Gå til innhold

Filmscener som gir deg "frysninger/gåsehud"


mummi-pappa

Anbefalte innlegg

Ja, som topic sier, lurer på hvilke filmscener som gir deg gåsehud (på den positive måten) eller som du synest er spesielt bra?

 

Jeg må selv si at Ringenes Herre har en del slike scener som gir meg frysninger, som foreksempel da Rohirrim kommer når det ser som verst ut for Gondor, eller når entene angriper Isengard. En god replikk og god musikk gjør det samtidig enda bedre.

Andre filmscener som jeg synest er spesielt bra er f.eks "The Lobby" i The matrix.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si at scenen når rohirrim rir ned bakken i helms deep ga meg frysninger nedover ryggen. scenen der entene marsjerer ut av skogen for å angripe Isengard var også glimrende.

 

Var også flere scener i The Matrix som ga meg gåsehud. hadde ikke sett sånne effekter og var glimrende laget.

Lenke til kommentar
Pianisten

 

En scene der en gammel mann i rullestol ble kastet ned fra balkongen fra 3. etasje, fordi han var lam og ikke kunne stå oppreist for å hilse på nazistene. En utrolig sterk scene.

7650730[/snapback]

 

Slenger meg på den der.

 

Vil også nevne

 

... hva ville jeg nevne? Kommer ikke på det, men jeg tenkte på en spesiell jeg så for ikke lenge siden. N

 

oen som vet hvilken jeg mener? Det er en mann med brunt hår med svart dress som prater engelsk.

Lenke til kommentar
Mange eksempler der gitt. Men jeg må si ROTK; Minas Tirith når man så Rohanhestene beiner inn i orkemengden og man ser orkene bare sprette av gårde. Det var ganske villt visuelt sett.

7650638[/snapback]

 

Skriver meg på den der ja. Når alt virker så håpløst, dukker plutselig Rohirrim opp. Theoden holder en deilig tale, og når han begynner å rope "ride now!" så kjenner jeg hver gang at jeg frosner til. Når han på toppen av dette roper "To death!" - da kommer bare tårene.

Lenke til kommentar
Mange eksempler der gitt. Men jeg må si ROTK; Minas Tirith når man så Rohanhestene beiner inn i orkemengden og man ser orkene bare sprette av gårde. Det var ganske villt visuelt sett.

7650638[/snapback]

 

Skriver meg på den der ja. Når alt virker så håpløst, dukker plutselig Rohirrim opp. Theoden holder en deilig tale, og når han begynner å rope "ride now!" så kjenner jeg hver gang at jeg frosner til. Når han på toppen av dette roper "To death!" - da kommer bare tårene.

7650930[/snapback]

 

Her også. Vanskelig å nevne en spesiell scene sånn på stående fot, men skal jeg si én, så må det bli den.

Er masse sånne scener i Ringenes Herre. :cry:

Lenke til kommentar

Startscenen og scenen med "Another Brick in the Wall" fra The Wall(egentlig hele filmen, men), samt en av de tidlige scenene fra Star Wars, der Luke ser ut over en solnedgang på Tatooine med temamusikken i bakgrunnen.

 

Legg til 2001: a space odyssey, i en tidlig scene med et romskip som flyr sakte gjennom rommet til "An Der Schönen Blauen Donau". Pennen som flyter rundt inne i romskipet. Flyvertinnen som kommer med mat, som går i taket. Perfekt scene som praktisk talt oppsummerer hele filmens tematikk.

 

Edit: Tysk grammatikk er vanskelig :blush:

Endret av Olaaaaa
Lenke til kommentar
Skriver meg på den der ja. Når alt virker så håpløst, dukker plutselig Rohirrim opp. Theoden holder en deilig tale, og når han begynner å rope "ride now!" så kjenner jeg hver gang at jeg frosner til. Når han på toppen av dette roper "To death!" - da kommer bare tårene.

7650930[/snapback]

 

Enig, det er en del slike i Ringenes Herre:)

 

, samt en av de tidlige scenene fra Star Wars, der Luke ser ut over en solnedgang på Tatooine med temamusikken i bakgrunnen.

 

7651057[/snapback]

 

Synst å huske jeg fikk litt frysninger når jeg så Revenge of the Sith, når Obi-Wan kom med Luke til onkelen og tanta. Var vel omtrent samme scena da, med solnedgangen.

Lenke til kommentar
Mange eksempler der gitt. Men jeg må si ROTK; Minas Tirith når man så Rohanhestene beiner inn i orkemengden og man ser orkene bare sprette av gårde. Det var ganske villt visuelt sett.

7650638[/snapback]

 

Skriver meg på den der ja. Når alt virker så håpløst, dukker plutselig Rohirrim opp. Theoden holder en deilig tale, og når han begynner å rope "ride now!" så kjenner jeg hver gang at jeg frosner til. Når han på toppen av dette roper "To death!" - da kommer bare tårene.

7650930[/snapback]

 

 

ja, må også slenge meg på den, hele talen, alt rundt det, og til slutt når de braser inn i orcene få ting som er så fint som det

Lenke til kommentar

God det ikke var en "beste filmscene som har gitt deg frysninger"-tråd, da hadde jeg ikke svart rett og slett pga umuligheten i å velge kun èn scene. Jeg kan nevne noen da selvfølgelig.

 

- The Shawshank Redemption

 

Da karakteren til Tim Robbins kryper ut av kloakkrøret i øs-pøsende regnvær og man hører den behagelige stemmen til Morgan Freeman si: "In 1966, Andy Dufresne escaped from Shawshank prison. "

 

 

- Remember The Titans

 

Når Coach Boone (Denzel Washington) har en liten pep-talk til laget sitt og legger ekstrem vekt på siste setninga som lyder: "You make sure they remember, FOREVER, the night they played the Titans! "

 

 

- Lord of The Rings: RotK

 

Når Sam (Sean Austin) helt utmatta, løfter opp Frodo da dem er nesten framme og roper: "I can't carry it for you Mr. Frodo, but I can carry YOU!"

 

 

... for a nevne noen! :)

Lenke til kommentar
Mange eksempler der gitt. Men jeg må si ROTK; Minas Tirith når man så Rohanhestene beiner inn i orkemengden og man ser orkene bare sprette av gårde. Det var ganske villt visuelt sett.

7650638[/snapback]

 

Skriver meg på den der ja. Når alt virker så håpløst, dukker plutselig Rohirrim opp. Theoden holder en deilig tale, og når han begynner å rope "ride now!" så kjenner jeg hver gang at jeg frosner til. Når han på toppen av dette roper "To death!" - da kommer bare tårene.

7650930[/snapback]

 

 

ja, må også slenge meg på den, hele talen, alt rundt det, og til slutt når de braser inn i orcene få ting som er så fint som det

7651215[/snapback]

 

Jepp, og jeg kom akkurat på Gandalfs død i The Fellowship of the Ring. Gåsehud i lange baner der.

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...