Gå til innhold

Grippers, kjøpe hvor? Hvordan trene?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Fått sertifisert deg på nr. 3 enda Databamse?

Nei jeg har faktisk ikke det enda. Jeg utsetter og utsetter. Men det går helt smør å lukke nr 3. Jeg har to stk, den ene er litt lettere og den andre er meget hard. Men jeg lukker begge hver gang. Og så har jeg lukka nr 3.5 med klemme på, men det blir fra parallell. Når jeg lukker nr 3 nå så kjennes det ut som i den tiden jeg var god på nr 2. Moro at det blir sånn når man har trent en stund.

 

Jeg og en venn sammenlignet våre to 250 heavy grip grippere for han mente at han sin var tyngre enn min, det vi så var at fjæra var lengre på min. Eller rettere sagt kortere på han sin, vi sammenlignet 250'ene med div. andre grippere og det virket som fjæra var satt lengre inn enn på de andre. Kanskje dette er hva som utgjør at to grippere av samme tyngde kan variere noen pund?

http://i127.photobucket.com/albums/p136/od...30082009023.jpg

Jeg er ikke HELT sikker på om heavy grips produseres med kvalitetsoppfølging, det der var meget store forskjeller. Men hvis du kjøper CoC så får du garantert mindre forskjeller enn det der. De lager med kvalitet. Jeg har selv både heavy grip og Captains of crush. Jeg vil sterkt anbefale CoC, de er bedre å trene med også faktisk.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke den ene hånden til å sette gripperen i hånda, men du må ikke bruke hånda til å klemme rundt hånda eller håndleddet. Du bør starte klemmingen så langt ut som mulig for å få trent hele spekteret.

 

Iallefall ifølge hva jeg har lært, så er det å få sterkt grep, å la hendene jobbe autonomt.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Det er primært pga større åpning på håndtakene, man får trent større del av spekteret, på heavy grips virker avstanden kortere. Men det er positive ting med HG også, grove mønstre i håndtakene gir mer røff trening. Men utover det er det bare kosmetkk og kvalitet.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Mega-bump!

 

Er det noen som driver med grippers her fremdeles? Jeg har noen grippers som jeg trener med hjemme når jeg kjeder meg eller lignende, og jeg bruker det som supplement fordi jeg føler at litt ekstra grepsstyrke hjelper meg i ulike øvelser på treningssenteret. Jeg synes at disse gripperne begynner å bli litt lette, og jeg vil øke motstanden litt. Ettersom postene i denne tråden er ganske gamle spør jeg på nytt:

Er det noen som har gode tips til butikker, helst norske nettbutikker, hvor man kan kjøpe grippers? Tenkte å spørre her etter råd fremfor å google villt.

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kan fortsatt gå god for Captains of Crush. Kan ikke påstå at jeg bruker de like aktivt lenger, men tar de frem i perioder hvor jeg jeg føler grepsstyrken hindrer progresjon i enkelte øvelser. Ser de selger dem hos gymgrossisten til 350,- stk. Jeg kjøpte mine dirkete fra IronMind. Der koster de 110,- stk (20$) Jeg har trainer, sport, #1 og #2. Mener å husker at fraktprisen var helt grei.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...