Gå til innhold

Filmscener som gir deg "frysninger/gåsehud"


mummi-pappa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel kanskje ikke en filmscene. Men, fikk frysninger fordi :)

 

Da Terje hoppet 9,8 meter i quarterpipet @ TAC

8075648[/snapback]

 

Da må du se First Descent, hvor han kjører ned et sykt fjell. Klippet ligger også på nettet da, men filmen er verdt og se.

 

Må nevne noen ifra Band of Brothers, selv om det er en mini-serie..

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Scenen hvor de sitter i kirka, og en innser hvor mange i troppen som er drept/skadet.

 

Scenen/episoden hvor Major Winters skriver rapporten om hvordan en skvadron stormet en hel SS bataljon. Klippingen i den episoden er genial!

Lenke til kommentar
Da vil jeg legge inn Petter Northugs Spurt på stafetten. Helt rått

8075681[/snapback]

 

Hehe.. Eg hugsar at eg såg det live. Eg hoppa opp og skreik til tv'en då rykket starta. Trur eg vekte fleire av naboane mine, men pytt pytt.

 

Er mange filmar som tek fram kjenslene i meg, men ein av dei som verkeleg dreg fram tårene er Romeo + Juliet, på slutten:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
"Never was there a tale of more woe, than that of Juliet, and her Romeo." :cry: Kombinasjonen av musikk, sterke scener og Shakespeares tidlause evne til å underhalde blir berre for mykje
Lenke til kommentar

Sluttscenen @ Saw 1:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når Jigsaw reiser seg fra gulvet, og det viser seg at han har vært der hele tiden og hørt alt de har sagt. Jeg ble helt shocka. Musikken og alt stemmer helt perfekt. Og til slutt når han står i døråpningen og sier: "Game Over". Og deretter lukker døren og etterlater seg et helt mørkt rom.

 

Syns det er en helt fantastisk scene.

 

Jeg kunne sikkert nevnt en hel hau andre også, men syns denne scenen er helt spesielt bra. :)

Lenke til kommentar

Tre scener i Donnie Darko

 

 

 

- I kinoen, da "Frank" og Donnie begynner å snakke med hverandre.

- Når Grechen blir kjørt over, og Donnie skyter den virkelige Frank.

- Når Grechen vinker til Donnies mor på slutten

 

 

 

Og forsåvidt hele andre gangen jeg så filmen, da jeg skjønte mer hvordan alt hang sammen. Fantastisk!

Lenke til kommentar

Må nevne noen ifra Band of Brothers, selv om det er en mini-serie..

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Scenen hvor de sitter i kirka, og en innser hvor mange i troppen som er drept/skadet.

 

Scenen/episoden hvor Major Winters skriver rapporten om hvordan en skvadron stormet en hel SS bataljon. Klippingen i den episoden er genial!

8079666[/snapback]

 

Eller denne scenen:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når han ene soldaten løper gjennom skuddlinjen, og utsatte seg selv for livsfare, for å gi en beskjed til en annen tropp. Og i tillegg løper han tilbake. Og at dette skjedde i virkeligheten også, er ganske utrolig.
Lenke til kommentar
Fra Eragon

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Fikk frysninger når jeg såg Eragon nå, da den dragen fløy opp i himmelen som baby, og deretter utviklet seg og vart stor :p

8086151[/snapback]

 

Aaaaah, nei, det var en annen scene jeg likte bedre :D

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Der Saphira, Eragon og Arya står på klippen etter at Brom døde, og vi ser panoreringa der Saphira løfter vingene til ære for han. :love:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...