Gå til innhold

hva har du lært av å bo alene?


Musty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det jeg har lært av å bo på student cella som fange nummer 115 er

 

-Vask bollen med ris etter du har spist for ris blir til slim men det ser ut som ris helt til du skal vaske, og det lukter gjerne i noen dager i leiligheten

-Mat er dyrt

-man kan bli mett ved å drikke vann/te og derfor spare penger

-spare penger er ikke så lett som man skulle tro

-røyk er utolig dyrt

-kjøpe søyk på student turene til danmark er smart

-student turer har med seg mange utgifter i en variasjon fra fylle mat til alkohol

-har tre hybelkaniner Pål, Bob og Ola

-doen er ikke morsom å vaske

-kan fint gå med samme buksa mer en 3 dager i strekk

-stipendet kommer den 15 og jeg er tilvanlig blakk den 5

-strøm inklusiv i lejen er tingen

-tv lisens må betales selv om jeg ikke ser på tv

-omøblering er IKKE det samme som å rydde

-røykringer på branalarm=en aktivert brann alarm

-kan legge meg når jeg vil

-om skolen stater klokken 8 eller klokken 12 så er begge deler tidlig

-jobbe på student baren er smart får gratis rest mat (det som ikke blir solgt)

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar

-Da jeg fikk katt lærte jeg forskjellen på gammelt pop-corn i sofaen, og kattesand som katta dro med seg under potene og oppi sofaen. Det ene knaser og gir deg ekle tanker, mens den andre gir deg mersmak.

- Alle mulige småting som er kjekt å ha i en krok, MÅ ikke havne i kroken. Ned i kjellern med det.

- Rydd opp med en gang etter deg. Ikke noe kos å spare ryddinga til neste morgen.

- Ris med grillkrydder er faktisk godt.

Lenke til kommentar

- Penger er ikke roten til all krangling, det er oppvasken

- Oppvask er noe man gruer seg til, helt uten grunn

- Hendene har ikke godt av for langt opphold i Zalo vann

- Henger man ikke opp klær med engang de er vasket, gjør man det aldri

- Det er faktisk tider hvor man _må_ ha penger, f.eks. når man er tom for dasspapir >.<

- Aldri stol på at bussen kommer til angitt tid spesielt ikke om morgenen, ha bestandig en sykkel i nærheten

- Det er kjedelig å lage mat til seg selv, og ingen andre

- IP-telefon er gull verdt

- Telenor Kontant suger

- Periodekort er det mest geniale noen sinne

- Kantinemat hver dag tærer fryktelig på ølpengene

- Det er ingen selvfølge å ha matboks

- Det å se ut som man er over 18 er en enorm fordel før fest :D

- Penger gror ikke under senga som de gjør hjemme

- Mat er grusomt dyrt

- Man trenger ikke sukker

- Melk går det mye av

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

• Grønne, umodne bananer er flotte dyr. Kjøp en grønn klase og du har bananer resten av uken. Forskjellig smak har de også etter hvert som de modner. Bare pass på å ikke dunke borti skallet eller glemme dem av, da det lett oppstår brune områder som ikke er like gode.

 

• Gulrøtter er penger ut vinduet, både den første, andre, og siste gangen man kjøper dem.

 

• Med strøm inkludert i leien kan man ha vinduet oppe 24/7, og supplere dette med en ovn når det nærmer seg kaldere tider. På den måten er det alltid fresh luft der man oppholder seg.

 

• Dassen er kjip, men ren klorin og andre produkter som kan kastes mot udyret fra en viss avstand gjør som oftest kort prosess.

 

• Brød skal i en plastpose, ellers blir det hardt og jævlig. Det funker ikke å legge gammelt brød i brødristeren.

 

• Bokollektiv og studenthybler genererer festiviteter innen ti skritt fra utgangen, benytt deg av dette hver helg såfremt du kan ta deg råd.

 

• Bananskall og gamle gulrøtter tiltrekker seg bananfluer i det de forråtner over tid. Disse blir etter hvert til svermer. Ren klorin og andre produkter som kan kastes fra en avstand mot udyrene gjør som regel kort prosess.

 

• Coop baconost er tingen, men pakningsvedlegget er ren løgn. Baconost kan -ikke- oppbevares i romtemperatur i perioder.

 

• Planter skaper hygge og en trivelig stemning på hybelen. Dessverre dør de langt fortere enn bananfluene. Selv ikke kaktuser trives, og de gror etter hvert pels slik som det meste annet av organiske substanser som får stå alene over tid. Gummiplanter er stikkordet her dersom du vil skape et inntrykk av natur rundt deg.

 

• På www.Microsoft.com finner du ferdige maler for budsjett tiltenkt bruk i Excel. Prøv et slikt før du bruker 2 timer på lage et fra scratch selv.

Lenke til kommentar

Ting eg har lært, eller fått bekrefta, av eigen erfaring eller ved å observere dei eg bur med:

- klede som ligg våte i ein haug, råtner. og lukter

- 1 dl kaffi kan størkne og mygle

- råtten banan som heng fast i isen bakerst i kjøleskapet ser ekkelt ut

- sluk går tett

- ting som står i oppvaskemaskinen kan mygle dersom dei står der lenge nok

- nesten tomme melkekartonger som står inne i eit skap utan at nokon har visst det i to månader, byrjar å lukte

- etterkvart som alt lukter, vert ein litt immun mot det. tilvenning er gode greier

- vere hjå andre som har ein ryddig og fin leiligheit i staden for å rydde i holet mitt er ikkje så dumt

- terrasse, sol, øl, musikk = fantastisk på alle måtar

- budsjett er vanskelege saker å følgje

- 15. i kvar månad er øl-dag

- å bu like ved brann stadion gjer ein viss prosentsjanse for at nokon vil late vatnet i postkassen din

Endret av noodles
Lenke til kommentar

Jeg har lært å lage masse god mat, som jeg ikke likte så godt da jeg bodde hjemme

 

Som fiskegrateng, seibiff og saltfisk og hjemmelaget potetstappe.

 

Jeg har også lært å forstå hvorfor mamma ble irritert på oss da vi rota når jeg bodde hjemme, for det er faktisk veldig irriterende å tilbringe en hel dag med å rydde opp etter andre

 

Jeg har i tillegg lært at zalo er kongebra til å fjerne rødvinsøl fra hvite gulvtepper med, og at ved å dyppe ett tørkepapir i vann og ha litt kull på, så får du gullende rene vindu på ovnen din .

 

Og ja, avløp som det vanligvis ikke renner vann igjennom må man passe på å vanne innimellom, hvis ikke blir det stygg lukt fra rørene!

 

Dessuten har jeg lært at penger ikke vokser på trær , og at det er mange ting man kan kjøpe billig og som er like bra som dyrere varer .

Lenke til kommentar

Ting jeg har lært.

 

Boksåpner er viktig.

Vasking er sinnsykt kjedelig.

Pizza er sinnsykt vanskelig å steke når du kun har to plater og ingen ovn.

Et hybelkjøleskap blir fort fult. Men ting blir grønt likevel.

10mbs nett er digg (spesielt om du kun betaler for 2)

Lappen+bil er kjekk og ha.

Man må rydde litt mer plass for å legge seg(sovesofa)

Dassen vasker ikke seg selv.

Varmekabler+myk matte på badet er deilig når du er full/fyllesyk

Penger går fort når man drikker annenhver helg.

Flatskjerm er kjekt på små rom.

Et skruhjern kan fungere som sikring

Nøkkel kan være kjekt å huske(Smekklås i inngangen)

Joikakaker er lett å svi.

Man får aldri plass nok.

Naboene elsker høy musikk. spesielt etter 23.

Man tåler mer når man ikke vasker.(Ble ikke syk en eneste gang på hybelen. men hjemme der det vaskes en gang i uka blir jeg syk fort.)

Tomflasker fungerer fint som sparebøsse

Småpenger blir store etter hvert.

Å ha et søskenbarn som nærmeste nabo er ganske kjekt. spesielt om han ofte bestiller fra peppes og har stekeovn. og bil da.

 

Stort sett det jeg har lært. Men nå skal jeg nyte livet hjemme så lenge jeg kan. (det er like rotete.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...