Gå til innhold

hva har du lært av å bo alene?


Musty

Anbefalte innlegg

Jeg har lært, at å bo hos mamma var luksus :o Middagen lager seg selv, skitten klærne blir magisk rene, kjøleskapet fylles opp av seg selv ol.

 

Det...det...var visst ikke magi!!

 

Men ellers så er visst det meste på listen din ganske av det samme som en vær erfarer.. selv om jeg er jente, og ikke har like fine triks som xn din :o oh'my! hvem skal lære meg opp xD

 

Neida, man VET jo hva man skal/burde gjøre.. det er bare så sabla lett å tenke:

-jeg tar det senere...

-skal bare...

-en lur hadde vært godt (zzzz... der var døgn rytmen ødelakt)

-jeg har da råd til å spadere litt godt på meg selv? (som blir til mye godt å blåser hele budsjettet til himmels)

-jeg orker ikke lage avansert middag i dag, det får bli pizza.. (litt for ofte)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil gjerne korrigere det en del folk sier om fyllefester... Sålenge du har gode kamerater, og ikke minst at alle er over 14 år så er det ikke noe stress.

 

Har hatt utallige fester her, og ikke noe er borte, og ingen har prøvd å sette fyr på huset osv... Konklusjonen er å bare ha gode venner og vettuge folk på fest. Det kjipe med fest er at selv hvor mange ganger du ber inn folk får du sjelden noen invitasjon i retur :/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må nesten ha denne i mine innlegg med tanke på at jeg flytter på hybel på om 5-6 dager.

 

Kommer nok til å fylle opp en liten liste her etter en stund, men kan jo koste på med noen erfaringer fra utallige helger og ferier alene hjemme.

 

 

-Vask huset når du er opplagt og har energi, ikke utsett det til 1 time før familien kommer hjem.

-Ikke vær rask til å annonsere at du er hjemme alene. Det kommer stort sett utøy på besøk og de er ganske vanskelig å få ut.

50 fjortiser f.eks. Svært klepto i fylla er de óg.

-Eldre mennesker liker ikke høy musikk døgnet rundt i 3 dager.

-Naboer med dyr, gjerne hunder, liker ikke at man fyrer opp fyrverkeri og kaster kinaputter etter husveggene til alle døgnets tider.

-Oppvask og vask generelt sett er greit, om du bare tar deg selv i nakken og setter på noe musikk som gir deg energi og gjør deg litt gira.

-Finkjemming av hage, oppkjørsel, veranda og andre steder etter røyksneiper og glasskår er alltid en slager før foreldre kommer hjem.

-200 kroner til mat holder ikke for én helg om du planlegger å drikke nevnte helg.

-Pølser funker fjell til frokost, middag, kveld.

Lenke til kommentar
Hva jeg har lært:

 

Naboer liker ikke høy musikk.

Naboer liker ikke fester.

Økonomi.

Vaske opp?

9163256[/snapback]

1. Gå til clvn

2. Gå til clvn

3. clvn er alltid rik!(Han låner bort før han tenker på seg selv :p, og ender dermed opp fattig).

4. Kanskje clvn kan være til hjelp?

9163371[/snapback]

Jeg må si jeg tviler veldig på den 4. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ingen ting er bedre enn å høre på mørk satan musikk samtidig som du står naken å spiller luftgitar der snoppen din er strengen......

 

NB: husk å stå foran vinduet sånn at din kristne naboer kan observere.

7760311[/snapback]

 

Jøss, trodde jeg var den eneste som gjorde det jeg! :thumbup:

Lenke til kommentar

-Mat er veldig dyrt

-Man må komme seg opp om morgenen selv

-Man kan fort bli ensom

-Faste utgifter kreves budsjett og planlegging

-Det er ingen som klager på når man kommer å går, og med hvem

-Det blir ekstremt fort rotete og støvete

-Til og med vaskemiddel og dopapir koster penger

Lenke til kommentar

-Tørk støv av og til (kanskje 1 gang i uka), ellers blir det helt dekket av støv overalt og det ser skikkelig kjipt ut når sola skinner inn vinduene.

 

-Ikke få "brakkesyken", altså at du bare sitter inne og ikke gjør noenting sosialt

 

-Hvis du ikke har mange venner der du flytter, VIL du føle deg veldig ensom etterhvert og nærmest kaste deg over telefonen når den ringer bare for å snakke med noen.

 

-Vask dassen innimellom. Ingenting er så kjipt som å gå på do hos noen der hele doringen er dekket av størknet piss og kjønnshår! Å le fårete og si "typisk ungkar" når folk kommenterer det er ikke veldig sjarmerende i lengden.

 

-Ikke gå berserk og kjøp masse tull når du får stipend/feriepenger bare fordi mamma ikke er der og sier "det har du ikke råd til".

 

-Lag et budsjett der du fører hvor mye du betaler i faste avgifter i mnd. Så slipper du å få overraskelser med regninger som bare "plutselig" kommer og du ikke har råd.

 

-Det går an å rydde/støvsuge selv om ikke mamma kommer på besøk

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Det jeg har lært er som følgende:

 

- Oppvasken er ikke noe som vasker seg selv

- Det blior dyrt dersom stereoen durer hvert minutt i døgnet

- Lange dusjer fører til lange regninger

- Hybelkaniner er dine kjæledyr

- Venner utnytter krypinne ditt, pga grei drikkeplass

- Naboer liker ikke at venner bruker krypinnet ditt til drikkeplass

- Du finner fort ut hvor mye øl som er igjen i en flaske bare ved å kjenne på vekten

- Du ser ikke problemet med å drikke hver dag i uka

- Du ser ikke gulvet etter 2-3 uker uten rydding

- Uansett hvor mye du rydder på fredag, er det allti, om ikke mer, rotet på mandag

- Mobilregningen din er en stoor utgift som ikke forsvinner ved å kaste regningen

- Taxi er en fin ting, men også djevelskap i lange lengder

- Du ser mest sannsynlig mer film enn noensinne

- Du kan sette noe i mikroen og vite nøyaktig når den plinger, selv om du ser på tv

- Makaroni å kjøttdeig er god mat, i likhet med nudler

- Mamma lager veldig god middag som du alltid setter pris på

 

Men det jeg også fant ut:

 

- Du kan ha sex når du vil, siden ingen mødre/fedre/søsken er hjemme

- Ingen klager over den kassen med øl som tar opp all plassen i kjøleskapet

- Du kan se så mye volds-og -guttefilmer du vil

- DU er sjef over fjernkontrollen

- Du har alltid en fest dersom du vil drikke

- Mamma bor ikke langt unna, et god måltid er ikke langt unna

- Ingen skifter musikk

- Ingen sitter oppe og klager dersom du er hjemme sent

- Når du panter flasker blir du alltid overrasket over hvor mye det egentlig blir

- Du blir veldig populær, med tanke på nachspiel

- Du kan kaste folk ut fordi du syns dem er stygge

- Du har alltid en hybelkanin ventende på deg når du kommer hjem

Lenke til kommentar

- Katter er gratis, men de lever ikke på luft og kjærlighet :(

- Du trenger ikke tv når du har internett.

- Det går ann å tjene overraskende mye penger på akvariefisk, bare du investerer litt i noe å ha dem i.

- Svigermor har alltid cola og røyk.

- Man savner hage/veranda etter noen år, selv om jeg aldri trodde jeg kom til å gjøre det.

- Lønning den 25. Blakk den 29. Hver måned.

Lenke til kommentar

Etter en uke på hybel, har jeg lært at:

 

- Husk å lufte, det blir veldig fort innestengt og tung luft hvis ikke!

- Mat er dyrt og forsvinner fort.

- Vaskemidler er veldig dyrt, og svært nødvendig.

- Kompiser som kommer på besøk og kanskje overnatter, rydder ikke nødvendigvis opp etter seg.

- Ingen vekker deg om morran, og du er avhengig av vekkerklokke og nok søvn for å klare deg gjennom en dag med forelesninger.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Jeg lærte at:

 

-Vaske klær er noe som er vanskelig å få til uten vaskemaskin =)

-Man bør ta oppvasken hver dag, og ikke la det samle seg opp. (Har faktisk begynt med det nå :D )

-Strøm er dyrt.

-Mat er dyrt.

-Husleie er dyrt.

-Det er kjempegøy å feste hele helgen, med venner... men ikke så gøy når man har automatlås på døra og man glemmer nøkkelen inne. (Endte med at jeg måtte ta en stige som bare nådde halvveien opp, og klatre inn vinduet... i tredje etasje... og vinduskarmen var en halvmeter bred. Det var ikke gøy heller :blush: )

Lenke til kommentar

Stigetrikset har jeg også tatt. Jeg bodde i 2. etasje på et høyt hus før, og låste meg ute når jeg skulle slippe inn internettmontøren, faktisk. Det var sånn smekklås på døra, nemlig. Så da måtte jeg finne lang stige i garasjen, klatre opp på husvertens veranda, dra stigen opp dit, så klatre opp til min egen veranda i 2. etg. Heldigvis hadde jeg glemt å låse verandadøren så jeg kom meg inn. Litt flaut når kabelmontøren sto nedenfor og ventet.

 

Husvertene var selvsagt borte akkurat DEN dagen.

En til huskeregel:

 

-Ikke glem mat i stekeovnen. Jeg måtte lufte i 2 dager etter at jeg fant en 2 uker gammel boks med stekt kylling i ovnen. Den hadde fått masse hår på seg.

Jeg spiste nemlig bare det jeg trengte, og satte restene inn igjen så jeg skulle "varme dagen etter"..yeah right.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Jo, jeg har lært at:

- Det kan være sinnsykt vanskelig å finne en middag som er sunn, billig og god vær dag. Uten og spise det samme hele tiden. I tillegg at man ikke vil stå og lage mat hele dagen.

 

"I dag skal jeg være sunn. I dag blir det skikkelig hjemmelagd middag" tenker jeg når jeg går til butikken.

Etter og ha surret rundt i 20 minutter ender jeg opp med en Grandis eller kyllingburger/burger.

Så kjøper man med seg litt grønnsaker til pizzaen for og føle seg sunn. Disse blir som regel glemt i kjøleskapet.

Sikkert bare jeg som skulle prøvd og åpne en kokebok :hmm:

 

- Sikkert nevnt før: Forsover du deg så er det ingen som banker på rommet og vekker deg 15 min etter at du skulle stå opp.

Neida, du våkner 2 timer forsent. Føler frykten stige i deg når du snubler ut av sengen for og skjekke klokken. Sover seff i et rom uten vinduer så du har ingen peil på hvor mye den er blitt. Forbanner vekkerklokken som ikke ringte eller du som bare skulle sove litt til.

 

- Vennene mine har et naturlig anlegg til og lage rot når de kommer på besøk. :hmm:

 

- Frukt: Billig, sundt og godt

 

- Skyll tomme melkekartonger med en gang. Hvis ikke vil de lukte underlig og det funker ikke og skylle dem lenger.

 

- Du trenger ikke og spørre om hva som er til middag, og siden det er du som lager middag vil du slippe å ha vond mat til middag.

 

Aldri mer fiskekaker :tease:

 

- Glødepærer, spotter varer ikke evig. Plutselig er det mørkt. Ha noen i reserve, eller ha mange glødelamper som man kan stjele fra.

 

- Lysstoffrør varer evig.

 

- Aliens sniker seg inn i huset og stjeler sokkene mine.

Heldig for meg er det sommer så jeg bruker sandaler.

Endret av Error Lars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...