Gå til innhold

Returrett hos expert


Anbefalte innlegg

De sier de har 30 dagers returrett, men ikke på data-, foto- og teleprodukter.

 

1. Det står kun foto i reklamen... gjelder dette også videokameraer (dvs. går det inn under foto?).

2. Gjelder den etter at man har åpnet emballasjen/produktet, eller kun når det er 100% uåpnet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"det bare er slik" teller ikke som svar. Hva er poenget?

7613926[/snapback]

Ville du kjøpt:

- Mobiltelefon med andres bilder/telefon nummer

- Skjermkort som har vært overklokket

- Harddisk med andres data

- Kamera med støv på bildebrikka

 

Svaret er vel gitt...

7613968[/snapback]

 

Hvem sa noe om mobiltelefoner, harddisk og skjermkort? Jeg spurte om foto. Støv på bildebrikka kan du like gjerne få fra fabrikk, og er ikke e tproblem med kompaktkamera. Slitasje teller like mye for hvite-/brunevarer som for fototing.

 

"det bare er slik" teller ikke som svar. Hva er poenget?

7613926[/snapback]

 

Er Expert selv som har valgt å en slik "policy". Returrett er noe butikker selv velger å ha, og ikke noe de er pålagt. Hvorfor de har returett på visse produkter og andre ikke, er det kun "sjefene" i Expert som vet.

7613971[/snapback]

Det vet jeg da, jeg bare skjønner ikke hvorfor de har valgt å utelate foto. Skjønner det med data (til en viss grad) og mobiltelefon, men hvorfor gjelder det ikke foto?

Lenke til kommentar
"det bare er slik" teller ikke som svar. Hva er poenget?

7613926[/snapback]

Ville du kjøpt:

- Mobiltelefon med andres bilder/telefon nummer

- Skjermkort som har vært overklokket

- Harddisk med andres data

- Kamera med støv på bildebrikka

 

Svaret er vel gitt...

7613968[/snapback]

 

Hvem sa noe om mobiltelefoner, harddisk og skjermkort? Jeg spurte om foto. Støv på bildebrikka kan du like gjerne få fra fabrikk, og er ikke e tproblem med kompaktkamera. Slitasje teller like mye for hvite-/brunevarer som for fototing.

 

"det bare er slik" teller ikke som svar. Hva er poenget?

7613926[/snapback]

 

Er Expert selv som har valgt å en slik "policy". Returrett er noe butikker selv velger å ha, og ikke noe de er pålagt. Hvorfor de har returett på visse produkter og andre ikke, er det kun "sjefene" i Expert som vet.

7613971[/snapback]

Det vet jeg da, jeg bare skjønner ikke hvorfor de har valgt å utelate foto. Skjønner det med data (til en viss grad) og mobiltelefon, men hvorfor gjelder det ikke foto?

7614019[/snapback]

 

For å forhindre at kunder kommer tilbake med kamera fulle av gayporn bilder etc., bare fordi kameraet var brukt tidligere.. (satt det _litt_ på spissen der gitt)

men nå tenker sikkert alle; "hvorfor kan de ikke bare slette bildene?" og svaret er som jeg har nevnt, det tar for mye ressurser å slette bildene på hvert kamera (ikke etter min mening, men i følge butikken). butikkselgeren må ha kunnskaper om å slette bildene og tid til det.. (jeg skjønner at dette høres ekstremt dumt ut, men det er sånn fordi flere faktisk ikke vet hvordan man sletter bildene, og som ikke har tid til det (les: gidder ikke å bruke tid på det :p ))

Lenke til kommentar

Ved min elkjøpbutikk så kom det rett etter sommerferien et helt lass med GPS'er i retur på 30 dagers returrett. Vi brukte sikkert 3-4 månder på å bli kvitt alle igjen. Så jeg sjønner godt at enkelte butikker reserverer seg i enkelte grupper hvor det kan være vanskelig å bli kvitt produkter igjen.

Lenke til kommentar
Ved min elkjøpbutikk så kom det rett etter sommerferien et helt lass med GPS'er i retur på 30 dagers returrett. Vi brukte sikkert 3-4 månder på å bli kvitt alle igjen. Så jeg sjønner godt at enkelte butikker reserverer seg i enkelte grupper hvor det kan være vanskelig å bli kvitt produkter igjen.

7614557[/snapback]

Ja, utrolig hvor frekke folk egentlig er!

En som kom ned med et kamera som han ville bytte pga. at han synes det var for avansert. Jeg åpnet boksen og der lå alt bare slengt oppi og til og med en liten ripe på skjermen.

Når jeg sa til han at vi ikke tar imot fotoprodukter, og hvertfall ikke når de ser ut som de er brukt godt i flere uker ble han sur og synes det var dårlig service...

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig for returrett på produkter siden dette gir kunden en mulighet til å finne ut om produktet er det rette for seg. Selvfølgelig åpner dette for mulighet for missbruk, men samtidig så stiller dette et høyere krav til selgeren om at han faktisk må finne rette produktet til kjøperen (en har jo mulighet til å nekte returrett til folk som åpenbart utnytter denne ordningen). Så kanskje til alle dere "hate-elkjip" folka, så er det tross alt litt fornuft og kunnskap blant selgere. Vi er kanskje ikke dem som kan kan absolutt alt (vi skal altids klare å finne ut av det), men faen når startet den normale nordmann og sitte på et forum som dette og ha kunnskap over det normale.

 

(huff...startet vist en diskusjon nå)

Lenke til kommentar

Loko: Helt enig... men såklart ikke på visse produkter som aldri vil se nye ut etter bruk. Men utrolig så dårlig folk behandler tingene sine. Jeg har brukt mobiler i flere måneder og den ser helt ny ut, mens veldig mange andre jeg ser mister den, riper den opp og slikt den første dagen!

Derfor er det veldig kjekt, synes jeg, og ikke ha returrret på data, tele og foto siden de fort blir "gamle og slitte".

Lenke til kommentar

ComputerCity har tidligere begrenset åpent kjøp på TVer under OL, VM i fotball og generelle store TV-begivenheter for å hindre misbruk av deres "åpent kjøp"-ordning.

 

Kanskje dette er noe man bør gjøre med "sommerferieprodukter" som kamera, videokamera, GPS and so on?

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...