Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?

Manx

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke Blu-ray og ikke 4k.

Men uklipte Dvd er.

Jeg har Kill Bill 1-2 på Blu-ray men de er klippet og sensurert, så angret på at jeg solgte DVDene.

Så 10kr stk for disse DVDene.

20250710_160558890.thumb.JPG.e9363b10e113c86491dfcd63b2363959.JPG

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Paxville skrev (42 minutter siden):

Kill Bill har også kommet ut på 4K Bluray.

Uncut eller den sensurerte om du har sett filmene?

Det jeg misliker med nyutgitte BD og 4k er at de ofte er klippet annerledes og sensurert. Såpass mye at det irriterer og tar bort moroa med gjensyn, om man ikke har en backup.

Feks Event Horizon 4k var veldig annerledes klippet, så jeg er glad jeg tok vare på Blu-ray en.

Endret av Gouldfan
Skrevet (endret)
Paxville skrev (35 minutter siden):

Kill Bill har også kommet ut på 4K Bluray.

Sjekket begge 4k er på 111 minutter.

Skal sjekke Blu-ray nå.

Jo de er de samme....

Dvd ene er annerledes klippet.

V2 på Blu-ray og 4k derimot er lengre enn dvd versjon.

Er iallefall første utgave av Dvd 1 og 2.

Endret av Gouldfan
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Platekompaniet kjører kampanje på 4k filmer nå: Få opptil 60% RABATT på TUSENVIS av 4K UHD-filmer..
Så da fant jeg iallefall 15 filmer jeg må ha.. (Hadde de fleste på blu ray fra før da..)

Endret av Woff
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har sansen for tilbudene til PK, men sist jeg tittet var det ukesvis med leveringstid på de fleste filmene jeg har på ønskelisten, så kjøpte masse vi til istedet. 

Skrevet
ilpostino skrev (54 minutter siden):

Jeg har sansen for tilbudene til PK, men sist jeg tittet var det ukesvis med leveringstid på de fleste filmene jeg har på ønskelisten, så kjøpte masse vi til istedet. 

Har Platekompaniet totalt monopol på fysisk media i Norge nå? Eller har dere CDON etc?

Skrevet

De har en fysisk butikk i Oslo, og jeg liker idéen i å prøve å holde de i live. Bruker nettbutikken deres en del også. Big dipper er store på vinyl, men usikker på om det er noe særlig andre norske butikker som selger filmer 

Skrevet (endret)
ilpostino skrev (På 6.8.2025 den 22.22):

De har en fysisk butikk i Oslo, og jeg liker idéen i å prøve å holde de i live. Bruker nettbutikken deres en del også. Big dipper er store på vinyl, men usikker på om det er noe særlig andre norske butikker som selger filmer 

Ja den butikken kjøpte jeg faktisk Miles Davis Kind of Blue og tror en Portishead cd jeg ikke hadde...

Hadde en date med en dame i Oslo som ikke gikk helt bra, så jeg dro tilbake på et hotell med melankoli og drakk en kald hvitvin og hørte på Kind of Blues via Laptop og min blåtann høytaler. Btw det var i steinalderen og blåtann var helt ny teknologi.

Havnet på byen etterpå med noen "Vålerenga" gutter og drakk halvlitere etterpå husker jeg.

Rakk ikke frokosten på hotellet, våknet i senga med klærne på og sjekket ut.. akkurat tidsnok..

Endret av Gouldfan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...