Gå til innhold

Feil kjerneklokk i X1900GT?


Anbefalte innlegg

Hei!

Tok meg en tur innom Catalyst control center nå nettopp og la merke til at Kjerneklokkefrekvensen på mitt X1900GT var satt til 500Mhz når den egentlig skulle yte 575Mhz. Hva bør jeg gjøre? kan jeg klokke den opp til 575Mhz "oppgitt klokk" uten å miste garantien? Og isåfall hva er den beste måten å gjøre det på?

 

Lite erfaring med klokking av skjermkort, derfor takker jeg for alle svar!

 

Link til skjermkortet:

https://prisguiden.no/product.php?p...d9676c2edb3f5bb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken driverversjon har du ?

 

 

Kjenner ikke noe til ditt kort men har sjekket, og ditt kort skal ha 575mhz på GPU . . .

 

Har du prøvd å sjekke med "ATI Tools" eller noe sånt? i tilfelle det er en driverfeil.

Dersom dette er det reelle tallet, er det reklamasjon i mine øyne, da biosen på kortet ditt er feil programert.

NB. Er det avlesing for både 2D og 3D frekvens i CCC? 2D frekvens er ofte mye lavere enn 3D frekvensen på enkelte kort, og skal være det.

 

Kan nevne att mitt X800RX er oppgitt å ha 475mhzGPU og 450(900)mhz minne, men har 472,5GPU og 452,5 Minne etter det "ATI tools" sier. Dette godtar jeg.

Men med den forskjellen du har ville jeg reklamert.

Lenke til kommentar

Klipp fra en annen post : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=633856&st=40

 

 

Når man snakker om X1900GT er det viktig at man skiller mellom førsteutgaven og rev2.

Det som kom i vår klokker ganske bra, og som man har muligheter for å øke volten på. Mens rev2 kommer med helt ny PCB og annen kjøler.

 

Førsteutgaven kommer med 575/600Mhz, mens rev2 kommer med 512/657Mhz

 

 

Har samme kortet og det kjører på 512/657, så det ser ut til å være ulike utgaver av X1900GT

Lenke til kommentar

Når det angår 2D og 3D klokk eller hva det nå var må jeg bare si at jeg er usikker. Leste klokken bare av fra catalyst "Graphics hardware"...

 

Tenkte på det med de to versjonene og, men jeg har klokk 500Mhz på kjernen og 594Mhz på minnet...

 

Standard klokk for de to er X1900GT:

575Mhz Kjerne og 600Mhz på minnet.

 

X1900GT Rev. 2:

512Mhz på kjerne og 660Mhz på minnet.

 

Jeg er nesten helt sikker på at min er av den første revisjonen.

 

Edit: driverversjon er siste Catalyst control center "6.12?"

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Merkelig...lastet ned ATI tools og den viste forholdsvis normale frekvenser... :confused:

 

Testet forøverig artifact scaning i 6 minutter og kortet kom opp i 90 grader "øverste temperatur måler" tett opp inntil på den nest nederste, og 55 på den aller nederste temperaturmåleren.

 

mengden ampere svinger også, når jeg ikke kjører noe særlig 3D er den på rundt 8.2 og ved høyere load oppe i 24.5... :ermm:

 

Noen som vet noe om hva som er normalt og ikke normalt her, for jeg begynner forvirret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...