Gå til innhold

Kristne og black metal


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt en del på Dimmu Borgir, Satyricon, Children of Bodom og Meshuggah. Jeg vet ikke om dette er satanistiske/kristne band, det jeg vet er ihvertfall at de spiller agressiv musikk.

Kameratene mine sier at dette er satanistisk bråkemusikk, men hvordan kan egentlig de/jeg vite det?

Sannheten er at jeg ikke får med meg en dritt av teksten i låtene. Den eneste grunnen til at jeg hører på dem er pga. fengende rytme, melodi og instrumental. Jeg kunne godt være foruten all grimvokal og satanistiske tekster.

 

Det jeg ville frem til er at det egentlig ikke er lett å få med seg budskapet i låtene.

Lenke til kommentar

Har et par kompiser som nekter å høre på kristen ekstrem metal, men det går som oftest greit for meg. Så lenge musikken er god. Og derfor har jeg ingenting imot at kristne hører på anti-kristen musikk.

 

Men jeg vil såklart heller at de synger om noe annet, om det er satanisme, vikinger, misantropi, djevel dyrking, hat, vold, nasjonal sosialisme, melankoli etc. Ett fett, bare ikke kristendommen. Spesielt når vi snakker om black metal, en sjanger som ble skapt for å være et 'våpen' mot alle de 3 jødisk-kristne religionene.

 

Det finnes forresten ingenting som heter 'kristen black metal'. Selv om lydbildet er 100% black metal-ish. Det må være anti-kristent for å bli kalt black metal.

Lenke til kommentar

Jeg kommer akkurat fra en trekvarters konsert med et lokalt kristent "black metal-band". Melodisk sett var det veldig likt mye svartmetall, men de hadde tekstene på videokanon, med et tydelig kristent budskap. For meg ble det litt feil at så aggressiv svartmetall skal hylle Jesus og kristningen av Norge. Men ellers var det veldig dyktige musikere som faktisk imponerte meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...