Gå til innhold

GeForce FX/NV30 ikke DX9 kompatibel!!!


norrick

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


What is even more interesting is that they decided not to support Displacement Mapping technology from DirectX 9.0 due to unknown reason, according to sources. Maybe because the approach is based on the notorious N-Pathes?


 

Jeg har lite til overs for anonyme kilder. Vi får se hva nVidia svarer.

Lenke til kommentar

Quote:


Lone*Desert-Fish skrev (2002-11-21 19:38):

Sier ikke annet enn DET VAR DA FAN TIL POPUPS PÅ DISSE SIDENE!


 

Du burde gå over til og bruke Opera. Fikk ikke opp en eneste PopUp jeg. Får det sjelden uansett på hvilke sider jeg surfer på.. (F12- Dont accept)

 

Det kunne ha vært fristende og kjøpt et GFFX kort og etter og ha brukt det litt levert det tilbake og sagt at det ikke virket etter Spesifikasjonene.

Det er jo fult mulig hvis dette stemmer.

Lenke til kommentar

Noen har ramla ned trappa å slått seg før han lagde denne posten.

 

Ingen steder det står at Geforce FX støtter ALLE funksjonene i DX9. Har selv lest gjennom DX9 Tech pdf fila på nVidia sin side og det nærmeste jeg kommer full støtte er;

Quote:

With the most complete DX9 implemetation in hardware...


 

Sier bare et den har mer komplett støtte for DX9 i hardware enn andre kort da.. :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-21 23:31, skrev CFD:


Det kunne ha vært fristende og kjøpt et GFFX kort og etter og ha brukt det litt levert det tilbake og sagt at det ikke virket etter Spesifikasjonene.

Det er jo fult mulig hvis dette stemmer.


 

Det kan man isåfall også gjøre med et R300 kort siden det ikke støtter 32bit per farge kanal.

Hva vet vi om hvilkne funksjoner et kort må støtte før man kan hevde det er et DX9 kort.

Har Nvidia sagt at GF FX støtter absolutt alle DX9 funksjonene? Med "beyond DX9" menes det at den går forbi PS2.0/VS2.0 spesifikasjonene.

 

[ Denne Melding var redigert av: MistaPi på 2002-11-22 01:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-23 13:56, skrev norrick:

Er det da noen kloke hoder der ute som vet hva nVidia mener med at kortet er DX9+ kompatibelt?

nVidia skryter jo med at ATI's R300 er "bare" DX9 støttet mens nVidias egne FX er DX9+ støttet og er mer fremtidsrettet!!!


 

Vel... jeg ville kanskje få si at ATi skrøt en del over PS 1.4 på R200, men har det blitt brukt enda utenom i tech. demoer? Nope. Det "høyeste" spillene har gått til er 1.3.

 

Jeg ville sagt at alt som har med DX9.0 støtte er ganske fremtidsrettet pr. i dag egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...