Gå til innhold

Wii+komponent+VC = usant.


roy_nor

Anbefalte innlegg

Var glad og fornøyd når jeg satte meg ned med et Wii points card i dag og kjøpte super mario bros, bomberman 93 og gunstar heroes.

 

Lykken fikk derimot en brå stopp når jeg skulle spille spillene.

Skjermen min ( 26" LCD TV) sier "no signal found", og jeg får ikke spilt Virtual Console spill. :wallbash:

 

Har prøvd å bytte mellom alle tenklige kombinasjoner av instillinger på screen i Wii menyen, men neida.. Skjermen blir blå så fort jeg starter et VC spill.

 

Det verste er at når skjermen er blå, og man trykker på "home" så ser man at spillet er pauset i bakgrunnen, men trykker man på home en gang til blir skjermen blå.

 

Tipper det har noe med oppløsing/refreshrate'n til de gamle spilla som nye skjermer ikke har.

 

Faen så surt. Håper dette blir fikset med FW oppdatering snart, ellers blir jeg morsk.

 

Noen som har hatt et lignende problem? Funnet noen løsning kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der forsvant faktisk min lyst også.

 

Hvis det er så latterlig så gidder jeg ikke.

 

Jeg dro frem gamecuben i går, og bilde var helt jævelig (brukte kompositt og scart).. Den støtter ikke komponent.

 

Jeg klarer ikke spille ps2 uten komponent lenger heller.

Dette er jo helt latterlig av Nintendo.

Lenke til kommentar
Der forsvant faktisk min lyst også.

 

Hvis det er så latterlig så gidder jeg ikke.

 

Jeg dro frem gamecuben i går, og bilde var helt jævelig (brukte kompositt og scart).. Den støtter ikke komponent.

 

Jeg klarer ikke spille ps2 uten komponent lenger heller.

Dette er jo helt latterlig av Nintendo.

7626870[/snapback]

 

Du får RGB Scart til gamecube (hakket under komponent, 5 hakk over kompositt :p) for 3 doller hos play-asia. :) Har kjøpt akkurat samme kabelen til cube'n min og bildet blir mye bedre.

 

Linku: http://www.play-asia.com/SOap-23-83-55jw-7...84-j-70-64.html

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

 

Du får RGB Scart til gamecube (hakket under komponent, 5 hakk over kompositt :p) for 3 doller hos play-asia. :) Har kjøpt akkurat samme kabelen til cube'n min og bildet blir mye bedre.

 

 

Jeg har kjøpt meg RGB kabel til Wii, men jeg merker ikke noe spesiell forskjell. Må jeg gjøre om noen innstillinger på tv eller Wii? Eller er det bare å bruke kabelen?

 

Boco

Lenke til kommentar

En får også komponent til GC. De er riktignok vanskelige å få tak i og passer kun til litt eldre GCer med 2 AV utganger bak. Det er dog tragisk at de pushet ut et så lavt antall av dem.

 

Er også helt elendig at komponent + VC = tull. Det bør det sprenstreks komme en fiks til.

Lenke til kommentar
En får også komponent til GC.  De er riktignok vanskelige å få tak i og passer kun til litt eldre GCer med 2 AV utganger bak.  Det er dog tragisk at de pushet ut et så lavt antall av dem.

 

Er også helt elendig at komponent + VC = tull.  Det bør det sprenstreks komme en fiks til.

7627094[/snapback]

 

Det burde jo gå ann å få dette til å funke via endringer i FW til Wii. Syntes det er tåpelig at de sprer VC spillenes kompitabilitet (50hz/60hz, PAL, NTSC) utover som om det skulle vært en godt og blandet pose.

 

De skulle bestemt seg for å gjort om alle spill til 60hz, og holdt den standaren.

Selv om det hadde tatt en del innsats, så syntes jeg det høres bedre ut enn sinna fans.

 

Fikk forresten bomberman 93 til å funke når jeg satte Wii'n i 60hz modus.

Knølete at jeg må bytte mellom 480p og 60hz hver gang jeg skal spille bomberman... :no:

 

Edit:

 

Du får RGB Scart til gamecube (hakket under komponent, 5 hakk over kompositt :p) for 3 doller hos play-asia. :) Har kjøpt akkurat samme kabelen til cube'n min og bildet blir mye bedre.

 

 

Jeg har kjøpt meg RGB kabel til Wii, men jeg merker ikke noe spesiell forskjell. Må jeg gjøre om noen innstillinger på tv eller Wii? Eller er det bare å bruke kabelen?

 

Boco

7626979[/snapback]

 

Du har mest sansynlig vis en TV som ikke støtter RGB scart. :p Det er forskjell på RGB scart og "vanlig" *hark*kompositt*kvalitet*host* scart.

 

Plugger du en RGB scart kabel inn i en scart port som ikke støtter RGB så blir bilde like dårlig som det er med den scart greia som fulgte med GameCube'n.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Alle VC-spillene jeg har fungerer uten problemer :dontgetit: Fikk komponentkabelen fra Play-Asia i dag. Spillene jeg har prøvd er: Zelda (NES), Sonic, Golden Axe, Gunstar Heroes og ToeJam and Earl.

 

Ser ut som den forandrer signal eller noe sånt når jeg starter spillene, men alle sammen starter da uten problemer.

Lenke til kommentar

Ja synd at det ikke fungerer, men ingen konsoll er perfekt og enkelte feil kommer frem etter lanseringen. Men jeg tipper Nintendo kommer med en oppdatering snart som fikser på dette problemet, så ingen grunn til å stenge seg inne i sin egen personelige emo hage å gråte seg i filler grunnet dette. Er bare å swape mellom til problemet er fikset, ser ikke problemet med det. Eller er dagens gamere blitt så lat at de såvit gidder å løfte kontrollen?

Lenke til kommentar

Du har mest sansynlig vis en TV som ikke støtter RGB scart. :p Det er forskjell på RGB scart og "vanlig" *hark*kompositt*kvalitet*host* scart.

 

Plugger du en RGB scart kabel inn i en scart port som ikke støtter RGB så blir bilde like dårlig som det er med den scart greia som fulgte med GameCube'n.

 

 

Spør litt mere jeg. Jeg har en Phillips Widescreen som kosta meg 10 000 for 2-3 år sia. Den har 4 scart innganger. Kan det være at kun en av de støtter RGB f.eks? Men jeg skal altså merke skikkelig forskjell?

 

Boco

Lenke til kommentar

Det skal stå opplyst om hvilken av inngangene sonm støtter RGB,enten ved siden av inngangen eller i manual som fulgte med TV`en. Og du skal kunne se forskjell ja :)

 

EDIT: Men siden har LCD-skjerm burde du heller ha invistert i ein komponent kabel, har forstått det slik at det er å foretrekke.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Du har mest sansynlig vis en TV som ikke støtter RGB scart. :p Det er forskjell på RGB scart og "vanlig" *hark*kompositt*kvalitet*host* scart.

 

Plugger du en RGB scart kabel inn i en scart port som ikke støtter RGB så blir bilde like dårlig som det er med den scart greia som fulgte med GameCube'n.

 

 

Spør litt mere jeg. Jeg har en Phillips Widescreen som kosta meg 10 000 for 2-3 år sia. Den har 4 scart innganger. Kan det være at kun en av de støtter RGB f.eks? Men jeg skal altså merke skikkelig forskjell?

 

Boco

7630248[/snapback]

 

Forskjellen skal være:

- Skarpere bilde

- Mindre skurring (forstyrrelser)

- Bedre fargegjengivning.

 

Det er som regel scart 1 inngangen som er RGB på TV'er med flere scart porter. :)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...