Gå til innhold

Grippers, kjøpe hvor? Hvordan trene?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Åja, Guide. Den hoppet jeg også over, men den nest letteste, Sport, er vel ikke nødvendig heller kanskje. :hmm: Den er nesten like lett som den jeg postet bilde av.

Lenke til kommentar

Nja. Hvis jeg skulle få senebetennelse eller gå lei ville det jo vært synd å ha brukt enorme summer på noe jeg ikke fikk brukt. Dessuten slipper man jo toll. Jeg vet at man kunne spart litt på å bestille alle på en gang, men jeg foretrekker å gi pengene til et fraktselskap fremfor den norske stat i dette tilfellet. Jeg koser meg med fantasien om at tollerne blir veldig sure hver gang det kommer en pakke under 200-grensen.

Lenke til kommentar
Har pakken din kommet, isbilen? Venter enda på mine grippere jeg, de ble visstnok sendt den 11.

7775172[/snapback]

Har ikke fått sjekket posten ennå, men håper den ligger der når jeg kommer hjem ...

 

EDIT: Hvis du har bestilt for over 200 spenn er det jo ikke umulig at tollvesenet holder på pakken et par uker ekstra for å være hyggelige. Det problemet unngår heldigvis jeg.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Etter man har bestilt, skal det komme en mail der det står scheduled delivery date. Den datoen stemte helt nøyaktig på meg, jeg fikk mine levert på døra på den datoen som ble oppgitt.

 

Jeg er ikke sikker, men jeg tror visa kortet blir trekt manuelt av folka hos Ironmind, så hvis du ikke har dekning på kortet; sjekk iallefall mailen, du får epost hvis du ikke har dekning.

 

Sjekk på ups sine sporingssider og se hvor pakken ligger an. Evnt. ring UPS. En annen ting er at når du bestiller bør du legge igjen mobilnummeret, for det er nummeret UPS bruker når dem kommer kjørende til deg, så ringer han og spør om du kan komme ut og hente pakken, med mindre dem finner frem da hehe.

 

For dem som ikke har bestilt grippers enda, så vil jeg anbefale å kjøpe kalk i tillegg til gripperne. Jeg har pratet med dem på Ironmind, den boksen inneholder 8 blokker og skal visst vare veldig lenge, du trenger ikke flere enn én boks.

 

Jeg fant senere ut at det var utrolig plagsomt når gripperen sklir i hånda. Det skjer ikke på de letteste gripperne, men når du begynner å avansere er det jævli greit å ha litt kalk. Jeg har dog ordnet en midlertidig løsning (bruker blå billiard kalk :!: )Selv skal jeg bestille CoC 1.5, CoC 2.5, CoC 3.5 og en boks kalk om noen dager.

 

Og så var det å trene tommelen da. Det er utrolig viktig å bygge på tommelen da hvis den er svak, er det lett å miste "leverage" (kraft) idet du avanserer til sterkere grippere. Jeg kjøpte noen universal klyper hos Clas Ohlson, billige greier. Hvis du går hit og scroller litt ned, så ser du hvordan man trener tommelen med en sånn klype. Simpelt igrunn. thumb10md.jpg

 

For dem som skal trene seg opp til monsterstyrke, så anbefaler jeg å kjøpe CoC 2.5 i tillegg til 1,2,3 (evnt 4) for det er så jævli stor forskjell fra 2 til 3. Greit å ha en mellomting man kan jobbe med, nettopp derfor de halvgripperne ble laga.

Lenke til kommentar

Jeg har også skaffa meg grippere nå..

 

jeg fikk de av en bestefar, så jeg vet verken hvor stor motstand det er eller noen ting.. de er fryktelig lette (ikke for meg riktignok) har jeg på følelsen..

tenker jeg bestiller noen CoC jeg også, men da skal de jeg har nå gå som en dans på roser først.. forlengs, baklengs og i søvne!

Innstillinga er hvertfall positiv, og etter alle de positive postene her er jeg slettes ikke redd for å bestille fra USA :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Magnesium fra en sportvareforretning er og et alternativ til kalken de selger på ironmind..

7778446[/snapback]

Hvilken sportsvareforetning? Har tenkt å kjøpe det til bruk i benken og på markløften.

Lenke til kommentar

Eg kjøpte mitt på "sportsvarehuset" her i Bergen, en stor klump med magnesium. Tipper de har det på andre butikker der de selger sportsutstyr, g-sport osv er eg i tvil om fører dette men det er jo verdt en sjekk :) Du kan jo alltids høre på gymen (med mindre du trener på SATS) om de har som du kan få/kjøpe. Der eg trener har de flere "poser" med magnesium som folk kan låne.

Lenke til kommentar

Jepp, den lå i posten. :w00t:

4 virkedager fra US of A, det er ikke ille.

 

EDIT: Jeg tror jeg traff spikeren midt på hodet hva angår motstand i hvert fall, denne føles akkurat passe. Tror dog jeg må bestille en tyngre en ganske snart.

Flott kvalitet, og rufsete håndtak som sikkert kommer til å gi skikkelige smednever etter kort tids bruk. Dette blir gøy (hvis jeg ikke får senebetennelse :ermm: )!

 

EDIT 2: Dette er offisielt en Fin Dings! :love:

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...