Gå til innhold

AMD trekker seg ut av prosessor-markedet :-(


mbst

Anbefalte innlegg

Leste dette nettopp på /.

 

Quote:


"Forbes Magazine is reporting that AMD will no longer compete with Intel to make faster, smaller, and more efficient processors. Just as Mac users would be worse off if Windows didn't exist, Intel users will be much worse now that AMD will no longer compete. You see, there's this thing called demand, and when there are no competing products in a market, a good or service will always increase the price to the economic equilibrium, unless forced not to by the state (forget that right now, communists!!). In English: you're going to get less new technology, and higher prices on existing technology."

On the other hand, AMD is definitely not exiting the chip business -- they're just trying to branch out from chips for microcomputers.


 

Redigert - la inn link.. regnet med at de fleste skjønte det dreide seg om Slashdot da jeg skrev /. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: mbst på 2002-11-24 11:57 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhuuu skulle vente til xp2400+ prosessorne bli billigere så skulle jeg skifte ut min 1900+ :sad:

 

Det skjer vel ikke med det første håper jeg, ellers så er det bare noen som lurer oss, eller amd som har gitt oss feil informasjon så vi skal kjøpe mer av dem, noe må det være. Hold ut AMD!!!

 

[ Denne Melding var redigert av: Admin'c på 2002-11-24 11:17 ]

Lenke til kommentar

og hvor fant du det der?

 

må bare si at jeg tror mindre på det der.

 

håper i hvertfall at det ikke er sant :smile:

 

Edit: Registrerte ikke at det var noen som hadde sagt hvor det var :smile:

_________________

Hva skulle man gjort uten data?

CAPS LOCK KAN OFTE VÆRE LITT GREI Å HA.

 

[ Denne Melding var redigert av: zZzZz på 2002-11-24 12:00 ]

Lenke til kommentar

håper dette ikke er sant.

men slik jeg har fortsått det,de skal ikke trekke seg men de vil se seg mer rundt for andre ting de kan selge,ikke bare satse på hjemme pc`er:In a shift away from the slowing personal computer industry, where Intel and AMD have significant stakes, AMD said it would begin working with a wider variety of companies to sell its products.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-24 11:32, skrev MrA|:

Endelig!!!!!!!!!!!!!!!!!


Slutt på Intel vs. AMD! Halleluja og amen!


Og det ser ut som at Intel har gått ut som seiersherren
:grin:


Nei nei dette er dårlig dårlig dårlig!

Jeg ser for meg en ny prosessor utgivelse i året og skyhøye priser :S

Det er jo det som er så bra nå, AMD vs Intel. begge vil(le) vere best og gjør sitt for å bli det, som gir oss forbrukere fine lave priser ny teknologi og mye fremgang.

 

Men uten AMD..

 

[ Denne Melding var redigert av: troyel på 2002-11-24 11:40 ]

Lenke til kommentar

Dette handler om at AMD må finne større bruksområder for sine produkter fordi finansmarkedet begynner å miste troen på AMD i kampen mot Intel, og for å beholde vekstraten søker derfor AMD nye markeder for teknologien sin:

 

"AMD's strategy shift came on the same day that Standard & Poor's downgraded the chip maker on concerns about its ability to boost profits and weather soft demand, only hours after AMD said it would raise $300 million in a convertible note issuance." (Forbes.com 11.19.02, 4:04 PM ET)

 

Det er ikke noen fare for Clawhammer'n ennå :grin:

 

"The shift to a customer-focused value proposition is driven by a growing majority of consumer products that are now mini-computers dependent on software and silicon to define their usefulness, such as the latest cell phones, personal digital assistants (PDAs), digital television and automotive telematic systems." (COMDEX LAS VEGAS -- November 19, 2002)

 

 

Pressemelding fra AMD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...