Gå til innhold

Diskusjon innen Luftforsvaret


femftifem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OK, hvor holder dere til da Gilera?

 

Ja, stemmer det, uttaksflygingen er ikke unnagjort på en dag, dessverre. ;)

 

Men nå er jeg i hvert fall innlosjert på kaserne, og hittil er det meget lovende!

Enerom med eget bad og dusj (og varmekabler!), sofa på rommet, bra trådløst nett på kasernen, og alt er plassert sentralt i leiren rett ved messen! I militær sjargong er dette nesten nirvana. (Av det jeg er vant med.)

Vi holder til nabobygget deres..(Altså ikke der du bor, men hangaren og mulig klasserommet deres..)

Det blir på en måte samme bygget da disse to er bygget sammen.. Du ser det med en gang du kommer dit :p

Lenke til kommentar
Var det ikkje noko med at ein måtte lære å fly på eit par timar, ellers var det på hue og rævva ut av flygeskulen?

Mao, den som ikkje hadde snøring i det heile teke ved inntak ville heller ikkje kunne fullføre uttaksflyginga? Correct me if im wrong

Stemmer nok ikke helt, uttaksflygingen varer nesten et halvt år, men man kan bli kastet ut nesten når som helst underveis, dersom man ikke klarer å følge progresjonen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
vet ikke helt hvor aktiv denne tråden er, men jeg har uansett et spørsmål:

 

Kan brukket halebein eller schlatters (http://no.wikipedia.org/wiki/Schlatters) gjøre at jeg ikke kan komme inn i luftforsvaret/bli jagerpilot?

 

halebeinet mitt er brukket rett av, og ligger fortsatt inne i kroppen.. hvis dere skjønner :p

 

Tråden er aktiv fra tid til annen den ja. Kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, men Flymedisinsk Institutt kan helt sikkert svare deg på det. Det er de som skal godkjenne helsa di tilslutt uansett. FMI

Lenke til kommentar
vet ikke helt hvor aktiv denne tråden er, men jeg har uansett et spørsmål:

 

Kan brukket halebein eller schlatters (http://no.wikipedia.org/wiki/Schlatters) gjøre at jeg ikke kan komme inn i luftforsvaret/bli jagerpilot?

 

halebeinet mitt er brukket rett av, og ligger fortsatt inne i kroppen.. hvis dere skjønner :p

 

Tråden er aktiv fra tid til annen den ja. Kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, men Flymedisinsk Institutt kan helt sikkert svare deg på det. Det er de som skal godkjenne helsa di tilslutt uansett. FMI

 

Takk for svar og link :)

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar

jeg søkte til luftforsvaret nå 1. desember.

men, når skal jeg inn?

håper det er til sommeren, sånn at jeg kan gå ferdig skole og sånt.

eller, betaler de det stipendet som blir gjort om til lån når jeg slutter skolen?

 

hadde ikke gjort meg noe å slutte skolen, for dette er mitt dårligste år. men, da blir bortebo-stipendet gjort om til lån, og det er mye penger!

Lenke til kommentar
jeg søkte til luftforsvaret nå 1. desember.

men, når skal jeg inn?

håper det er til sommeren, sånn at jeg kan gå ferdig skole og sånt.

eller, betaler de det stipendet som blir gjort om til lån når jeg slutter skolen?

 

hadde ikke gjort meg noe å slutte skolen, for dette er mitt dårligste år. men, da blir bortebo-stipendet gjort om til lån, og det er mye penger!

Søkte til Luftforvaret som i flygerutdanning, eller for førstegangstjeneste?

Lenke til kommentar
Går ganske så bra det. :) Holdt på å drukne under første svømmetimen, er liksom ikke lagd for å svømme jeg, men... Uke 8 skal vi begynne å fly, så etter det vil jeg i hvert fall merke hvilken retning det går.

Men.. Skal ikke du på "skolen" i dag a?

"

06:22[/b]' post='10355492']"

Med tanke på når du skrev posten :p :p

Endret av gilera
Lenke til kommentar
jeg søkte til luftforsvaret nå 1. desember.

men, når skal jeg inn?

håper det er til sommeren, sånn at jeg kan gå ferdig skole og sånt.

eller, betaler de det stipendet som blir gjort om til lån når jeg slutter skolen?

 

hadde ikke gjort meg noe å slutte skolen, for dette er mitt dårligste år. men, da blir bortebo-stipendet gjort om til lån, og det er mye penger!

Søkte til Luftforvaret som i flygerutdanning, eller for førstegangstjeneste?

 

søkte på flygerutdanningen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Lurer jeg litt på også. :hmm: Skal gå allmenn påbygging 2008/2009, så bør vel søke i desember 2008 da.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Går ganske så bra det. :) Holdt på å drukne under første svømmetimen, er liksom ikke lagd for å svømme jeg, men... Uke 8 skal vi begynne å fly, så etter det vil jeg i hvert fall merke hvilken retning det går.

 

Er artige de svømmetimene ;) Har noen gode minner fra vi skulle ta havhesten og måtte stupe fra 3metern. Var en som tok mageplask 3 ganger etter hverandre. Etter det kalte vi han bare for "Splash". Aldri ledd så mye i en svømmetime :)

 

Er det Martinsen som er sjef på skolen igjen?

Endret av stringfellow
Lenke til kommentar

@ Gilera, står alltid opp så jeg kan nette litt før skolen ;)

 

Martinsen er skolesjef ja, virker som en veldig bra kar. Gruer meg skikkelig til stupingen, så vidt jeg vet kan jeg ikke stupe så... Grusa på 3000 da, så prøver liksom å kjøre inn svømmenederlaget med løping. Satt for første gang i cockpit på Safari-en i går, det var fint altså! Og ikke så trangt som det så ut til heller...

Lenke til kommentar
@ Gilera, står alltid opp så jeg kan nette litt før skolen ;)

 

Martinsen er skolesjef ja, virker som en veldig bra kar. Gruer meg skikkelig til stupingen, så vidt jeg vet kan jeg ikke stupe så... Grusa på 3000 da, så prøver liksom å kjøre inn svømmenederlaget med løping. Satt for første gang i cockpit på Safari-en i går, det var fint altså! Og ikke så trangt som det så ut til heller...

Hehe sitter du på hangaren nå eller? :p

 

On-top: Hvor godt lønner det seg å være trena hvis man skal ha en sjangse på p komme inn til uttaksflygninga? (vet det er andre særlig psykiske krav og) men sånn fysisk sett?

Lenke til kommentar
Spax: Hvis du søkte 1.desember skal du i utgangspunktet begynne til sommeren. Så du avslutter videregående på vanlig måte. Det her med stipend og lån osv har ikke jeg noe peiling på. Det må du spørre noen andre om, feks de som utbetaler stipendet.

 

 

Okei.

vet du sånn ca når jeg skal inn da?

starten på sommeren, eller slutten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...