Gå til innhold

Lage Wii-versjon av en av Jedi Knight-spillene?


Snorre

Anbefalte innlegg

Jeg er sikker på at mange her inne har spillt en av spillene i Star Wars: Jedi Knight-spillene, enten man har spilt Jedi Knights eller Jedi Academy. Fellesnevneren for disse spillene er ren "awsomeness". Å løe rundt som jedi med lasersverd, masse tøffe våpen samt alle de kule forcene er utrolig moro.

 

Som mange sikkert vet har Nintendo kommet med sin nye konsoll Wii. Den store nyheten ved denne konsollen er den innovative håndkontrollen med sin bevegelsessensor og innebygde høytaler. Nå er jeg garantert ikke den eneste som har tenkt på dette med et Star Wars-spill til Wii, men jeg ønsker å komme med et lite tankeeksperiment.

 

Hva om det kom et nytt spill i Jedi Knight-serien til nettopp Wii. Wii-kontrollen ville fungert ypperlig som både lasersverd og våpen. Dersom de klarte å gjenskape bevegelsene til kontrollen slik at den ble akkurat lik i spillet ville man kunne veive med lasersverdet slik man ville. Nunchucken ville på sin side fungert greit som WASD-bevegelseskontroll og kunne brukes til blant annet Force push og force pull. Altså å trekke til seg og dytte fra seg med "kraften". Så kunne man med D-krysset velge våpen ved å trykke oppover eller nedover, samt force ved å trykke til venstre eller høyre. Jeg ser for meg hvor artig det ville blitt med grip (Forcen der blant annet Darth Vader løfter folk opp fra bakken mens de sakte men sikkert kveles).

 

Grafikken på disse spillene er ikke allverden, og jeg er sikker på at Wii skulle kunne greie å pumpe ut såpass god grafikk, om ikke bedre. For de som har spilt disse spillene vet man at grafikken er mer enn god nok til at spillbarheten er på topp. En online-del ville også bli svært god. Et eksempel er jo duel (duell), som går ut på at to til fire stykker skal duellere mot hverandre kun med lasersverd, eventuelt også med krefter.

 

Så hva synes dere? Burde Lucas Arts mekke et nytt pill i serien til Wii? Tror dere kontrollen og nunchucken ville gjøre spillet rettferdighet? Kom med deres meninger og la diskusjonen begynne!

 

Noen bilder fra Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
ja-2.jpg

 

36.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, hadde sikkert vært snabla morro med et Star Wars spill på Wii :) Og det kommer nok garantert et spill også etterhvert, men ikke før om noen år tror jeg. Regner med at LucasArts kommer til å "safe" og vente til flere har kjøpt konsollen. De er vel såvidt jeg vet ikke i besittelse av den sterkeste økonomien, men gi dem litt tid så dukker det nok opp :)

 

Det største ankepunktet mitt er den elendige høytaleren i wiimoten eneste. Skulle ha kommet en egen modifisert lyssverd-wiimote, med en skikkelig høyttaler, slik at det blir litt mer schwung over lyden når to lyssverd treffes :)

Lenke til kommentar

Et star wars til wii hadde vært veldig kult ja.

Som jeg skrev på wii-fan forumet:

 

Har lyst til å se et Star Wars spill til Wii. Du fekter naturligvis med wiimoten (spillet tar opp nøyaktig hvilken retning du slår osv, ikke som Zelda mao.) og bruker en også wiimoten til å sikte med gevær o.l.

 

Spillet skal være helt åpent og ikke-linært som f.eks Oblivion eller Knights of the old Republic. I tillegg til en haug av morsomme side quester er det en spennende historie fylt med overraskelser og spenning. Du er ikke nødt til å gjøre hovedoppdragene, men du har muligheten.

 

Spillet bør være GTA inspirert, sånn at du kan ta fly fra planet til planet og ta over skip osv. De beste skipene bør være tungt bevoktet, og så hadde det vært gøy hvis du fikk en bounty på deg hvis du bryter lover osv. Du kan også velge mellom mange forskjellige yrker.

 

Dette spillet må kanskje være på flere disker men:)

 

Edit: Et jedi knights hadde også vært usannsynlig kult. Ah for noen herlige minner jeg har fra de spillene:P

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Et star wars til wii hadde vært veldig kult ja.

Som jeg skrev på wii-fan forumet:

 

Har lyst til å se et Star Wars spill til Wii. Du fekter naturligvis med wiimoten (spillet tar opp nøyaktig hvilken retning du slår osv, ikke som Zelda mao.) og bruker en også wiimoten til å sikte med gevær o.l.

 

Spillet skal være helt åpent og ikke-linært som f.eks Oblivion eller Knights of the old Republic. I tillegg til en haug av morsomme side quester er det en spennende historie fylt med overraskelser og spenning. Du er ikke nødt til å gjøre hovedoppdragene, men du har muligheten.

 

Spillet bør være GTA inspirert, sånn at du kan ta fly fra planet til planet og ta over skip osv. De beste skipene bør være tungt bevoktet, og så hadde det vært gøy hvis du fikk en bounty på deg hvis du bryter lover osv. Du kan også velge mellom mange forskjellige yrker.

 

Dette spillet må kanskje være på flere disker men:)

 

Edit: Et jedi knights hadde også vært usannsynlig kult. Ah for noen herlige minner jeg har fra de spillene:P

7522560[/snapback]

 

 

Det spillet hørtes sinnsykt gøy ut :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...