Gå til innhold

Hvilket lydanlegg har DU koblet til din PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte nylig Logitech X-530. Noe super lyd er det ikke men bra for prisen. Sub'en hjelper bra på i filmer og spill og surround er greit å ha. Lydbildet er også rikere med flere nyanser og lyder som ikke kommer så godt frem i tv høyttalerene mine. Kjører med integrert lydkort, enn så lenge. (Asus M2N-E)

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
H/K AVR 41 og et par AudioPro Black Diamond (som jeg akkurat nå har sprengt tweeterene på :( )

 

M-Audio Audiophile 2496 lydkort og det som etter min mening er den ultimate pc-høyttaler, 2 stk. Genelec 8020a høyttalere.

7512812[/snapback]

 

De Genelecene var dyre gitt! Driver du med lyd til vanlig eller? 2496'en er jo knall.

 

 

:chribruu : Fornøyd med Samson speakersa dine?

7543322[/snapback]

 

Har vært hifi-freak i veldig mange år og driver litt smått med utleie av lyd lokalt.

Genelec har vært på det norske markedet i 30 år så nå selges de med ganske bra rabatter, jeg kan vel ikke si Genelec er i en annen verden enn det jeg har hørt på en pc, ett annet univers er vel mer riktig, de har ett enormt trykk og sub er helt overflødig, til musikk i allfall, lyden er ren og detaljert uten resonanser, kabinettet er støpt i aluminum og hele foten er av gummi, hver høyttaler veier 3,7 kilo.

 

Jeg er enig i at de er dyre, men nå tror jeg nok jeg ville kjøpt dem om de kosta 10K også siden jeg vet hva jeg får, de kan nesten ikke beskrives.

Lenke til kommentar

Nå: NAD c370, Samson studiomixer og Cerwin Vega AL752.

Før: Laney CC12 topper, Med Samson servo forsterker, samson studiomixer, Roland PA150 som drev Cerwin Vega XL18 (18") og XL15 (15") subber. Noe bakhøttalere som jeg ikke husker detaljene på akurat nå.

 

Det nye anlegget er stor nedtur i lydtrykk i forhold til det gamle, men det nye spiller mye penere :)

Lenke til kommentar

Har 3 alternativer alt etter hva jeg skal høre på/bruke PC'en til for øyeblikket.

PC'en min har foresten et Terratec DMX 6Fire 24/96 lydkort. Dette er et semi-pro lydkort med svært lineær frekvensgang og lav forvrengning.

 

Alternativ 1 - Musikk produksjon / DJ-mixing:

Technics RP-DJ1210 hodetelefoner.

 

Alternativ 2 - Film / Spill / "casual listening" av musikk:

JBL Crature II høyttaler sett.

 

Alternativ 3 - Seriøs musikk lytting

Sony TA-FB940R Integrert stereo forsterker.

PSB Alpha B Høyttalere.

Monster Audio signalkabel

MITerminator 6 høyttalerkabler.

 

Det er stor forskjell på lyden i de forskjellige alternativene, men alle fungerer greit til sitt bruk. JBL settet er avhengig av at man skrur sub pot'en ned under midtposisjon for at det skal låte brukbart, ellers blir det bare gromsebass uten særlig sammenheng med satelittene. Hodetelefonene er blandt det bedre du kan finne for DJ bruk, og egner seg derfor også greit til produksjon av house, trance og liknende musikk. I tillegg kan jeg vel nevne at forskjellen på et typisk Sound Blaster lydkort (Live og Audigy seriene i allefall) og et litt mere seriøst lydkort er enorm.

 

Ellers er det vel ikke stort mer å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...