Gå til innhold

Diskusjon innen Luftforsvaret


femftifem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vet ikke helt hvor aktiv denne tråden er, men jeg har uansett et spørsmål:

 

Kan brukket halebein eller schlatters (http://no.wikipedia.org/wiki/Schlatters) gjøre at jeg ikke kan komme inn i luftforsvaret/bli jagerpilot?

 

halebeinet mitt er brukket rett av, og ligger fortsatt inne i kroppen.. hvis dere skjønner :p

 

Tråden er aktiv fra tid til annen den ja. Kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, men Flymedisinsk Institutt kan helt sikkert svare deg på det. Det er de som skal godkjenne helsa di tilslutt uansett. FMI

 

Takk for svar og link :)

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar

Jeg fullfører vgs nå til sommeren og har tenkt til å søke meg som jagerflyger (eller pilot generelt).

 

Slik jeg har forstått det er søknadsfristen 1. desember, og det starter ikke før på sommeren en gang. Altså så braker det løs 09 (stemmer ikke dette?), og jeg slutter på vgs 08.

 

Hva smart kan jeg finne på å gjøre fra da jeg slutter på vgs til begynnelsen av forsvaret? Er helt blank på dette..

Lenke til kommentar
By the way stringfellow, går et rykte blant noen av aspirantene her om at beste elev gjerne blir fløyet til graduering på Kjevik med F-16. Er selvsagt klar over at slike rykter lett bare "oppstår" innen våre kretser, men er det noe du har hørt om?

 

Har ikke vært det før ihvertfall, men er mulig det er noe som har kommet de siste årene.

Har dere fått flyutstyr og fått sett på Topgun enda?

Endret av stringfellow
Lenke til kommentar
Jeg fullfører vgs nå til sommeren og har tenkt til å søke meg som jagerflyger (eller pilot generelt).

 

Slik jeg har forstått det er søknadsfristen 1. desember, og det starter ikke før på sommeren en gang. Altså så braker det løs 09 (stemmer ikke dette?), og jeg slutter på vgs 08.

 

Hva smart kan jeg finne på å gjøre fra da jeg slutter på vgs til begynnelsen av forsvaret? Er helt blank på dette..

 

Gjør noe gøy, lev livet, ta noen flytimer for å se om du liker det..... Har ikke noe godt svar her. Er ikke så mye du kan gjøre for å forberede deg. Du kan søke befalsskole og gå det imens da. Gir deg et lite forsprang i tilfelle.

 

 

 

Turin: Er en fin kveld når du sitter der med hjelmen og alt det andre greiene og ser Topgun. Syntes egentlig det var en litt teit tradisjon, men var kult alikevel. Blei greit når alle var med på det. Ett av de bedre minnene jeg har fra flyskolen.

Lenke til kommentar
Turin: Er en fin kveld når du sitter der med hjelmen og alt det andre greiene og ser Topgun. Syntes egentlig det var en litt teit tradisjon, men var kult alikevel. Blei greit når alle var med på det. Ett av de bedre minnene jeg har fra flyskolen.

 

Det er sånn det skal være det :)

Lenke til kommentar
Du kan søke befalsskole og gå det imens da. Gir deg et lite forsprang i tilfelle.

Det var noe sånt jeg tenkte på ja. Når må jeg søke på det, og når starter isåfall den?

 

Jeg har ikke fått innkallelse til sesjon heller, er jeg helt på jordet?

 

Gikk vel kanskje litt OT nå..

 

 

15.april er fristen. Les mer her.

Hvis du ikke har blitt kalt inn til sesjon så blir du sikkert det etter du søker. Det pleide de å gjøre før. Ellers har de sikkert en annen løsning på det. Bare søk du.

Lenke til kommentar

Relativt bra tråd dette her!

Mange takk til stringfellow, som har opplyst om ting jeg alltid har lurt på. Det jeg har mest lyst til å gjøre er å fly helikopter, og jeg gir faen i hvor/når, så lenge jeg får lov. Skal definitivt prøve meg på flyskolen.

Yrkesmesse coming up, så jeg skal spørre litt videre om dette temaet, før jeg kommer tilbake.

 

Nok en gang, takk:)

Lenke til kommentar
Dersom jeg søker innen 15. april, når er det selve skolen begynner da?

 

Og passer det slik at den skolen slutter da flygerseleksjonen starter?

 

Befalsskolen begynner vel i slutten av sommeren. Slutten av juli pleide det å være. Turin vet sikkert bedre.

 

Når det gjelder om befalsskolen slutter når flyskoleopptaket starter så gjør den ikke det siden du er for sent ute for å bli med på årets opptak. Dvs du blir med på det kullet som starter uttaksflyging januar 2010. Da er du halvferdig med plikttjenesten din etter befalsskolen, men det gjør ikke noe. Du får lov til å begynne på uttaksflygingen da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...