Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Nintendo med kvartalsrapport:

 

- Nintendo har shippet 86,01 millioner Wii.

- DS har blitt shippet i 146,42 millioner.

- 3DS har shippet 3,61 millioner.

- Wii 2 kommer i 2012. Mer detaljer på E3. Kilde

- Nintendos profitt har falt med 52% sammenlignet med året før.

 

Nintendo has shipped 41.18m Wiis to the Americas, 11.59m Wiis to Japan, and 33.24m Wiis to EMEAA through March 2011. The DS base stands at 32.76m in Japan, 55.13m in the Americas, and 58.53m in EMEAA through March 2011. The nascent 3DS base is at 1.06m systems shipped in Japan, 1.32m systems shipped in the Americas, and 1.23m systems shipped in EMEAA, although sell through is substantially lower.

 

For inneværende finansår planlegger de å shippe 13 millioner Wii, altså svært nære en total på 100 mill., 11 millioner DS, 16 millioner 3DS. Wii 2 ble ikke nevnt, noe som tyder på at den kommer etter mars 2012 da finansåret tar slutt.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler sterkt på at Wii vil ende opp på 95 millioner enheter. En stor andel av brukerbasen til Wii er folk som ikke følger noe særlig med på hva som skjer i spillverdenen, så annonseringen av Stream vil neppe ha en enorm effekt.

 

Selv med et beskjedent anslag på 500k i snitt per måned burde konsollen være i stand til å nå rundt 93 mill innen juni 2012. Med priskutt, Wii Play Motion, Skyward Sword og julesesongen burde den være i stand til å selge betraktelig bedre enn som så. Dessuten kommer nok Nintendo til å selge en del enheter selv etter at Stream har blitt lansert.

 

Nintendo har forresten offentliggjort en oversikt over salgstallene til en rekke Wii/DS spill. Bare for å ta noen av dem:

 

Wii Sports Resort: 27,7 mill(tidenes mestselgende konsollspill på en platform?)

Mario Kart Wii: 27 mill

Donkey Kong Country Returns: 5 mill

 

New Super Mario Bros DS: 26,9 mill

Mario Kart 3DS: 5 mill

Pokemon Black/White: 11,15 mill

 

http://www.nintendo.co.jp/ir/pdf/2011/110426e.pdf

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at Wii vil ende opp på 95 millioner enheter. En stor andel av brukerbasen til Wii er folk som ikke følger noe særlig med på hva som skjer i spillverdenen, så annonseringen av Stream vil neppe ha en enorm effekt.

 

Selv med et beskjedent anslag på 500k i snitt per måned burde konsollen være i stand til å nå rundt 93 mill innen juni 2012. Med priskutt, Wii Play Motion, Skyward Sword og julesesongen burde den være i stand til å selge betraktelig bedre enn som så. Dessuten kommer nok Nintendo til å selge en del enheter selv etter at Stream har blitt lansert.

 

Nintendo har forresten offentliggjort en oversikt over salgstallene til en rekke Wii/DS spill. Bare for å ta noen av dem:

 

Wii Sports Resort: 27,7 mill(tidenes mestselgende konsollspill på en platform?)

Mario Kart Wii: 27 mill

Donkey Kong Country Returns: 5 mill

 

New Super Mario Bros DS: 26,9 mill

Mario Kart 3DS: 5 mill

Pokemon Black/White: 11,15 mill

 

http://www.nintendo.co.jp/ir/pdf/2011/110426e.pdf

 

Jeg som ikke følger med eller? Heter Wii 2 "Stream" ?

Lenke til kommentar

Det spørs hvilken strategi Nintendo tar. De drepte både N64 og GC samtidig som oppfølgerne kom på markedet.

 

Kjører de derimot en tokonsoll-løsning som de bruker å gjøre på hånholdtfronten (f.eks. 3DS + DS som billigalternativ nå), så vil Wii lett passere PS1 (102 mill).

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Det spørs hvilken strategi Nintendo tar. De drepte både N64 og GC samtidig som oppfølgerne kom på markedet.

...men N64 og GC var langt mindre populære enn Wii på tampen av sine respektive generasjoner. Wii har solgt rundt 4 ganger så mye som GC, og den gjør det fortsatt godt i USA og Europa.

 

Husk på at Nintendo allerede i 2003 senket prisen på gamecube til 99$ i USA. Wii koster fortsatt 199$.

Lenke til kommentar

Det spørs hvilken strategi Nintendo tar. De drepte både N64 og GC samtidig som oppfølgerne kom på markedet.

 

Kjører de derimot en tokonsoll-løsning som de bruker å gjøre på hånholdtfronten (f.eks. 3DS + DS som billigalternativ nå), så vil Wii lett passere PS1 (102 mill).

 

Det er vel ikke helt riktig at Nintendo drepte de, de var allerede stein død i markedet når oppfølgerne kom ut? Vet at mange butikker her i Norge sluttet å ta inn gamecube før wii kom ut, fordi de likevel ikke solgte nok av det til at det var noe vits, og tror det var likt med N64 (bare i litt mindre grad).

 

Edit: Ble vist slått der ja :)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar
Microsoft Q3 FY11 results: 360 revenue up 69% to $712M

Xbox 360 platform revenue grew $712 million or 69 percent, led by sales of Kinect. The firm shipped 2.7 million Xbox 360 consoles and 2.4 million Kinect sensors (including those sold with consoles) during the third quarter of fiscal year 2011, compared with 1.5 million Xbox 360 consoles during the third quarter of fiscal year 2010.

 

EDD revenue grew $2.4 billion or 52 percent led by sales of Kinect sensors, increased volumes of Xbox 360 consoles and video games sold, and higher Xbox Live revenue. The firm shipped 11.9 million Xbox 360 consoles and 10.4 million Kinect sensors (including those sold with consoles) during the first nine months of fiscal year 2011, compared with 8.8 million Xbox 360 consoles during the first nine months of fiscal year 2010.

http://www.vg247.com/2011/04/28/microsoft-reports-record-third-quarter-results/

 

Xbox 360 lå på 50,8 millioner solgte enheter ved utgangen av Q2. Det vil si at konsollen har oppnådd et salgstall på rundt 53,5 millioner solgte enheter(shipped).

Lenke til kommentar

8 uker gradvis nedover for 3DS i Japan:

 

Week 1 – 374,764

Week 2 – 209,623

Week 3 – 96,463

Week 4 – 61,394

Week 5 – 50,710

Week 6 – 42,979

Week 7 - 32,910

Week 8 – 28,252

Week 9 – 23,038

Ca. 900k til nå altså. Nintendo har sagt at de ikke er helt fornøyde med salget til nå, så Mario Kart, Pokemon eller Super Mario kan ikke komme fort nok. Det er uansett et solid forsprang til NGP, og jeg regner med at 3DS vil ligge på rundt 1,5 mill når konkurrentens konsoll blir lansert.

 

Edit: Den første forsyningen med Ocarina of Time 3D blir visstnok veldig liten. Det spekuleres i at Nintendo ønsker å unngå at spillet havner i billigkurven altfor tidlig.

 

http://www.andriasang.com/e/blog/2011/04/30/zelda_3ds_shipment/

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Fra Kotaku:

Nintendo will drop the price of the Wii to $149 in North America this month, according to details forwarded to Kotaku by retail sources. That price drop, first reported in April, will also coincide with a new budget friendly line of Wii software dubbed "Wii Select."

 

Price lists from North American retailers indicate that the new $19.99 USD "Wii Select" line will kick off with cheaper versions of Mario Super Sluggers, The Legend of Zelda: Twilight Princess, and Super Smash Bros. Brawl. Nintendo has maintained the original price of some of those titles since their launch.

 

Also joining to "Wii Select" line-up, according to retailer listings, will be Wii Sports, a title bundled with Wii systems since the console's launch in North America in 2006. Those same pre-order pricing sheets indicate that Nintendo will soon bundle Mario Kart Wii with the console, selling Wii Sports separately.

Spill med Mario og Zelda i tittelen til under halv pris er nye takter fra Nintendo. Interessant at de dropper Wii Sports også.

 

Uansett, Wii med Mario Kart til $149 (779 kroner etter dagens kurs) og kvalitetsspill til $20 kan virkelig gi Wii et løft framover. Antar Nintendo har lignende planer for Europa og Japan.

Lenke til kommentar

Bundelen er nå også bekreftet for Europa fra 20. mai:

 

Eurogamer:

From 20th May in Europe, the price of a Wii console bundle (with either Mario Kart Wii & Wii Wheel or Wii Sports Resort & Wii Sports) will drop to £129.99.

Regner med 1300-1500 kr. her til lands.

 

Første Select-spillene vi får:

On the same day, Nintendo will introduce a Nintendo Selects budget-price Wii game range. Titles cost £19.99.

 

In Europe the first Nintendo Selects games are Wii Sports, WarioWare: Smooth Moves, Mario Strikers Charged Football and Animal Crossing: Let's Go to the City.

Halv pris det, så da blir det nok rundt 250 kr. her.

 

Wii posisjoneres altså som et klart billigere alternativ enn PS3 og X360, i alle fall hvis du skal ha Move/Kinect. Da må man ut med minst det dobbelte. Med mindre Nintendo bevisst kutter Wii-produksjonen i forbindelse med Wii 2 tror jeg de kan selge ytterligere 30-40 millioner med denne strategien, altså ende opp på rundt 120 millioner.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Uttalelser fra Nintendo-Reggie tyder på at de vil beholde Wii på markedet også etter Wii2-lansering:

 

"For us this is a very important move," he insisted. "This is only the second price reduction for Wii hardware since we launched back in November 2006. And in the last home console cycle, the leading system at the time sold almost 50 per cent of its volume at a price point of $149 or below.

 

 

"What we've seen in this business is that there are certain consumers who love being first - they have to have the absolute latest hardware - and there are other consumers that are perfectly happy to wait until the game library is much more robust and they have a wider range of options."

 

 

 

E3 2011 - Pressekonferanser, hype

 

Microsoft - Mandag 6. juni kl. 18:00

Sony - Tirsdag 7. juni kl. 02:00

Nintendo - Tirsdag 7. juni kl 18:00

 

Selve E3-messa åpner tirsdag 7. juni kl. 19:00.

 

Gametrailers vil streame alle tre samt EA og Ubisoft.

 

 

Nintendo vil vise fram Wii 2 (Project Café) som det florerer masse syke rykter rundt, men eneste vi vet så langt er at den slippes en gang neste år og skal være tilstede i spillbar form. Ny måte å spille på igjen? Et skikkelig onlinesystem? Det går rykter om ny IP fra Retro Studios, Pikmin 3 og en haug tredjepartstitler. På 3DS kan vi vente oss Kid Icarus, Mario Kart, Resident Evil Revelations, Paper Mario og Super Mario 3DS blant annet. På Wii får vi nok en endelig datostempling på Zelda: Skyward Sword.

 

Sony jobber nok på spreng for å få PSN oppe og gå før E3 og vil bruke konferansetid på brannslukking. Uansett vil PSP2 aka NGP være konferansens høydepunkt. Pris, lanseringsdato og lanseringsspill får vi forhåpentligvis svar på. Ellers får vi nok se nærmere Twisted Metal PS3 (Jaffe), Uncharted 3, The Last Guardian, Final Fantasy Versus XIII og muligens Rockstars (enn så lenge) PS3-eksklusive Agent. Går rykter om God of War 4.

 

Microsoft har gjort det bra med Kinect salgsmessig, så de vil nok kjøre videre på det, men med flere hardcore-spill denne gang. GTA IV ble annonsert på Microsoft-konferansen i 2006 så da er det kanskje på tide med et nytt spill fem år etter? Også som alltid går det rykter om et nytt Halo. En bitteliten sjanse for Xbox 3-annonsering også vil jeg tro.

 

 

Skyrim, Mass Effect 3, Bioshock Infinite, BF3, Call of Duty 8, Arkham City, Rage, Dark Souls, Saints Row 3, Max Payne 3, Ass Creed 4, XCOM, MGS Rising, Dead Island, SSX reboot, Ninja Gaiden 3, Hitman 5 og Devil May Cry-rebooten er sikre multiplattform-kort. Thief 4, Diablo 3, Far Cry 3, Beyond Good and Evil 2, Resident Evil 6 og ikke minst Half-Life (Episode) 3 er sannsynlige overraskelser.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Uttalelser fra Nintendo-Reggie tyder på at de vil beholde Wii på markedet også etter Wii2-lansering:

 

"What we've seen in this business is that there are certain consumers who love being first - they have to have the absolute latest hardware - and there are other consumers that are perfectly happy to wait until the game library is much more robust and they have a wider range of options."

 

Så da kan man glemme rå ytelse på Feel..

Lenke til kommentar

 

Så da kan man glemme rå ytelse på Feel..

 

Det er ingenting i dette sitatet som sier noe om ytelsen til N6, men jeg er ikke overrasket over at du som vanlig er innom for å spre negativitet. Når det er sagt, så håper jeg du har rett og at Nintendo prioriterer andre ting enn ren kraft med sin neste konsoll, og i stedet forsøker å gjøre noe nytt slik at vi kan få flere unike spillopplevelser. Sony og Microsoft kommer uansett til å gå for enda mer kraft enn Nintendo, og dere kraftfrelste folk vil velge dem fremfor Nintendo omtrent uansett hva Nintendo skulle finne på, så ser ikke helt hva de skulle tjene på å forsøke å appellere til dere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og du kaller MEG negativ?! Jøsses.

Jeg forventer at en konsoll i 2011 leverer HD-materiale til min HD-skjerm. SD-grøt var PC-verdenen ferdig med på 90-tallet. Med flatskjermer i HD/Full HD burde vi endelig legge den død, og at Wii enda selger synes jeg er snodig. Jeg synes Feel burde yte på linje med 360/PS3 som et minimum. Nå kan endel mistes i oversettelser, men det virker som intensjonen er å holde hardware-ytelsen nede, men at de skal innovere som med Wii. Greit nok, hvorfor endre noe som har dratt inn så mye penger?

At Nintendo velger å prøve noe nytt og skape unike opplevelser er helt greit, men det de gjorde / har gjort med Wii appellerer ikke til meg i det hele tatt. Bowling og slikt hadde en viss underholdningsverdi da det var nytt men ble fort gammelt. Siden har det ikke vært noen titler som har fristet. At noen aldri blir lei Super Mario 37 og Zelda 17 er greit nok, men jeg tilhører ikke den gruppen. De beste spillopplevelsene har spill som Portal (1&2), Alan Wake, Rock Band(!!), Mafia II og Lego StarWars-spillene stått for, og ingen av de nevnte titlene er tilstede eller like bra på Wii.

 

Ellers var det vel noen bilder som viste at Feel skulle ha fantastiske muligheter for tredjeparts utviklere, så Nintendo er ihvertfall klar på hvor de har et forbedringspotensiale.

Lenke til kommentar

Og du kaller MEG negativ?! Jøsses.

Jeg forventer at en konsoll i 2011 leverer HD-materiale til min HD-skjerm. SD-grøt var PC-verdenen ferdig med på 90-tallet. Med flatskjermer i HD/Full HD burde vi endelig legge den død, og at Wii enda selger synes jeg er snodig. Jeg synes Feel burde yte på linje med 360/PS3 som et minimum. Nå kan endel mistes i oversettelser, men det virker som intensjonen er å holde hardware-ytelsen nede, men at de skal innovere som med Wii. Greit nok, hvorfor endre noe som har dratt inn så mye penger?

At Nintendo velger å prøve noe nytt og skape unike opplevelser er helt greit, men det de gjorde / har gjort med Wii appellerer ikke til meg i det hele tatt. Bowling og slikt hadde en viss underholdningsverdi da det var nytt men ble fort gammelt. Siden har det ikke vært noen titler som har fristet. At noen aldri blir lei Super Mario 37 og Zelda 17 er greit nok, men jeg tilhører ikke den gruppen. De beste spillopplevelsene har spill som Portal (1&2), Alan Wake, Rock Band(!!), Mafia II og Lego StarWars-spillene stått for, og ingen av de nevnte titlene er tilstede eller like bra på Wii.

 

Ellers var det vel noen bilder som viste at Feel skulle ha fantastiske muligheter for tredjeparts utviklere, så Nintendo er ihvertfall klar på hvor de har et forbedringspotensiale.

 

wow. At jeg skulle være enig i ett innlegg av deg hadde jeg aldri trodd, men her er du spot on.

 

HW salg Japan sist uke:

 

PSP 76,974

3DS 28,413

PS3 23,954

Wii 10,889

DSi LL 9,235

DSi 7,584

Xbox 360 4,082

PS2 1,582

DS Lite 319

PSP go 251

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...