror du klarer å lukke den, da gir du 100%.

Lenke til kommentar
I want. Noen sjanse for å plukke opp disse produktene i noen norske butikker (fortrinnsvis Bergen)? Tenkte jeg skulle kjøpe en av gangen, og da blir det mye penger i frakt.

7710540[/snapback]

Jeg har ikke funnet andre enn den Holte websiden, og den er dyr og ikke minst treg med bestillinger. Hvis noen finner en norsk butikk som har dem så er jeg også interessert i å vite om den. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Hvis den er svakere enn høyre hånden, anbefaler jeg at du dobler treningen på venstre i forhold til høyre en stund til den tar igjen høyre hånden i styrke.

Gjelder det samme som ved vektløfting er det vel bedre å trappe ned litt på høyrehåndstreningen og ikke øke mengden med trening på venstrehånden så mye. Trener du for mye kan det føre til senebetennelser, muskelhinnebetennelser osv.

Lenke til kommentar
Gjelder det samme som ved vektløfting er det vel bedre å trappe ned litt på høyrehåndstreningen og ikke øke mengden med trening på venstrehånden så mye. Trener du for mye kan det føre til senebetennelser, muskelhinnebetennelser osv.

7710722[/snapback]

Ja, det kan være smartere. Jeg fikk en gang noe greier med venstre langefinger, som om den har fått en knekk akkurat i det den passerer halvveis i bøyinga. Men det gikk sånn noenlunde over etter hvert. Man må bare prøve seg frem. I begynnelsen skal man ikke trene hver dag i uka. Men etterhvert kan man øke med dagene og til slutt kan man trene hver eneste dag. Hendene helbreder seg ganske fort, og ennå fortere hvis man behandler dem i varmt og kaldt vann etter treningen. Det står om det i den guiden av Clay Edgin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Hvor langt er du kommet i treninga? Klarer du å smashe eneren?

7726950[/snapback]

Har ikke brukt de så mye enda, bare på fredag når jeg fikk de, og nå nettopp.

Bruker den guiden på heavygrips.com :)

 

Klarer å lukke Traineren, men kun en eller 2 ganger, resten blir et par millimeter ifra. Tar noen negatives med 1'ern, den er tung. Klarer bare å holde den parallelt en stund. :-/

Men blir vel bedre etterhvert.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Jeg har noen plastic fantastic grippers jeg kjøpte på G-sport for en tid tilbake. Disse er ganske tunge for sitt slag, men sikkert ingenting imot kapteinene. Jeg repper disse omtrent så lenge jeg gidder. Hvor tunge er begynnermodellene i forhold til de vanlige pysegreiene man får her i landet?

Lenke til kommentar
Jeg har noen plastic fantastic grippers jeg kjøpte på G-sport for en tid tilbake. Disse er ganske tunge for sitt slag, men sikkert ingenting imot kapteinene. Jeg repper disse omtrent så lenge jeg gidder. Hvor tunge er begynnermodellene i forhold til de vanlige pysegreiene man får her i landet?

7731314[/snapback]

Jeg har også et par plastikk grippere m/ skumgummi liggende her fra en fjern fortid. Jeg tror dem ligger på mellom 22 og 23 kg motstand. Den letteste CoC gripperen er på litt over 27 kg, (CoC Guide) Den tyngste er på nesten 166 kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...