Gå til innhold

Hei! Fikk x360 til jul!,Skal nå ha ny TV.Noen annb


Mikr89

Anbefalte innlegg

Annbefalinger skal det siste ordet være.

 

Er student og har derfor ikke så mye å rutte med,men har værtfall klart og skrape sammen 25k til ny TV :)

 

Har bestemmt meg for en 50" plasma skjerm,Til maks 25k,må være god til å spille 360 på og godt bilde på film såklart.

 

Håper noen har noen erfaring/annbefaling til en sån TV jeg søker.

 

Takker for alle svar.

 

Håper det kommer en del svar er jo mye penger for en student dette. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du er student. Ikke så mye å rutte med. Men du har 25 tusen kr å legge ut for en tv ?

 

Tydelig det er forskjell på folk.

7588714[/snapback]

 

Word. tenkte akkurat det samme.. har faen ikke så mye nå sjøl engang enda jeg jobber :p

7588730[/snapback]

 

Har jo spart stipend i noen år da,jobbet litt i helgene når jeg har tid,sommer jobber bursdager osv.

 

Har jo faen ikke spist noe annet en mr lee, vann og brød.

 

Så den Tven synes jeg jeg har fortjent nå.

Lenke til kommentar

Innbrenning? Det er lite sannsynlig, men at du får bedre farger og kontrast med plasma det er helt sikkert. Velg lcd hvis du vil ha dårligere svartnivå og dårligere kontrast. Jeg har ihvertfall aldri angra for at jeg gikk for en panasonic 42" plasma(TH42PV62E) . Billig også. ca 17-18 lapper, da har du 6-7 tusen du kan bruke på spill istedet.

 

1080p, det trenger du ikke, kanskje om ettpar år. Ingen konsoll i dag som kommer til å kjøre det seriøst(dvs med masse detaljer og effekter og fremdeles få 60fps).

Lenke til kommentar

Så du ville heller hatt en 23 tommers lcd? lol. Kanskje hvis du sitter 1 meter fra skjermen..

 

Det beste er å gå å se i butikken selv, smaken er som baken. Men det blir tøv å bare trekke frem speks.

Det har vist seg mange ganger at det ikke betyr veldig mye for følelsen av et godt bilde.

 

 

Hvis trådstarter også skal bruke tv'en til film og tv så ville jeg ihvertfall sett på plasma.

Lenke til kommentar

Kjøp denne og bruk resten av penga på undertøy til dama :thumbup:

 

Beste er nok som folk sier; gå i butikken og se selv. Hvis du ikke er veldig kresen så hadde jeg aldri brukt mer enn 10.000,- på TV, men smak og behag og alt det der.

 

Obs: skal du bruke TV'en til å... se på tv, så vær nøye med å teste den i butikken med et signal som tilsvarer det du har hjemme (digital-tv, analog, whatever). Her er det nemlig veldig store forskjeller, større enn du tror - selv for sånne som meg som ikke er særlig kresne.

Lenke til kommentar

Student...pft..

Litt av en størrelse på skjermen her. Da kan det ikke være studenthybel det er snakk om.... Null poeng med så stor TV hvis man må sitte 1-2 meter ifra ;)

 

Uansett så ville jeg nok også satsa på en bra 40 - 42" LCD istedet for en så stor plasmaskjerm ( mere penger til andre ting og :) 360 spill, dvd osv ) ihvertfall når man skal gjøre en så stor investering.

Lenke til kommentar

Syns det er moro at du unner deg en så flott tv etter å ha spart i evigheter, må føles utrolig sweet når tv'n endelig er i hus :)

 

Som mange andre ville jeg anbefalt en LCD-tv. Gjerne 1080p, og også gjerne med digital tv-tuner.

Ser her at folk sier at man ikke trenger hdtv før om et par år.. Vel, hvem bytter en 25k tv hvert andre år? Regner med en slik tv skal vare ihvertfall 10 år før man i det hele tatt vurderer å bytte den ut.

 

Uansett hva du velger, lykke til! :)

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar
Innbrenning? Det er lite sannsynlig, men at du får bedre farger og kontrast med plasma det er helt sikkert. Velg lcd hvis du vil ha dårligere svartnivå og dårligere kontrast. Jeg har ihvertfall aldri angra for at jeg gikk for en panasonic  42" plasma(TH42PV62E) . Billig også. ca 17-18 lapper, da har du 6-7 tusen du kan bruke på spill istedet.

 

1080p, det trenger du ikke, kanskje om ettpar år. Ingen konsoll i dag som kommer til å kjøre det seriøst(dvs med masse detaljer og effekter og fremdeles få 60fps).

7588942[/snapback]

 

Enig i valget.. er i en prosess hvor jeg selv skal ha meg plasma/lcd.. Og etter mye gransking så er valget plasma. Hovedproblemet for meg med lcd er at bildet beveger seg på en unaturlig måte(hakkete?) på litt større skjermer ihvertfall.

 

Uasnett, denne panasonicen skal vel ha samme spec'sa som TH42PV62E, ihvertfall biledmessig og den koster 13,7k

 

http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=14478

 

14k på siba.. og den skal anskaffes rett etter nyttår :)

Lenke til kommentar

Tusen takk alle sammen for alle svar. :)

 

Ble litt i tvil nå om det blir plasma eller lcd.

 

Har bare et spørsmål,Prøvde en 50" plasma tv med x360 på elkjøp tror det var en lg elle noe sånt,uansett jeg merket at når det ble brå bevegelser av bildet på skjermen når jeg skulle svinge med en bil ogsånt så ble bildet liksom difust,uskarpt, så ble det fint igjen.

 

Er det sån med lcd også ?,mer eller mindre?

 

Og kan dette isåfall bli litt bedre med f.eks en monsterkabel?

Lenke til kommentar

gå ned en størrelse på tv'n, får en del bedre bilde da. når du spiller så lønner det seg ihvertfal med så lav ms som mulig, det har jeg ihvertfal fått med meg. :p

 

ville også kjøpt en 1080p tv når du skal betale den summen for en tv nå, sånn i tilfelle du får lyst til å se film etc i 1080p, det ser jo bare helt fantastisk ut, kan ikke beskrives.

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Nei men så koselig da, kjøpte meg den der i dag eg også happy.gif Blei solgt etter å ha lest igjennom tråden på avforumet smile.gif Håper eg får den i hus innen neste uke.

 

Haha.. jeg også Avforumet overbeviste meg ganske bra, også var jeg nede på sonyshop og sjekket den ut. Jeg er i hvertfall sikker på at man får utrolig mye for 10000kr i denne :p

 

Netshop Oslo leverte den samme dag som jeg bestilte også.. for kun 95kr frakt.. juletilbud :p

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen skikkelig maskiner å teste med da. Har spilt litt god of war med progressive scan, og devil may cry over komponent uten noe som helst etterslep.

 

Fikk også tv'n lille julaften og har vært borte, så fikk startet å bruke den først for 2 dager siden.

 

Men jeg har ikke testet noe fps eller liknendne. Kunne nesten tenke meg en 360 og gears of war nu.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...