Gå til innhold

Filmscener som gir deg "frysninger/gåsehud"


mummi-pappa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Posten inneholder skjulte spoilere, så ikke åpne dem med mindre du har sett filmene

 

Fra Cachè:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Selvmordsscenen

 

Fra Lèon:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Filmen har historiens vakreste dødsscene. Når bilde glir over i hvitt, eksisterer ikke resten av verden for meg

 

Fra American History X:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når Edward Norton blir arrestert, blikket i øynene hans når han kneler er nok til å gjøre elitesoldater til sengevætere

 

Fra V for Vendetta:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når de sprenger hele sulamitten på slutten, med musikken blir det perfeksjon!

 

Fra Children of Men:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når alt blir stille, krigen stopper, og alt man kan høre er barnegråt. Fantastisk!
Lenke til kommentar

Mine to favoritter:

 

Blade Runner:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Sekvensen med Deckard og Roy på taket imot slutten av filmen.

 

Requiem for a Dream:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Avslutningen med kryssklippen mellom all faenskapen og når den umiskjennelige melodien buldrer i bakgrunnen.
Lenke til kommentar

Crash

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når den lille jenta blir skutt, men så viser det seg at pistolen var ladd med løspatroner.

 

American History X

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når Norton presser seg forbi alle folkene for å komme fram til toalettet for å se hva som skjedde med broren

 

Platoon

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Husker selvfølgelig ikke navnene eller noe akkurat nå, men scenen jeg mener er det bildet alle forbinder med Platoon. Hvor han sersjanten(?) løper etter helikopteret, men så faller han om.

 

Merkelig nok så husker jeg ikke flere selv om jeg vet at de er inne i hodet mitt en eller annen plass.

Lenke til kommentar

Jeg får alltid gåsehud av å se The Thing! Kanskje derfor jeg liker den så mye :p

Også får jeg alltid gåsehud når han sier "I'm saying... I'm saying I - I'm an insect who dreamt he was a man and loved it. But now the dream is over... and the insect is awake!" i The Fly. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Får frysninger i King Arthur på slutten, når han står oppe på haugen også kommer resten av ridderne. Og gjennom hele det slaget har jeg som oftest frysninger :D

 

Fikk også frysninger første gang jeg så Saw, når han fyren reiser seg opp inne i rommet de er fanga i :ohmy:

Lenke til kommentar

Mine to favoritter:

 

The Shawshank Redemtion:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når Brooks blir løslatt fra fengselet. Stakkars mannen er institusjonalisert og henger seg selv.

 

Requiem for a Dream:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Telefonsamtalen mellom Harry og Marion når alt begynner å gå til helvete.
Lenke til kommentar

Kom på noen flere.

 

Jeg digger slutten på Shawshank Redemption:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når Morgan Freeman rusler rundt i det vakre sommerlandskapet og leter etter Andy's gjemte beskjed. Makan til deilig atmosfære finner man ikke.

 

Dessuten får jeg frysninger av scenen hvor amerikanerne stormer den japanske leiren i Thin Red Line. Nydelig musikk mikset med horrible krigsscener.

 

Kan også nevne skytesekvensene i Heat og Colleteral (banken og diskoteket). Michael Mann kan sine saker og jeg utfordrer dere til å finne noen fetere "shoot-outs" enn det der.

Endret av Foregangsmannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...