Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Nei, helt klart spennende dager som ligger fremover i konsollmarkedet.

Blir spennende å se hva Big N foretar seg nå, om en eventuell WiiHD ligger rett rundt hjørnet eller om 360 salget grunnes en eller annen boom og snart vil dabbe av.

 

Hva forteller ps3ets falmende salg deg. Er det grunnet PS Move?

360 har vel kommet med flere eksklusive titler (som Halo Reach og Fable 3, og også flerkonsollspill som har tatt seg bedre ut på 360), som kanskje har påvirket salg av 360.

 

360 gikk også forbi PS3 igjen rundt da Kinect kom på markedet, og tror nok også Kinect vil klare å nå ut til et nytt marked som vil føre til økt salg av konsoller fremfor PS Move.

 

I og med at det også er juletider nå, og jeg tror både Xbox og Wii kommer til å stikke av med seieren i denne julestriden da de ser ut til å appellere mer til flertallet som skal kjøpe konsoll som julegave.

 

Ellers så er ikke salget av konsoller dårligere enn det det pleier å være, salget har heller tatt seg kraftig opp alle selger bedre nå enn de gjorde for ca en måned siden og bakover i tid.

 

Her er lister over solgt maskinvare tilbake til 10. oktober (litt dårlig formatert, men forståelig nok):

 

 

VGChartz Hardware data for the period 28th Nov 2010 to 04th Dec 2010:

 

Console

Wii

PS3

X360

Total

1,101,229

554,824

716,093

 

VGChartz Hardware data for the period 21st Nov 2010 to 27th Nov 2010:

 

Console

Wii

PS3

X360

Total

1,119,369

798,561

885,449

 

VGChartz Hardware data for the period 14th Nov 2010 to 20th Nov 2010:

 

Console

Wii

PS3

X360

Total

640,708

387,253

468,169

 

VGChartz Hardware data for the period 07th Nov 2010 to 13th Nov 2010:

 

Console

Wii

PS3

X360

Total

478,314

388,291

537,358

 

VGChartz Hardware data for the period 31st Oct 2010 to 06th Nov 2010:

 

Console

Wii

PS3

X360

Total

321,461

294,552

374,529

 

VGChartz Hardware data for the period 24th Oct 2010 to 30th Oct 2010:

 

Console

Wii

PS3

X360

Total

259,004

273,125

223,578

 

VGChartz Hardware data for the period 17th Oct 2010 to 23rd Oct 2010:

 

Console

Wii

PS3

X360

Total

186,693

231,229

182,953

 

 

VGChartz Hardware data for the period 10th Oct 2010 to 16th Oct 2010:

 

Console

Wii

PS3

X360

Total

140,961

240,060

173,996

 

 

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Annonseringen av Uncharted 3 derimot, og den enorme publisiteten dette får, tror jeg derimot Sony selger konsoller på. Er nok mange som vil inn for å se hva dette dreier seg om når det får så mye publisitet.

Akkurat det skal Sony ha. De har vært dyktige på å skape nye IP-er denne generasjonen. Uncharted, LittleBigPlanet, Resistance, MotorStorm og Infamous. Særlig de to førstnevnte har nok solgt (og vil selge) en del konsoller.

Lenke til kommentar

Annonseringen av Uncharted 3 derimot, og den enorme publisiteten dette får, tror jeg derimot Sony selger konsoller på. Er nok mange som vil inn for å se hva dette dreier seg om når det får så mye publisitet.

Akkurat det skal Sony ha. De har vært dyktige på å skape nye IP-er denne generasjonen. Uncharted, LittleBigPlanet, Resistance, MotorStorm og Infamous. Særlig de to førstnevnte har nok solgt (og vil selge) en del konsoller.

 

Hvorfor vil uncharted nummer 3 og LBP2 selge særlig konsoller? Er det noe denne generasjonen har vist så er det at ingen pill selger konsoller særlig lenger. Selv da GTA4 kom ut så var det ikke noe særlig hopp i konsoll salget.

 

Og mindre franchiser som Uncharted og LBP vil i alle fall ikke gjøre det. Blir som å tippe at Gears 3 kommer til å selge maskiner. Vi er 5 år inn i denne generasjonen, det som selger konsoller nå er priser og de som klarer å fange casuals best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

NPD topp 10 og tallene som er kommet ut.

 

01. Call of Duty: Black Ops (360, PS3, Wii, PC, NDS) ACTIVISION BLIZZARD ** - 8.4 Million

02. Assassin's Creed: Brotherhood (360, PS3) UBISOFT ** - 1.14 Million

03. Just Dance 2 (Wii) UBISOFT

04. Madden NFL 11 (360, PS3, Wii, PS2, PSP) ELECTRONIC ARTS

05. Fable III (360) MICROSOFT**

06. Donkey Kong Country Returns (Wii) NINTENDO - 430.5K

07. Need for Speed: Hot Pursuit (PS3, 360, Wii, PC) ELECTRONIC ARTS

08. Gran Turismo 5 (PS3) SONY** - 400K

09. NBA 2K11 (360, PS3, Wii, PS2, PSP,PC) TAKE 2 INTERACTIVE

10. Wii Fit Plus (Wii) NINTENDO**

Lenke til kommentar

 

Annonseringen av Uncharted 3 derimot, og den enorme publisiteten dette får, tror jeg derimot Sony selger konsoller på. Er nok mange som vil inn for å se hva dette dreier seg om når det får så mye publisitet.

Akkurat det skal Sony ha. De har vært dyktige på å skape nye IP-er denne generasjonen. Uncharted, LittleBigPlanet, Resistance, MotorStorm og Infamous. Særlig de to førstnevnte har nok solgt (og vil selge) en del konsoller.

 

Hvorfor vil uncharted nummer 3 og LBP2 selge særlig konsoller? Er det noe denne generasjonen har vist så er det at ingen pill selger konsoller særlig lenger. Selv da GTA4 kom ut så var det ikke noe særlig hopp i konsoll salget.

 

Og mindre franchiser som Uncharted og LBP vil i alle fall ikke gjøre det. Blir som å tippe at Gears 3 kommer til å selge maskiner. Vi er 5 år inn i denne generasjonen, det som selger konsoller nå er priser og de som klarer å fange casuals best.

 

 

Spørs vel mye på markedsføring. LBP2 kommer for sent til julesalget og kommer derfor til å tape endel salg, men kommer nok fremdeles til å selge masse. Uncharted 3 kommer samtidig med bok og kanskje filmen kommer rundt da, samt at markedsførig lik den de hadde rundt Uncharted 2 vil kunne skape veldig stor blest rundt spillet.

 

Og, som nevnt over her, Gran Turismo hadde solgt 5,5 millioner spill den 6. desember, i snitt 423.000 spill i snitt hver dag. Da er det vel kanskje opp i 7 millioner per dags dato. 5,5 millioner er en halv million mer enn GT5 Prologue solgte på nesten 2 og et halvt år.

 

GT-serien er nå oppe i 61,41 millioner solgte spill totalt.

Lenke til kommentar

 

Annonseringen av Uncharted 3 derimot, og den enorme publisiteten dette får, tror jeg derimot Sony selger konsoller på. Er nok mange som vil inn for å se hva dette dreier seg om når det får så mye publisitet.

Akkurat det skal Sony ha. De har vært dyktige på å skape nye IP-er denne generasjonen. Uncharted, LittleBigPlanet, Resistance, MotorStorm og Infamous. Særlig de to førstnevnte har nok solgt (og vil selge) en del konsoller.

 

Hvorfor vil uncharted nummer 3 og LBP2 selge særlig konsoller? Er det noe denne generasjonen har vist så er det at ingen pill selger konsoller særlig lenger. Selv da GTA4 kom ut så var det ikke noe særlig hopp i konsoll salget.

 

Og mindre franchiser som Uncharted og LBP vil i alle fall ikke gjøre det. Blir som å tippe at Gears 3 kommer til å selge maskiner. Vi er 5 år inn i denne generasjonen, det som selger konsoller nå er priser og de som klarer å fange casuals best.

 

 

Spørs vel mye på markedsføring. LBP2 kommer for sent til julesalget og kommer derfor til å tape endel salg, men kommer nok fremdeles til å selge masse. Uncharted 3 kommer samtidig med bok og kanskje filmen kommer rundt da, samt at markedsførig lik den de hadde rundt Uncharted 2 vil kunne skape veldig stor blest rundt spillet.

 

Og, som nevnt over her, Gran Turismo hadde solgt 5,5 millioner spill den 6. desember, i snitt 423.000 spill i snitt hver dag. Da er det vel kanskje opp i 7 millioner per dags dato. 5,5 millioner er en halv million mer enn GT5 Prologue solgte på nesten 2 og et halvt år.

 

GT-serien er nå oppe i 61,41 millioner solgte spill totalt.

 

GT5 har da selvsagt ikke solgt 5.5 millioner enda. Det er shippa tall. Selv i følge vgchartz, som denne siten dessverre ser ut til å like å bruke, så har det solgt 2.9 millioner.

 

Med bare 400K offisielt solgte i USA, og rundt det samme i Japan, så må det da ha solgt rundt 4.5 million i europa for at det skal stemme.

 

At GT5 selger bra er utvilsomt men selv GT5 ser ikke ut til å selge særlig maskiner.

Ingen spill gjør det lenger.

Endret av Artemia
Lenke til kommentar

Jeg tok tallene herfra. Om det bare er shipped aner jeg ikke. http://www.gtplanet.net/5-5-million-copies-of-gt5-sold-series-tops-60-million/

 

Shipped ja.

 

Det vi vet er at det har solgt 400K i USA i November. Det er NPD tall og offsielle.

 

Media Create, som er de offisielle fra Japan viser dette.

 

05. / 01. [PS3] Gran Turismo 5 (SCE) {25/11/10} - 55.682 / 486.389 (-87%)

 

Altså 480K. Et vanvittig dropp fra lanserings uken ser vi også, hele 87%.

Så bare 55K på andre uken.

 

Så da vet vi at det har solgt rundt 1 million i USA og Japan. Selvsagt litt mer nå siden vi er snart midt i desember.

 

Så får man spørre seg selv hvor sannsynlig det er at GT5 da har solgt 4.5 millioner i Europa får å nå det 5.5 tallet.

 

Ifølge diverse rapporter så har det solgt rundt 1.5 million her så langt. Og det høres mye mer sannsynlig ut.

 

Så ja, definitivt shipped. Sony bruker nesten alltid bare shipped tall, altså som er sendt fra fabrikkene deres. Samme med PS3 tallene de oppgir.

Lenke til kommentar

KonsolleN mener du vel?

Forza er jo ikke akkurat noe arcade-racer.

Litt i flisespikkeri-hjørnet i dag eller? Lykke til med å påpeke alle skrivefeil på landets største forumside ;) Skal ta det i betraktning, men er det virkelig grammatisk feil å skrive at "GT5 har ført til økt salg av (PS3-)konsoller" fremfor "GT5 har ført til økt salg av (PS3-)konsollen"? Altså samme regel som i people/peoples-regelen.

 

Var ikke et forsøk på å rette grammatikken din. Du skrev "da det så og si er det eneste bilsimulatoren i denne klassen til konsoller", og jeg forsto det som at du ikke syntes f.eks. Forza er en verdig bilsimulator for konsoll. Jeg "rettet" det derfor til "konsollen", siden GT5 kun gis ut på PS3.

Eneste jeg ville fram til er at det finnes alternative bilsimulatorer til andre konsoller og at jeg ikke tror at folk som allerede har Xbox og Forza 3 automatisk vil kaste seg over GT5 fordi Forza ikke er realistisk nok.

Lenke til kommentar

Salgstall ukeslutt 6 desember:

 

1 PSP Monster Hunter Freedom 3 1,972,410

2 Wii Wii Sports 1,054,954

3 PS3 Gran Turismo 5 764,460

4 X360 Kinect Adventures! 679,564

5 Wii New Super Mario Bros. Wii 608,800

6 Wii Wii Sports Resort 507,737

7 X360 Call of Duty: Black Ops 490,900

8 Wii Donkey Kong Country Returns 415,897

9 Wii Wii Party 360,606

10 PS3 Call of Duty: Black Ops 352,323

 

GT ble knocka av pinnen allerede etter 1 uke på topp og litt overaskende att en av de er ett "spill" som ble gitt ut for en del år siden. Samtidig ser man att Kinnect titler selger rukbart men hvor er Move tittlene?

Endret av whackedorange
Lenke til kommentar
Pachter also noted that one third of PS3 sales were $400 PlayStation Move bundles, versus one half of all Xbox 360 purchases being Kinect bundles. (There are two Kinect bundles, a $300 4GB model and $400 250GB model.) "Xbox 360 Kinect console bundles outsold PS3 Move console bundles by more than 5 to 1," said the analyst.

 

Det var ganske stor forskjell. Alt tyder da på at Kinect overall selger 5 ganger bedre enn Move i USA. Kanskje enda mer fordi jeg tror flere som allerede har 360 der også kjøper kinect enn det er PS3 eiere som kjøper Move.

 

Særlig med tanke på at det er nesten dobbelt så mange 360 eiere der som PS3 også.

Lenke til kommentar

Annonseringen av Uncharted 3 derimot, og den enorme publisiteten dette får, tror jeg derimot Sony selger konsoller på. Er nok mange som vil inn for å se hva dette dreier seg om når det får så mye publisitet.

Akkurat det skal Sony ha. De har vært dyktige på å skape nye IP-er denne generasjonen. Uncharted, LittleBigPlanet, Resistance, MotorStorm og Infamous. Særlig de to førstnevnte har nok solgt (og vil selge) en del konsoller.

 

Helt enig med deg, Sony har vært fantastisk flinke til å skape nye IP-er denne generasjonen, og faktisk føler jeg at det er en ting Sony generelt er veldig flinke til. Dessverre er de, som jeg antydet ovenfor, også flinke til å "bruke opp" de nye IP-ene sine ganske raskt, noe ihvertfall jeg føler skjedde med både PS1-IPene deres, PS2-IPene deres, og er i ferd med å skje med PS3-IPene deres. Når de er så flinke til å skape nye IP-er så betyr det imidlertid ikke så mye.

Lenke til kommentar

Og Artemis: Uncharted 3 kommer til å selge konsoller fordi media elsker Uncharted-serien, og folk som er interessert i spill kommer til å lese mye om spillet for tredje gang nå, og ha lyst til å oppleve det. Men generelt så er jeg enig med deg i at veldig få spill på dette tidspunktet i generasjonen selger mye konsoller. Slik har Tamarin rett når han skriver at de fleste gode spill bidrar litt. Dog tror jeg Uncharted 3 kommer til å bidra mer enn de fleste andre spill som er på vei.

 

Ellers vil jeg si at det er fint at vi har preferanser i hvilket selskap og serier vi vil skal gjøre det bra (selv er jeg, om det ikke er åpenbart allerede, en Nintendo-mann), men ingen er interessert i den syke Sony-hatingen din. Foreslår vi forsøker å ikke ta diskusjonen ned på et slikt "omg sony s#cks" nivå som det grenser opp mot her de siste to sidene.

Lenke til kommentar

Eneste jeg ville fram til er at det finnes alternative bilsimulatorer til andre konsoller og at jeg ikke tror at folk som allerede har Xbox og Forza 3 automatisk vil kaste seg over GT5 fordi Forza ikke er realistisk nok.

Selv vet jeg om en som har hatt Forza og kun ventet på GT for å kjøpe PS3, og en som har tatt vare på PS3 kun på grunn av dette spillet.

 

I og med at dette er det første spillet for PS3 (om man ikke regner med GT5:P) av dette slaget, er det nok mange som kun interesserer seg for denne sjangeren og til nå kun har hatt Xbox 360 som ikke har hatt noen grunn til å kjøpe PS3 før GT5 kom ut. Hvor vesentlig GT5 kommer til å øke salget av konsoller vet jeg ikke, men har ikke troen på at et enkelt spill har mye effekt i dag så langt ut i denne generasjonen.

 

Har ikke sagt at de vil kaste seg over Forza fordi det ikke er realistisk nok, men det er to spill som byr på to forskjellige spillopplevelser for de som interesserer seg for denne typen spill, ser ikke noen grunn til at man da kun skal tviholde på kun en konsoll.

 

Når det gjelder realisme så påpeker jeg at jeg selv ikke vet hvordan GT5 eller Forza 3 stiller seg i forhold til virkeligheten, og at jeg tror en rekke anmeldere selv ikke har grunnlag for å komme med slike påstander. Allikevel, i forhold til en rekke anmeldelser og bilsider, så er det realismen som et hovedargumentet for spillet, kan ikke si jeg har hørt det samme om Forza på dette området. Skulle ønske jeg kom over noen som sammenlignet Forza på dette området også så man kunne trekke sammenligninger, men bare det at dette gang på gang blir trukket frem i anmeldelser så vil det ha lite å si om Forza er mer eller mindre realistisk da GT5 i stor grad blir promotert som det, og mange vil derfor få denne oppfatningen.

 

 

 

Så GT5, på tross av langt dårligere anmeldelser enn forza 3, er den eneste simulatoren i den klassen på konsoller. Hvis GT5 selger konsoller så er det fordi spillet heter GT5. Ikke fordi det liksom er så mye bedre enn alt annet.

Forza og andre bilspill har et langt mer arkade-preg over seg enn GT utifra hva jeg har fått inntrykk av i en rekke anmeldelser. Det betyr ikke at Forza er dårligere, de fleste vil nok også finne Forza mer underholdene, men for de som ønsker en mer realistisk simulator, så er GT fortsatt valget. Det jeg mente med at GT ikke er for alle, er at mange vil finne andre bilspill mer underholdende enn GT. Jeg har ikke sagt noe om at GT er bedre enn Forza.

 

En del anmeldere spør også retoriske spørsmål om spillet er for virkelig:

http://edition.cnn.com/2010/TECH/gaming.gadgets/11/30/gran.turismo.5/

 

Om du leser en del anmeldelser så vil mange si det samme. IGN f.eks, sier "Gran Turismo 5 is a 10/10 simulator wrapped up in a 5/10 game". Gamespot nevner: "Uncompromisingly realistic handling." Gamestation "Incredibly realistic car handling.".

 

Forza derimot, blir blant mange anmeldere hyllet som det beste bilspillet, men det til tross så finner jeg ikke like mange referanser rettet mot realisme.

 

Det er en rekke irritasjonsmomenter som trekker ned GT5. Som standard-bilene og et par av banene som ser ut som om de kommer fra en tidligere generasjon av konsollene. En nokså dårlig AI som så og si ikke enser deg i det hele tatt. Noe knotete menysystem og online-del. Dette trekker selvsagt ned på anmeldelsene også.

 

KonsolleN mener du vel?

Forza er jo ikke akkurat noe arcade-racer.

Litt i flisespikkeri-hjørnet i dag eller? Lykke til med å påpeke alle skrivefeil på landets største forumside ;) Skal ta det i betraktning, men er det virkelig grammatisk feil å skrive at "GT5 har ført til økt salg av (PS3-)konsoller" fremfor "GT5 har ført til økt salg av (PS3-)konsollen"? Altså samme regel som i people/peoples-regelen.

 

Det er allikevel forskjellig grad av arkade og realisme. Selv om Forza ikke er et arkade-spill, og også har valg for å sette på simulator mode ON, så har jeg ikke sett på langt nær like mange referanser til virkelighetsfølelsen av kjøreegenskapene i bilene sammenlignet med anmeldelser av GT5. Jeg har også spesifikt lett etter artikler som sammenligner spillene opp mot hvordan bilene reagerer i virkeligheten, men om du har funnet artikler som forteller noe annet så del dem gjerne. Jeg spiller begge spillene, og aner ikke hvordan 99,9% av disse bilene føles å kjøre i virkeligheten (de resterende har jeg ikke kjørt i de hastighetene, ei på en rekke av underlagene for den saks skyld), så er interessert i slike sammenligninger da jeg ikke alltid stoler på anmeldere på dette feltet (som ser ut til å være raskt ute med å skryte av kjørefølelsen til GT5).

 

Når TopGear gjør slike sammenlignelser derimot, har jeg mer tro på dette:

http://www.topgear.com/uk/car-news/gran-turismo-5-vs-real-nurburgring-bmw-m3-2010-12-03

... men igjen, finner ingen slike artikler om Forza 3 på denne siden (kan hende det er jeg som ikke har letet grundig nok), så det blir igjen vanskelig å sammenligne disse spillene.

 

 

Lenke til kommentar

Og Artemis: Uncharted 3 kommer til å selge konsoller fordi media elsker Uncharted-serien, og folk som er interessert i spill kommer til å lese mye om spillet for tredje gang nå, og ha lyst til å oppleve det. Men generelt så er jeg enig med deg i at veldig få spill på dette tidspunktet i generasjonen selger mye konsoller. Slik har Tamarin rett når han skriver at de fleste gode spill bidrar litt. Dog tror jeg Uncharted 3 kommer til å bidra mer enn de fleste andre spill som er på vei.

 

Ellers vil jeg si at det er fint at vi har preferanser i hvilket selskap og serier vi vil skal gjøre det bra (selv er jeg, om det ikke er åpenbart allerede, en Nintendo-mann), men ingen er interessert i den syke Sony-hatingen din. Foreslår vi forsøker å ikke ta diskusjonen ned på et slikt "omg sony s#cks" nivå som det grenser opp mot her de siste to sidene.

Om UC3 klarer å få like god kritikk som Uc2 så tror jeg det vil bidra til greit med konsollsalg. Om LBP2 får gode karakterer tror jeg nok at det spillet også vil føre til konsollsalg. Om man ser på helheten av antall eksklusive spill det kommende året for PS3 tror jeg nok dette kommer til å ha størst effekt for salg av PS3, men tror nok det kan komme litt på bekostningen av salg på de eksklusive spillene slik det kommende året ser ut.

 

Noe som også ser ut til å være et problem for maskinvareutviklere, er at mange har sterke motforestillinger mot enkelte konsoller, og ønsker ikke å kjøpe konsoll X og bruker heller tiden på å rakke ned på andre konsoller. Tror i tilleg til å nå ut til nye markeder med Kinect og Move, samt førstegangskjøpere, er det fortsatt et stort potensialet av kjøpere som skal kjøpe konsoll nummer 2 eller 3. Kan vedde på at det er en rekke personer som digger FPS/3rdPS som sitter på hver sin side og disser f.eks Gears eller Uncharted, og Halo eller Killzone, isteden for å faktisk godta at begge spillene er gode (og kanskje til og med heller prøve å skaffe dem begge). Synes det er en tåpelig og meningsløs holdning om man liker TV-spill, om alle konsollene gjør det bra vil jo det være til det beste for utviklingen.

 

Apropos når det kommer til selskaper og konsoller man foretrekker, selv om det kanskje ikke virker så åpenlyst her, vil nok de fleste som kjenner meg kalle meg Nintendo-fan, og den konsollen jeg spiller mest på er nok også DSi. Har alltid likt Nintendo sine spill ovenfor andre spillserier. Angående salg trodde jeg ikke GC kom til å selge all verdens, men (tror det var ca et år) før Wii ble utgitt veddet jeg penger på at Wii salgsmessig ville nå topp og ligge der en god stund de første årene med to bekjente som veddet imot. De lo den gangen, men nå har de glemt at vi veddet om penger ;)

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Og Artemis: Uncharted 3 kommer til å selge konsoller fordi media elsker Uncharted-serien, og folk som er interessert i spill kommer til å lese mye om spillet for tredje gang nå, og ha lyst til å oppleve det. Men generelt så er jeg enig med deg i at veldig få spill på dette tidspunktet i generasjonen selger mye konsoller. Slik har Tamarin rett når han skriver at de fleste gode spill bidrar litt. Dog tror jeg Uncharted 3 kommer til å bidra mer enn de fleste andre spill som er på vei.

 

Ellers vil jeg si at det er fint at vi har preferanser i hvilket selskap og serier vi vil skal gjøre det bra (selv er jeg, om det ikke er åpenbart allerede, en Nintendo-mann), men ingen er interessert i den syke Sony-hatingen din. Foreslår vi forsøker å ikke ta diskusjonen ned på et slikt "omg sony s#cks" nivå som det grenser opp mot her de siste to sidene.

 

Hva slags Sony hating? Presseoppslag som NPD har kommet med? Faktiske salgstall?

Er det hating av meg fordi Kinect selger 5 ganger bedre enn Move i USA? Skal slikt kanskje ikke postes her i salgstråden?

 

Dessuten "hater" jeg Nintendo langt mer enn Sony. Siden du tydeligvis er så interessert.

 

Uncharted 3 kommer altså til å selge fler konsoller enn Gears 3? Gears selger minst dobbelt så bra som Uncharted, så logisk nok er det vel Gears 3 som vil selge fler konsoller?

 

Uncharted 2 solgte 537K åpnings måneden i USA. Gears2 solgte 1.56 million. 3 ganger så mye.

Hvor kan man da finne noen logisk grunn for at Uncharted 3 vil selge mer konsoller enn f.eks gears 3? Det henger ikke på greip.

 

Ikke det at noen av dem kommer til å være noen konsoll movere, men når vi er først er på det nivået...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...