Gå til innhold

Kristne og black metal


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er man satanist er man kristen, bare fra den andre siden O_o

7562084[/snapback]

Tullball. Satanisme fungerer utmerket uten kristendommen. Kristendommen blir satt som eksempel.

 

Edit: Kristne kan høre på svartmetall, men de kan ikke lage det med mindre de vil gå imot alt de selv tror på.

7563522[/snapback]

Og hvem har sagt noe om det..? Er jo å høre som vi snakker om i tråden. (Såvidt jeg har fortstått..?)

7563568[/snapback]

Klar over det. Var bare noe jeg la til. Var vel ikke så ekstremt offtopic det vel?

Lenke til kommentar
Er man satanist er man kristen, bare fra den andre siden O_o

7562084[/snapback]

Tullball. Satanisme fungerer utmerket uten kristendommen. Kristendommen blir satt som eksempel.

 

Edit: Kristne kan høre på svartmetall, men de kan ikke lage det med mindre de vil gå imot alt de selv tror på.

7563522[/snapback]

 

Satanisme som naturreligion, som det egentlig er funker fett uten kristendom.

 

Satanisme nå for tida er OM SATAN, som er "gud sin motstander" eller no.. :ermm:

7563602[/snapback]

Satanisme skal handle om deg selv. At du selv skal ha det bra. Å kalle det en naturreligion blir helt feil.

Lenke til kommentar
Er man satanist er man kristen, bare fra den andre siden O_o

7562084[/snapback]

Tullball. Satanisme fungerer utmerket uten kristendommen. Kristendommen blir satt som eksempel.

 

Edit: Kristne kan høre på svartmetall, men de kan ikke lage det med mindre de vil gå imot alt de selv tror på.

7563522[/snapback]

Og hvem har sagt noe om det..? Er jo å høre som vi snakker om i tråden. (Såvidt jeg har fortstått..?)

7563568[/snapback]

Klar over det. Var bare noe jeg la til. Var vel ikke så ekstremt offtopic det vel?

7563619[/snapback]

Nei, da går det greit. Men hørtes ut som om du la mest vekt på det.

Har heller aldri hørt om kristne som lager black metal.. :whistle:

Lenke til kommentar
Det er vell det instrumentale de liker, dessuten er ikke all Black Metal angrep på de kristne...

 

De fleste som spiller blackmetal er koselige mennesker som slett ikke har noe imot den kristne tro, men det er det som er imaget deres.

7564613[/snapback]

 

Black metal er per definisjon antikristelig.

 

Det andre utsagnet er så langt bak mål at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne...får nøye meg med å si: pisspreik

Lenke til kommentar
Det er vell det instrumentale de liker, dessuten er ikke all Black Metal angrep på de kristne...

 

De fleste som spiller blackmetal er koselige mennesker som slett ikke har noe imot den kristne tro, men det er det som er imaget deres.

7564613[/snapback]

 

Black metal er per definisjon antikristelig.

 

Det andre utsagnet er så langt bak mål at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne...får nøye meg med å si: pisspreik

7564644[/snapback]

 

De fleste er antikristne eller antireligiøse, men en del er nok snille personer allikevel..

 

Kanskje ikke Gahl da :ermm:

Lenke til kommentar
Religion i verden er stort sett misforstått.

Korstogene var ikke kristne, INGEN mennesker som tar liv på slike måter er kristen. Det er 100% falsk religion. Og det er rett og slett en total misforståelse av hva "kristus-energien" er.. Falsk kristendom er det dessverre ALTFOR mye av i denne verden.  Ekte kristendom er derimot noe personlig.  "Jeg-et i direkte dialog med alt-et". Noe sånt :-P Ikke en drøss med Paver og lignende som sprader rundt i tåpelige kostymer. Og fy f* så mye trøbbel vi i den vestlige verden får nå pga de idiotene som dro på "korstog", muslimene har ikke glemt :-|

7566669[/snapback]

Kan ikke vi finne en av de 10 000 andre trådene som ble laget om kristendommen og religion generelt i den siste måneden, også kan vi snakke videre der?

 

On-Topic: Jeg har fortsatt problemer med å fortså hvordan er kristen person kan høre på noe som står stikk i strid med hva den personen står for.

Selvsagt er det slik at de fleste personer som hører på black metal ikke tar seg såpass nær av tekstene at de utfører dem. De fleste jeg vet om som liker denne formen for musikk tar avstand fra kirkebrenninger og er ikke imot kristne personer (så vitt det ikke er noen fjortiser som nettopp har funnet ut at det er en stor og skummel musikksjanger der ute). Men dette vil rett å slett være et angrep på denne personen.

For å sammenligne dette med et ekstremt dårlig eksempel, så ville ikke en jøde ha gått rundt med et hakekors bare fordi han mener det er kult.

Lenke til kommentar
Men hva i heiteste helvette er det du har hørt av black metal egentlig siden du kan konstantere at all black metal vokal ikke blir så "dyster", "ond" eller hvordan du velger å ordlegge deg?

7566722[/snapback]

Jeg syns musikken ville vært mer dyster om det ikke var vokal. Men så er jeg også fan av Instrumental musikk.

 

PS: Også "kristne" kan føle trang til følelsesmessig sett "dyster" musikk. Men vokalen er turnoff i det tilfellet .. (Nå er jeg ontopic right ?)

 

Altså som sagt har jeg trøbbel med å høre på BlackMetal i noe større grad akkurat pga tekstene så iogforseg er jeg enig med Ustedalen der .. Men dyster musikk er noe annet .. Det er SVÆRT mange grunner til å føle seg dyster i denne verden om man er "kristen".

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar

jeg gjør mye av det samme er komf leder og hører mye på deat metal og har ikke noe problemer med det. men er ikke inne på det verte black metal det er jeg ikke, og hører lite på sånne sager som bare handler om at kristende må dø.

men du glemer jo at deat metal/black metal er et meget bret tema. jeg hører mye på In Flames som er sinsykt bra og det er melodisk deat metel som sjanger.

ikke det at de høres noe logisk ut men det er bra.

 

så ser bare ikke problemet jeg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...