Gå til innhold

Homeplug i ny generasjon


Anbefalte innlegg

leser her at mange som kun får 1,5 MB/s overføringshastighet.

 

tenkte jeg skulle kjøpe 2 sånne for å få internett på en pc jeg har på loftet. jeg har 5mbit internett, vil jeg da få utnytta denne linja på loftet fult ut?

 

er ikke så farlig med filoverførings hastighet.

7719228[/snapback]

 

ja, 1.5 mbit er vel over 10 mbit det... 10mbit er 1.2mb/sec...

 

Det går fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leser her at mange som kun får 1,5 MB/s overføringshastighet.

 

tenkte jeg skulle kjøpe 2 sånne for å få internett på en pc jeg har på loftet. jeg har 5mbit internett, vil jeg da få utnytta denne linja på loftet fult ut?

 

er ikke så farlig med filoverførings hastighet.

7719228[/snapback]

 

1,5 megabyte pr sekund tilsvarer jo i underkant av 14 megabit pr sekund, så du vil få utnyttet linja helt fra loftet også. Anbefaler Homeplug dersom du skal spille fra maskinen, men dersom du bare skal drive med vanlig surfing og ikke er avhengig av lav latency, så ville jeg kanskje valgt trådløst.

 

Edit: omstokking av ord

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
leser her at mange som kun får 1,5 MB/s overføringshastighet.

 

tenkte jeg skulle kjøpe 2 sånne for å få internett på en pc jeg har på loftet. jeg har 5mbit internett, vil jeg da få utnytta denne linja på loftet fult ut?

 

er ikke så farlig med filoverførings hastighet.

7719228[/snapback]

 

1,5 megabyte pr sekund tilsvarer jo i underkant av 14 megabit pr sekund, så du vil få utnyttet linja helt fra loftet også. Anbefaler Homeplug dersom du skal spille fra maskinen, men dersom du bare skal drive med vanlig surfing og ikke er avhengig av lav latency, så ville jeg kanskje valgt trådløst.

 

Edit: omstokking av ord

7726027[/snapback]

 

Hvordan er ping med homeplug?

Om du spiller en del over homeplug, hva ligger pingen din på i snitt?

Lenke til kommentar
leser her at mange som kun får 1,5 MB/s overføringshastighet.

 

tenkte jeg skulle kjøpe 2 sånne for å få internett på en pc jeg har på loftet. jeg har 5mbit internett, vil jeg da få utnytta denne linja på loftet fult ut?

 

er ikke så farlig med filoverførings hastighet.

7719228[/snapback]

 

1,5 megabyte pr sekund tilsvarer jo i underkant av 14 megabit pr sekund, så du vil få utnyttet linja helt fra loftet også. Anbefaler Homeplug dersom du skal spille fra maskinen, men dersom du bare skal drive med vanlig surfing og ikke er avhengig av lav latency, så ville jeg kanskje valgt trådløst.

 

Edit: omstokking av ord

7726027[/snapback]

 

går endel i CS:S og BF2 da. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som har testa reell MB/s med disse 200Mbit utgavene?

7741079[/snapback]

 

Har testet med netgear hdx101 som ikke bruker Homeplug AV men en dc2 chip istedet, de lover også 200mbit. Der fikk jeg 68 Mbit/s som maks. da stor de 4 meter fra hverandre på samme kurs.

 

Når jeg byttet ut mitt gamle msi homeplug ver 1. så fikk jeg meg en litt kjip overraskelse, de nye hdx101 fungerer mye dårligere, ping skjøt i været og hastigheten er dårligere enn på mitt gamle 14mbit sett. Det er riktignok over 2 forskjellige kurser, men homeplug 1 ga meg 2ms i ping og dette gir meg 200-2000ms i ping.

 

Så jeg ikke særlig fornøyd.

 

brut

Lenke til kommentar
Det var en meget god forbedring, alt rundt 23ms er absolutt akseptabelt. Har du forsøkt noen latency følsomme online spill?

 

23Mbit er dog skammelig lite av et så dyrt produkt som selges som 200Mbit.

7881407[/snapback]

 

Har testet DODS en god del, og det fungerer meget bra der, har ikke fått noe høyere gjennomsnitts ping, og opplever at spillfølelsen er veldig smooth.

Ja jeg vet at 23 mbit er langt under hva de lover, men det er faktisk reellt 23mbit og ikke "54"mbit om du skjønner hva jeg mener. :) Er faktisk ganske fornøyd med dem nå. Det går å streame hd signaler en vei ihvertfall.

 

Brut.

Lenke til kommentar
Årsaken til at jeg er skuffet over 23Mbit er at jeg vurderte det som erstatning mot CAT6 Gbit, men med så langt under lovte 200Mbit blir ikke det aktuellt. 108Mbps trådløst leverer da langt bedre.

7883411[/snapback]

 

 

vel det kommer vel veldig ann på oppsettet du har og hvordan huset ditt er, hos meg er det 20 meter fra den ene enden der adslen er til rommet hvor jeg har denne pcen. Det er også en etasje imellom. Det funker ikke med trådløst, og "108mbit" er ikke reelt 108mbit, som regel får man maks halvparten, selv om det står 108 mbit på connectionen. Derfor utgår trådløst hos meg, selv om jeg prøvde wds for å få lengre rekkevidde, var det veldig dårlig båndvidde.

 

Brut

Lenke til kommentar
Er faktisk ganske fornøyd med dem nå. Det går å streame hd signaler en vei ihvertfall.

7881655[/snapback]

Hvor stor båndbredde er nødvendig for å streame SD-signaler? Skal koble en Dreambox opp mot en server for opptak og avspilling og er svært usikker på om jeg trenger 200MB eller om 85MB er godt nok...

Lenke til kommentar
Er faktisk ganske fornøyd med dem nå. Det går å streame hd signaler en vei ihvertfall.

7881655[/snapback]

Hvor stor båndbredde er nødvendig for å streame SD-signaler? Skal koble en Dreambox opp mot en server for opptak og avspilling og er svært usikker på om jeg trenger 200MB eller om 85MB er godt nok...

7904910[/snapback]

 

Man trenger 5-6 mbit for sd men det må være reelle mbit ikke "mbit"... så det skal være nok med 85mbit, men det kommer som sagt ann på avstand, antall kurser osv.

 

 

Brut.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Jensen homeplug(s). Jeg har i alle fall knallbra ping i spill. Ligger kanskje noen få MS over kabel, men det er i alle fall ikke merkbart.. Regner med at dette gjelder de fleste homeplugs. Nå har jeg relativt nytt elektrisk anlegg, anno 1998. Så ping kan jo variere etter hvilke fysiske forutsetninger homeplugsene "jobber" under.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...