Gå til innhold

Kjøpe hund i Sverige?


Anbefalte innlegg

Heisan!

Den bedre halvdelen har nå funnet en liten hundevalp til salgs i Sverige hun har lyst til å kjøpe!

Er det noen regler for dette når man skal ha den med tilbake til Norge?

Er det andre ting man bør få med\sjekke når man kjøper en hund?

Ingen av oss har hatt noen hund før, og Norge har jo så mye rare regler for ulike ting så tenkte jeg kunne høre her før jeg bruker Google!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sannsynligvis må hunden stå i karantene 3 eller 6 mnd hvis jeg ikke husker helt halvgæærnt, så noe særlig valpemoro vil du ikke få.

7496939[/snapback]

 

Var noe sånt jeg var redd for! Mener å ha hørt noe lignende, men var usikker på om det gjalt ved kjøp i Sverige!

 

Men uansett så er jo ikke det aktuelt!

Da tar jeg heller bilen å bare kjører på "grønt" ved grenseovergangen!

Lenke til kommentar

Tråden er feilpostet. Flytte til "riktig" kategori.

 

Når det gjelder å importere hund fra sverige så er det fullt mulig og det krever ikke karantene. De eneste hundene som ikke kan importeres fra sverige er de rasene som er forbudt i norge. Som L4r5 skriver så kan det være lurt å kontakte NKK for mer info. ER det renraset hund dere ser på? Hvis ja så er det også lurt å få med papirer og få den registrert hos NKK.

 

*flyttes*

Lenke til kommentar

Hva slags hund er det? Renraset, eller blanding? Har dere hatt noen kontakt med oppdretter, eller vil hun bare ha hund fordi hun så en valp som var søt? ;) Er det renraset, så få med papirer osv så dere kan få den registrert i NKK når den kommer til Norge. Er det blanding...så vil jeg anbefale dere å se på hunder her hjemme i Norge. Det finnes allerede så mange blandingsvalper/hunder som trenger et hjem, at jeg ikke kan se grunnen til å hente inn fra andre land.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Heisan!

Den bedre halvdelen har nå funnet en liten hundevalp til salgs i Sverige hun har lyst til å kjøpe!

Er det noen regler for dette når man skal ha den med tilbake til Norge?

7496863[/snapback]

Er ingen karantene på å ta med hund fra Sverige til Norge, men du må stoppe på tollstasjon, og betale 25% moms av kjøpesummen. Kjenner en som ikke var klar over dette, som kjørte på "grønt" og ble vinket inn. Fikk bot i tillegg.

Lenke til kommentar
Heisan!

Den bedre halvdelen har nå funnet en liten hundevalp til salgs i Sverige hun har lyst til å kjøpe!

Er det noen regler for dette når man skal ha den med tilbake til Norge?

7496863[/snapback]

Er ingen karantene på å ta med hund fra Sverige til Norge, men du må stoppe på tollstasjon, og betale 25% moms av kjøpesummen. Kjenner en som ikke var klar over dette, som kjørte på "grønt" og ble vinket inn. Fikk bot i tillegg.

7596183[/snapback]

 

 

MVA gjelder vel kun om hunden koster OVER kr. 6.000,- siden man kan handle for inntil den summen tax-fritt om man er utenfor landets grenser i mer enn 24 timer osv....

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Geisha ble kjøpt i sverige.

 

Ikke noe problem i det heletatt :)

 

Når hunden kommer til Norge må du registrere den i NKK selv, koster noen hundrelapper, men du sparer alikevel på å kjøpe hunden i sverige.

 

Betalte 7400 NOK for henne. Når hun en gang skal ha valper er valpeprisen på rasen 12.000 NOK, så de er myye dyrere i norge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...