Gå til innhold

Homeplug i ny generasjon


Anbefalte innlegg

Hva kan man si om levetiden til HomePlug apparater? Har to stk av merke C-Net og Jensen, som begge gikk føyken etter 6-12 mnd. Det er heldigvis garanti, så de skal i retur. Synes jeg har lest noen brukererfaringer, hvor andre har opplevd det samme (uavhengig av merke).

 

Til kontrast, så har fattern et hjemmenettverk med fire Jensen HomeLink plugger, og de har fungert bra i ett år nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva kan man si om levetiden til HomePlug apparater? Har to stk av merke C-Net og Jensen, som begge gikk føyken etter 6-12 mnd. Det er heldigvis garanti, så de skal i retur. Synes jeg har lest noen brukererfaringer, hvor andre har opplevd det samme (uavhengig av merke).

 

Til kontrast, så har fattern et hjemmenettverk med fire Jensen HomeLink plugger, og de har fungert bra i ett år nå.

8179237[/snapback]

 

 

Tja har et par MSI gen 1, som har vart nå i 3 år snart.. funker fint enda de, selv om de er blitt byttet ut nå da.

 

 

Brut

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
meiner å huske at dette bare går på en strøm kurs...

Hadde det bare vert å koblet "nettet" inn i en kontakt, og hatt internett i strømnettet i hele huset hadde det vert genialt.

 

Noen som kan avkrefte/bekrefte det jeg sier? er bare noe jeg har hørt...

 

Du kan fint benytte adaptere på tvers av kurser. Kjører selv 2.gen. av Devolo sine dlan adaptere hjemme og det funker fett (på tvers av to kurser)

 

Så det du sier om å koble internett inn i en slik adapter å hente det ut på f.eks 4 andre steder i huset er null problem. Det er rett og slett genialt :-)

 

Jeg har også tidligere forsøkt å kjøre dette mellom mitt hus og garasjen, men her funket det ikke - trolig fordi garasjen hadde eget sikringsskap, så jeg tror faktisk det er hold i teorien om at dette ikke går utenfor sikringsskapet også. - Men å koble et adapter i stikkontakten på utsiden av huset (bruker den til div. elektriske aparater utendørs fremfor å strekke ledning innenfra og ut) - funket også fint - også via skjøteledning på varme sommerdager hvor man vil sitte ute å surfe :-)

 

Så alle stikk innenfor sikringsskapet har funket fint for min del.....

 

Hmmmm fikk lyst å oppgradere til noen slike 200mbit/ere nå - mine er jo bare på lusne 85mbit :-)

 

--

An10bill

 

 

Tror en må ha de oppkoblet to og to, altså en stk. koblet til ruteren for hver PC.

Jeg finner ikke ut hvordan det ellers kan virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...