Gå til innhold

ITButikken: slett service eller svindel?


Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere regnet ITButikken for å være en seriøs butikk. Nå vurderer jeg imidlertid å anmelde dem. Det er nemlig ingenting som tyder på at jeg får varen jeg allerede har betalt for.

 

---

27.08.02. Jeg bestilte en scanner hos ITButikken. Jeg mottok en dårligere modell enn den bestilte og betalte for. Uhell? Ikke vet jeg, for scanneren var svært godt merket, sendt i Retail-innpakning og ikke i brun pappeske. Jeg sendte pakken i retur, betalte porto.

 

23.11.02. Tre måneder etter jeg bestilte scanneren. Jeg har ikke mottatt en beklagelse fra IT-butikken, eller svar på mailene mine. Jeg har ikke mottatt kompansasjon for fraktutgiftene. Jeg har ikke fått pengene tilbake, og jeg har ikke fått scanneren jeg betalte for. Dette minner nå mindre om dårlig service enn om bedrageri.

 

------------

-DETALJER:

27.08.02: bestilte scanner hos IT butikken. Canon LIDE 3.0.

 

13.09.02: (fredag) mottok pakke i postoppkrav. På fakturaen sto det LIDE 3.0, men scanneren var en (godt merket) LIDE 2.0. Opprettet en retursak, fulgte instruksjonene på websidene deres, og jeg postla pakken på mandag.

 

25.09.02: Pakken ble kvittert for på godssentret / kundeekspedisjon i Oslo.

 

30.09.02: Jeg sender en forespørsel til [email protected], der jeg ber om tilbakemelding.

 

03.10.02: Jeg får svar på mail med beskjed om at varen ikke er nådd fram til lageret i Danmark.

 

09.10.02: Først nå oppdateres Track & Trace for retursaker. Tre ganger i løpet av 20 minutter: "Afventer ankomst til lager. Vare modtaget. Videregivet til returafdeling."

"Undersøgelse af vare (alle dele / intakt) Intern ombytning skal foretages."

"Ny vare bestilles hjem.

Ny vare bestilt hos leverandør."

Samtidig mottar jeg en mail om at de har mottatt varen jeg sendte i retur - nesten en måned etter jeg postla den. Dette er siste mail jeg har fått fra IT butikken.

 

Jeg reagerer på at de bestiller ny vare fra leverandør, siden webshopen opplyser at de har varen på lager, men gjør ikke noe med det.

 

18.10.02: De oppdaterer track & trace for returvarer for siste gang. "Lagerføring af fejllevering.

Varehåndtering fuldført."

"Nåværende status:

Afventer modtagelse af ny vare.

Siden18-10-2002 15:29:06"

 

04.11.02: Jeg sender klage / purring til [email protected]. Denne mottar jeg aldri svar på.

 

For noen dager siden fylte jeg ut et klageskjema de har på websidene. Dette har jeg heller ikke mottatt svar på.

---------

 

Tommy B#, Bodø.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner godt du er frustrert!

Sånne saker er jo ille og komme opp i. Men har du prøvd og kontakte de på telefon?

En ting jeg ikke fikk helt klarlagt, var om du ønsket en ny scanner, eller pengene tilbake? Du for ikke begge delene :wink: Har det vært en misforståelse på returen, slik at de tror du returnere varen som "14-dagers angrerett" vil du ikke få pengene dekt for retur. Denne saken er riktignok klar, du har krav på kompensajon.

Du kan forresten prøve og faxe et brev til de. Det for nok større prioritet en mail...

Lenke til kommentar

Penger for porto skal jeg ha uansett, jeg sponser ikke Norgesturné på en vare jeg ikke har bestilt.

 

Jeg vil jo en scanner, ellers hadde jeg ikke bestilt den. Men dersom de ikke leverer meg en scanner, skal jeg ha pengene for den tilbake også. Enten - eller.

 

På mandag skal jeg få noen som er flink til å være sint på telefon, til å ringe. Jeg blir alltid avfeiet med "dette skal vi ordne, du, bare vent i to måneder til" når jeg klager på noe.

 

-t

Lenke til kommentar

har samme opplegg med dem , Bestillte HK og CPU ..Fikk det , men så er det noe feil . Sendte til Lager i Oslo . Gikk 2 uker . sende mail får å høre hvordan det går . Får mail tilbake at dem har ikke mottat varene ? .. Neivel men på track på posten står det at den er utlevert til bedriften . Dette er snart 2 mnd sider . .Har send utallige mail om saken men ingen reply . Så da er vi 2 som anmelder . Samme opplegg som deg . '

 

P.S var innom siden . hadde gitt opp men ser ut som noe skjer .. men fikk returnr den 13-09-2002 20:57:29

nå først skjer det noe ? ..enten er det posten som er ***** eller noe annet ... En kompis bestillte fra USA og det gikk 2mnd før han fikk varen ? .. ikke mye normalt nei ..

 

[ Denne Melding var redigert av: caravelle på 2002-11-23 12:41 ]

Lenke til kommentar

Dette er langt ifra et enestående eksempel, har selv hatt samme problem og ventet i måneder på returvare.

Ser ut som de er spesielt sløve hos ITButikken i Oslo siden min pakke ble liggende der i flere uker for så å bli sendt til ITButikken i danmark og videresendt til produsent og igjen retuneres til ITButikken danmark og er man ekstra ekstra heldig så kan det jo hende at denne pakken igjen blir videresendt til deg (bare ha tålmodighet og vent en 3-6mnd til så retter det seg nok)...

Lenke til kommentar

bestilte skjerm hos dem, valgte betaling ved levering, altså pris ved levering, som sank 500kr fra jeg bestilte til jeg fikk. men siden noen andre hentet pakken for meg betalte de hele beløpet :sad:

 

nå har jeg mailet og klaget men først får jeg et ignorant svar og når jeg besvarer det igjen får jeg ingen respons.

 

**** TA NÅ ER JEG LEI!

 

jeg har vært så tålmodig med dem at det er helt horribelt

 

Har sendt seriøse mails som jeg ikke får svar på, og ringe dem er helt umulig, kommer bare til noen dansker. han norske svimekoppen er jo helt fraværende.

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-11-23 13:08 ]

Lenke til kommentar

Jeg har også opplved dårlig service fra Itbutikken. Når jeg skulle kjøpe meg en pc kjøpte jeg hele greien fra de. Når jeg hadde satt den sammen fungerte den ikke. Etter noen dager med testing fant jeg ut at det var rammen. Jeg sendte den tillbake. De motok varen den 28-10-2002, og fant feilen den 04-11-2002.

Den 07-11-2002 stod denne meldingen på kundesiden hos de: "Returnummer modtaget. Skal sendes ind til leverandør med henblik på reparation eller ombytning."

Så den 08-11-2002 sende jeg dette brevet:

 

------------------------------------

 

Vedr: Reklamasjon av defekt ram brikke

Som instruert i E-post fra Marianne M. Jacobsen Fredag, 18 Oktober 2002 returnerte jeg den defekte brikken som avtalt. Ser nå at brikken sendes inn til reparasjon. Jeg minner om at dette er en reklamasjon, og ber derfor om, snarest å få tilsendt en ny brikke som fungerer. Viser til norsk forbrukerkjøpslov §§ 15, 16, 26, 29 og 30. (http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html )

 

 

Det er nå over en uke siden dere mottok den defekte brikken. Om dere ønsker å reparere denne er deres sak, jeg ønsker i henhold til §§29 og 30 å motta en ny snarest.

 

 

Returnummer: xxxxx

Modell: DDRram PC2700. 256MB

Merke: Nanya

Varenummer: xxxxx

 

 

 

Vennlig hilsen

 

 

xxxxxxxxxxxxx

--------------------------------------------------

 

Samme dag motar jeg dette:

---------------------------------------------

Tak for henvendelsen / Thank you for the mail

Husk at du skal gå ind på vores hjemmeside under menuen information | returnering af varer - følg guiden. Send derefter varen tilbage til os og vi sender dig en ombyttet.

 

Med Venlig Hilsen / Best Regards

Marianne M. Jacobsen

IT-BUTIKKEN A/S

Gl. Aarhusvej 19

DK-8800 Viborg

Denmark

Phone:(+45) 87 27 44 47

Email: [email protected]

------------------------------------------

 

Så den 11-11-2002 sender jeg dette i svar:

-----------------------------------------------

Jeg ber om at dere leser mitt opprinnelige brev på nytt. Varen er sendt dere for lenge siden. Jeg venter på en ny.

 

Fortsatt

Mvh

xxxxxxxxxxx

------------------------------------------------

 

Før jeg den 12-11-2002 mptar dette:

----------------------------------------------------

12.11.02

Tak for henvendelsen / Thank you for your mail

 

Varen er sendt ind til vores leverandør til reparation eller ombytning. Når vi modtager et nyt ram modul vil vi sende det til dig.

---------------------------

Med Venlig Hilsen / Best Regards

Lars Christensen

IT-BUTIKKEN A/S

Gl. Aarhusvej 19

DK-8800 Viborg

Denmark

Phone:(+45) 87 27 44 44

Email: [email protected]

-------------------------------------------------

 

Jeg har problemer med å forstå hvordan de så konsekvent kan ignorere det jeg skrev i brevene. Det er en reklamasjon, ikke reperasjon. Så fredag for en uke siden, den 15-11-2002 ringte jeg de. Jeg ble sat over til Returansvarlig som lovde å sende meg en ny øyeblikkelig.

Så den 20-11-2002 kom denne meldingen på kundesiden deres: "Har rykket leverandør for varen retur."

I går den 22.11.2002 hadde jeg endå ikke motatt en ny rambrikke nesten 1 måned etter jeg returnerte den, og nesten 2 måndre siden jeg først bestilte varen (30-09-2002). Så da gikk jeg til abbsolutt data og kjøpte en kingston brikke, og i dag er systemet oppe å kjører.

Jeg har endå ikke motat brikken fra itbutikken, og har bestemt meg for å heve kjøpet. Jeg kan også råde andre til å holde seg unna ITbutikken, og helst kjøpe fra en butikk man kan kontakte.

 

PS. prøvde å kontakte deres norske reperesentant utalige ganger innen åpningstid, men har aldri kommet lengre en telefonsvareren.

Lenke til kommentar

Jeg bestillte også en Lide 30 fra IT-butikken i samme tidsrom som du snakker om. Etter en tid fikk jeg derimot beskjed pr. mail om at det var lagt inn feil vare i deres datasystem, og at det var Lide 20 da hadde til den prisen og ikke Lide 30. De spurte om jeg ville ha Lide 20 i stedet, hvorpå jeg svarte: nei, selvfølgelig vil jeg ha den varen jeg har bestillt til den prisen som står på ordrebekreftelsen. De sa da at de ikke hadde Lide 30, og at den ikke kunne leveres. Dermed var jeg nødt til å kansellere ordren...

 

tre dager senere så jeg at IT-butikken igjen hadde lagt ut Lide 30 på sine nettsider (på lager og til en høgere pris). Dette tyder på at de løy til meg for å slippe å levere varen til avtalt pris.

 

Jeg er altså heller ikke spesielt fornøyd med måten IT-butikken komuniserer med kundene på.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt noe problemer med hverken ITbutikken eller Databutikken, men jeg bestiller ikke fra dem dersom de ikke er mye billigere enn de norske. Vanligvis bestiller jeg flere ting når jeg kjøper fra nettet, og leter etter billigste butikk på "pakken". Og som regel kommer de norske ganske bra ut, de 2 nevnte taper som regel på fraktpriser.

 

Jeg skjønner ikke helt problemet heller.. Du har holdt på i 3 mnd uten å ringe dem? Personlig hadde jeg reagert etter en uke(er ikke særlig tålmodig). Jeg har forresten det samme problemet med at jeg er litt for ettergiven i tlf, men jeg har funnet et triks som fungerer hver gang. Lat som du er litt dum, mange datafreaks har en tendens til å fremstå som ganske arrogante.. noe som somregel ikke løser noe. Mail er dessuten en B måte å kommunisere på og er liksom greit dersom noe ikke haster eller er livsviktig.

Lenke til kommentar

konklusjon: NORSKE SALGSREPRESENTANTEN ER IKKE EN TRYGGHET SOM VI TRODDE, MEN EN FALSK TRYGGHET OG EN SLASK SOM ALDRI ER TILSTEDE OG NÅ SKJER INGENTING. PENGENE VI SKULLE SPARE PÅ Å HANDLE HOS ITBUTIKKEN ER SNUDD TIL EN STOR UTGIFT I FORHOLD TIL PRISER HOS ANDRE WEBSHOPPER.

 

ERGO IKKE HANDLE I ITBUTIKKEN OSV OSV.

Lenke til kommentar

Cueball sa:

--

Jeg bestillte også en Lide 30 fra IT-butikken i samme tidsrom som du snakker om. Etter en tid fikk jeg derimot beskjed pr. mail om at det var lagt inn feil vare i deres datasystem, og at det var Lide 20 da hadde til den prisen og ikke Lide 30. De spurte om jeg ville ha Lide 20 i stedet (...)

--

 

Men jeg har aldri mottatt noen sånn beskjed, de sendte meg rett og slett en LIDE 20. Det begynner jo å bli ganske åpenbart at de ikke har tenkt å sende meg noen scanner, men de har likevel tenkt å beholde pengene mine.

 

-t

Lenke til kommentar

Da ser det ut som saken nærmer seg en ende.

 

Min innlånte sint-telefon-mann fikk løfte om at jeg ville få pengene tilbake i løpet av uken. Grovt regnet dekker det også returporto. Da kan jeg endelig bestille scanner fra en seriøs webshop. 3 måneder etter jeg bestilte scanneren første gang.

 

-tommyb#

Lenke til kommentar

føler med deg. jeg bestilte et hk fra der for en liten stund siden tok dem 1 mnd før jeg fikk det.

så var det defekt...

sendte det tilbake... tok da 2,5 mnd før jeg fikk et nytt ett....

det viste seg å også være defekt så jeg sende det tilbake og krevde pengene i retur...

kremt har fremdeles ikke fått inn pengene på konto for de sjekker ikke merknaden i vedlegget på returordren min...

 

(er nå 3-4 uker siden jeg krevde pengene tilbake,

ringte dem på torsdag og det ble sagt at de skulle settes inn med en gang, 3 mailer senere og fremdeles ingen penger på konto....)

Lenke til kommentar

Bestilte en harddisk og cdbrenner den 16.10. To dager senere sente de varene. Alt ok. På track & trace fant jeg at pakken var på vei til en øy utenfor Bergen. Meget rart fordi jeg bor i Oslo... ****..Ringte derfor Posten for å få de til å stoppe pakken og sende den til riktig adresse. Det viste seg ikke å være mulig, pakken var på vei til Danmark igjen. Sendte en mail til IT-butikken for å høre hvordan dette kunne skje, og be de sende varen til riktig adresse. Fikk bare et arrogant svar tilbake, og at de har lagt inn en ny ordre. Problemet nå var at varene ikke lenger var på lager, og at jeg måtte vente nesten 2 måneder for å få de tilsendt igjen.

 

Prøvde å få kontakt med de på telefon flere ganger, og sendte mail om de kunne sende pakken de fikk i retur på nytt. Det er aldri noen som svarer på telefonen der. På mail svarte de kortfattet, men ikke på det selve henvendelsen dreide seg om.

 

Jeg avbestilte derfor ordren og kjøpte fra en annen leverandør. IT-butikken virker som en skikkelig dritt butikk, de har en arrogant tone og tar ikke kundene seriøst.

 

[ Denne Melding var redigert av: Yoopey på 2002-11-26 17:25 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...