Gå til innhold

Roskilde 2007 - Informasjon & diskusjon


St-Cruz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var på Roskilde i 05 og har tenkt meg dit igjen i år! Lineupen begynner å bli brukbar nå med Slayer og Mastodon, og selvfølgelig legendariske The Who.

 

På hvilken agora er det folk pleier å campe [kart]? Jeg campet på G, og syntes det var topp. Det var et stykke unna festivalområdet, et stykke unna det meste egentlig. Men vi unngikk en rekke ulemper, som skitne dasser, støv (som var et stort problem under Roskilde 05), de verste brølapene (men det var ikke et kjipt gamlingsted), vanvittige mengder søppel og pisselukta.

Lenke til kommentar

Jeg var på C i '06, og stortrivdes. Det var kort vei til alt fra festivalområdet og servicesenteret til dusj, mat, toget osv - og likevel var det ikke noe problem i forhold til støv og alt det der. Doforholdene var så-som-så, men jeg unngikk dem etter beste evne (trengte ikke dem til å slå lens (hva ellers er gjerdene til? ;p), og ellers var det flittig dobruk i Roskilde by og den skikkelige doen i dusj-garderoben). Det eneste var kanskje at det nesten var for nærme scenene, for vi hørte stadig vekk en dårlig "musikk-medley". ;)

Lenke til kommentar

C vil jeg tro er greit ja. Men f.eks. K derimot kunne jeg ikke tenke meg å campe, et inferno av støv, piss, søppel og drita fulle dansker. Eller rett ved steder med veldig mye folk/trafikk.

 

Hvor fort fylte det seg opp på C? Jeg var der sammen med bare én kamerat, og ingen av oss visste en dritt om Roskilde. Vi kom med toget, og så gikk og gikk vi til vi fant en ledig plass. Og det første ledige var rett nedenfor G-agoraen (vi var bare på vest). Dette var ca. kl. 18 på den første warmup-dagen. Og i 05 var det endel mindre folk enn det pleier å være...

 

Nei, pisse gjør man selvsagt på gjerdet. Bruker man Roskilde-sjargongen sier en ikke at en skal gå og pisse, en sier at en skal en tur på gjerdet. ;) Men dassene på G var faktisk så fine at jeg ikke hadde noe som helst i mot å gjøre nummer to der, spesielt de første dagene, det var vel noe sånt som 70 dasser til en veldig liten del av campen.

 

De "ordentlige" dassene som ikke er i dusjanlegga bør man iallfall holde seg veldig langt unna, der er det alltid kø og piss og møkk opp til taket.

Endret av Endre
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke. Var heldig, for vi kom på tirsdagen, men broren til en av de jeg dro med var der fra første dag og fikk ordnet plass til oss (tre stk) i campen.

 

Frykter forresten for at det blir en '04-gjentakelse med tanke på været. Har vært bra i '05 og '06, men jeg tør ikke å tro på at alle gode ting er tre her. :p Kjip magefølelse, men de jeg har snakket med som har vært der under "regnårene" har sagt at det er en tilvenningssak, men at det likevel går rimelig bra.

Lenke til kommentar

Vet ikke åssen det var i 06, men i 05 var det så bra vær at det ble for mye av det gode. Ikke en eneste regndråpe, nesten aldri overskya, bare jævlig varmt og jævlig mye støv. Det var ganske ille å gå på festivalområdet og de andre mest folksomme stedene.

 

Rett over 20 grader og et par små regnskurer i løpet av uka hadde vært perfekt.

 

Hvis det er meldt mye regn må man iallfall være påpasselig med hvor man camper, så man ikke ender opp i en vanndam. :)

post-6981-1172948016_thumb.jpg

Lenke til kommentar

I fjor var det litt regn frem til tirsdag ettermiddag/kveld - perfekt for vårt vedkommende, med andre ord. :p Etter det var det sol og skyfri himmel stort sett hele tiden. Skjønner hva du mener med for mye av det gode, for de siste par dagene var det til tider ganske kjipt å gå på områdene med mest folk. (Jeg tok i mot det vannet de ga på Strokes-konserten på Orange i rundt 30 grader, for å si det sånn. :p)

 

Er helt enig i at det bør ligge på rundt 20 grader. Og så kan det gjerne være overskyet fra kveld til ut på formiddagen dagen etterpå, så slipper man at det blir så kaldt om nettene (og kokvarmt om morgenen). Men jeg er ikke egentlig så kravstor som det høres ut nå. :p Så lenge det er rundt 20 grader, og ikke store regnmengder, så går det fint.

Lenke til kommentar
Hvor fort fylte det seg opp på C? Jeg var der sammen med bare én kamerat, og ingen av oss visste en dritt om Roskilde. Vi kom med toget, og så gikk og gikk vi til vi fant en ledig plass. Og det første ledige var rett nedenfor G-agoraen (vi var bare på vest). Dette var ca. kl. 18 på den første warmup-dagen. Og i 05 var det endel mindre folk enn det pleier å være...

8069615[/snapback]

 

var der ved åpninga, og campen fylte seg opp i løpet av omkring en time. mulig det var litt ledig plass her og der, men mesteparten av området virket veldig fullt allerede da. det er jo endel sjarm i "capture the land"-sekvensen klokka åtte søndags morgen, så jeg vil anbefale å være med på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...