Gå til innhold

AMD trekker seg ut av prosessor-markedet :-(


mbst

Anbefalte innlegg

Dette skrev slashdot:

Quote:



AMD Announces A Shift In Focus From PC Processors

Posted by timothy on Sunday November 24, @01:53AM

from the but-but-but dept.
writes "Forbes Magazine is reporting that AMD will no longer compete with Intel to make faster, smaller, and more efficient processors.


 

 

LOL! :razz:

 

http://www.fimble.com/~lmn/index.php?t=53

 

 

Der dreit slashdot seg ut....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hahaha.... sure.

husker dere da Intel hadde reelt monopol??? K6 tider?

PII 400 kostet over 10000 NOK da den kom. Kan bli artig om det skjer igjen.Får kjøpe et par XP2000 prosessorer for å støtte våres kjære venn...AMD!!

Kanskje bestemor trenger en til jul?? Vi må alle tenke :grin:

Koster jo ingenting lenger :smile:

Lenke til kommentar

Problemet er vel at kort sagt at AMD lever av å levere billigere en Intel (for sånn ca samme produkt) og dette fungerer fint når Intel tar seg godt betalt, siden AMD stadig kan tjene penger.

 

Når Intel selger til dumpingpriser (som de historisk sett gjøre nå)*MÅ* AMD's få et annet våpen enn priskonkurranse.

 

Clawhammer er det, men forsinkelsene var en strek i regninga. Shit happens - er ikke verre en det.

Lenke til kommentar

Jeg kewler'n helt, jeg.

 

Det oppforder jeg andre til å gjøre og.

 

AMD har nok hatt et hardt år, og Intel har brutt enda en GHZ-grense. Men det betyr nok ikke at Avanserte Mikro-Duppeditt (høres mer Reodor Felgen - aktig ut :lol:) gir opp for det. Har selv hatt både Intel og AMD, og jeg kan ikke se noen spesiell forskjell på ytelsen mellom f.eks.

Intels 2,0 GHz Boxed og AMDs AthlonXP 2000+.

 

Konkurranse er bare bra for markedet, og ikke minst for forbrukerne, som tidligere sagt på forumet. Ettersom AMDs XP 2700+ nå er å få tak i, og AMDs XP 2800+ kommer; ifølge hw.no ut etter nyttår, er det ikke så stort gap lengere.

 

Dessuten, AMD lanserte jo tidligere i år planer for utvikling årene 2002-2004 (? eller noe i den dur) der de la frem oversikt over Clawhammer'n, Barton-er'n, videreføring av Thoruoghtbred'n osv.

 

:smile: og takk for det! :grin:

Lenke til kommentar

Jeg gjentar det jeg sa i min tidligere post i denne tråden........det er slashdot som har misforstått hele greia. AMD skal bare endre strategi. Det står ingenting på Forbes siden som blir referert til om at AMD skal kutte PC CPU'er. Det er snakk om å lese mer mellom linjene enn det er der. I tillegg tror jeg at jeg må si meg enig med LOBOS....det hadde nok stått på AMD sin side.

 

Pål

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt heller hvor folk fikk dette fra. En overskrift er en sak, men resten av artikkelen avkreftet jo stort sett overskriften. Jeg forstår som mange andre her at det ikke kommer til å være AMDs strategi å forsøke og levere like raske CPUer som Intel, men dog fortsatte lage CPUer. Dette vil sef koste dem litt, men det betyr vel ikke så mye, bare de ikke havner i bakleksa sammen med VIA(-Cyrix)... Da vil vi fort se en trend der Intel får monopol igjen, folk kjøper sef ikke en drit-treig CPU uansett hvor billig den måtte være. Et annet moment som jeg ikke fikk med meg i artikkelen er fremtidig prising av CPUene, mulig at de ikke vil bli så agressivt priset mot Intel sine CPUer som de er nå?

Lenke til kommentar

Og hvilken karakter fikk dere i engelsk?

 

Det står ingen steder i den artikkelen at AMD skal trekke seg ut av markedet.

 

Ser ikke ut som de engelskspråklige har skjønt det som stod der heller...men så er jo /. et av de mest lavpannede nyhetsforum på nettet.

 

Desperate forsøk på å lage sensasjonsnyheter... kanskje det var Gerhard Helskog som skrev artikkelen?

Lenke til kommentar

Jada Rondespiret. Vi konkluderer, og ikke minst HÅPER på det.

 

Eller kanskje AMD har en slik Bin Laden taktikk, gjemme seg i et par år mens du planlegger nye angrep. Dvs at AMD ikke lanserer noen produkter, og sier at de melder seg ut. Da kommer antakeligvis Intel til å roe ned forskningen på stadig raskere prosessorer, mens AMD forsker som noen galne i noen huler en plass. Så plutselig slår de til med en 50GHz prosessor mot Intels 5GHz.

 

Da tenker jeg at intel sitter med fingen i postkassen og skjegget i raua ja...:razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...