Gå til innhold

hva er Dark Messiah?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er Dark Messiah? (vet at det er et spill)

hva handler det om?

hvilken kategori vil du sette det under? action? strategi?

anbefaler du det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ganske nyskapende egentlig. Det er blant de beste spillene som er ute akkurat nå. Det er som Half-Life 2 bare mye bedre story, ikke minst mørkere samt du slåss i Melee for det meste. Fantastisk gameplay som veldig mange spill kan bare drømme om. Anbefales på det sterkeste.

Skrevet (endret)

Vet ikke om du har hørt om Google, men det er en søkemotor som du lett kan finne frem med. Da kan du lett finne informasjon om spillet, omtaler, bilder, osv. ;)

Dark Messiah er et førstepersons actionspill, satt i en forhistorisk fantasiverden. Det kjører på Source-motoren, som Half-Life 2 også kjører på. Dark Messiah kan sies å være et slags HL2, bare med sverd, dolker, buer, staver og magi i stedet for pistoler og hagler.

Spillet har noen få rollespillelementer, for eksempel det at du etter hvert får bonuspoeng som du kan bruke på skill-treet til karakteren din, for å bli sterkere, skade mer, tåle mer, få nye spells, lære å bruke kraftigere sverd og buer, osv osv. Likevel, det er ikke et rollespill. Det er ikke fritt sånn at du kan gå hvor du vil når du vil (sånn som i Oblivion og andre rollespill). Det minner mer om et skytespill, bare at du som sagt har sverd, og ikke pistoler.

Når det kommer til å anbefale det, så er det ikke akkurat veldig enkelt å si. Jeg har ikke peiling på hva slags spill du liker, men om du liker HL2, og samtidig liker fantasy, så kan nok Dark Messiah fungere godt for deg. Problemet er at det er alt for kort, og at spillet har alt for lite frihet, til tross for at det i starten får deg til å tro det. Historien er forresten også veldig standard. En ond person prøver å ta over verden, og du er den eneste som kan stoppe han. Dessuten kommer du etter hvert over noen plot-twister som du "aldri kunne tenke deg" (ironisk ment, da du skjønner det et halvt minutt etter du har startet spillet).

Spillet har også en multiplayer-funksjon, som i teorien høres veldig spennende ut, men som er ødelagt av dårlig utført hastarbeid.

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet

Har prøvd demoen og jeg synes den var bra, men katgori vet jeg nå ikke !

Er så heldig at jeg har vunnet et eksemplar som blir sendt fra usa så jeg er dømt til å prøve det ;)

Skrevet
Aner jeg ikke men er jo ganske nice grafikk så det er nok på en liten den !

7661513[/snapback]

Tror du PCen min tar det??

Den tar Far Cry på full (uten anti-alasting)??

Skrevet

Dark Messiah er et rollespill i førstepersons synsvinkel, med "full body awareness", som vil si at du kan se deler av din egen kropp - og dermed ha bedre kontroll over hvor du står.

Jeg synes Dark Messiah er hypet opp. Spillet i seg selv var greit, men ikke mye mer enn det. Grafikken var ganske bra, men noe som dro ned mye av intrykket til meg (med collectors edition) var at installasjonen var traumatisk* (og ja jeg er datakyndig som faen) og at spillet hadde bugs som stort sett gjorde det uspillbart. Nå har ikke jeg sjekka updates via steam på ei stund, men det har iallefall vært en update på den og multiplayer delen, håper dette fikset noe av problemene.

* Installasjonsveiviser'n er i begynnelsen på fransk, så går over til engelsk. Du installerer så på vanlig måte, for å på slutten av installasjonen få spørsmål om å legge spillet til i steam-samlingen, som igjen fører til at du installerer spillet på nytt (dobbelt opp) og i tillegg må laste ned ca 20% fra steam. Mildt sagt frustrerende.

Er spillet verdt pengene? Nei, ikke i min oppfatning. Hvis du liker rollespill, kjøp NWN2 istedet.

Skrevet

Det var aldri ment å være et rollespill, det er et actionspill, og gjør akkurat det bedre enn noen andre spill som finnes på markedet i nuet.

Jeg setter et svært kryss og taket og stiller meg også bak det Avean sier om Dark Messiah.

Skrevet

Kommer an på systemet ditt, og sannsynligvis også hva du setter texture quality til. Very High krever (erfaringsmessig) et grafikkort med 512 MB minne for å fungere skikkelig - og så skal du ha alt det andre i tillegg.

Skrevet

Du kunne bare tatt en titt i profilen min men da kopirer jeg bare hele sulamiten ut hitt jeg da ;)

-2048mb geil pc6400 4-4-4-12 ultra

-250Gb S-ata og en rein 80Gb for benchmark

-Intel Core 2 Duo E6600@3,4Ghz

-Abit AW9D-MAX

-Silverstone Zeus 750W

-Cooler Master Stacker

-Razer copperhead blue

-Club3D 8800GTX

-Saitek Eclipse med blått lys (tastatur)

-Corsair Nautilus 500

-to gammel 19" CRT skjerm på 1600*1200 på 75Hz

Skrevet

VinterUlv, at du kaller Dark Messiah et rollespill... det er bare helt bak mål. Det er i allefall ikke rett, for et rollespill er det ikke. Det er et actionspill med noen bitte, bitte, bitte små - og veldig få rollespill-elementer.

Angående kravene: Spillet kjører på Source-motoren, så om du klarte å kjøre HL2 på max uten noen problemer, så skal du fint kunne kjøre DM med høye instillinger (men ikke nødvendigvis max, da DM krever mer enn HL2).

Skrevet

Jeg kjøpte spillet og lastet det ned fra steam, og deet gikk veeldig fort!! Personlig syns jeg at multiplayer var det kjekkeste. singleplayeren var kanskje litt kort da :thumbdown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...