Gå til innhold

Hitachi annonserer TB-disk


Anbefalte innlegg

*En liten fortsettelse på det med transferrate og kapasiteter på disker fra 2 innlegg lengre opp:

 

Jeg regnet nettopp ut at hvis trenden fortsetter så får vi om 2 år (januar 2009) disker på maksimalt 2TB (5 plater á 400GB) der maksimal transferrate er ca 110 MB/s.

 

1TB-diskene vil i januar 2009 ha 3 plater á 333 GB og en maksimal transferrate på like over 100 MB/s. Nok til å makse ut båndbredden til gamle P-ATA100 på starten av harddisken. Prisen på en slik 1TB-disk vil nok bli rundt 1200 - 1500 kr.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Leste igjennom det som er skrevet her, å unders litt hvorfor dere hakker så mye for at en sier han har dårlige erfaringer og ikke har så mye positivt å si om en produsent.

Jeg har også mine favoritter og velger utifra det, hva tekniske smartinger sier betyr mindre for meg enn egene erfaringer. Er vel få produsenter som ikke har produsert en dårlig serie, men jeg har utifra min egen erfaring ikke tenkt å kjøpe flere Hitachi.

Er vel fint at brukere av hds når d er såpass forklart som her yttrer mening.

 

Mvh

rsr

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Men hvordan i allverden skal jeg klarer å bruke opp all den plassen?

 

Sitter nå på en temmelig utslitt gammal Seagate Barracuda 7200.10 120GB IDE harddisk..

 

 

Pirke, pirke. Den du har er ikke 7200.10. Barracuda 7200.10 er perpendicular recording og finnes i 80, 160, 200, 250, 320, 500, 750

 

RSR: Har selv dårlige erfaringer med WD, men eg har kjøpt nye som funker meget bra.

Har selv hatt diskkrasj på min bærbare etter "bare 1.5 år" Valgt samme produsent. Det er vamen som ødelegge diskene i bærbare maskiner, dårlig kjøling.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...