petterpann Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 Husker dere spillet Deus Ex? Har aldri vært borti noe lignende. Ser man bort fra utdatert grafikk og enkelte småting som lett viser at spillet er gammelt, gir jeg det glatt 10/10 i dag. FPS spill som hele tiden baseres på å skyte alt man ser blitt fort kjedelig. Kanskje ikke alle er enige, men ble ganske fort lei av Half-Life, Duke Nukem 3D osv.. Etter min mening er det helt latterlig at spill med samme konsept som Deus Ex knapt lages mere av. Rett meg hvis jeg tar feil, men har aldri vært borti lignende spill. Ble fasinert av historien i spillet. At man kan ta forskjellige valg. Ikke bare det. Merker faktisk at ting man gjør i starten påvirker ting i slutten av spillet. At folk husker deg igjen osv... Deus Ex 2 var etter min mening en gigantisk flott
Zalokin Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 Helt enig! Deus Ex var fantastisk. Synd de fleste spillprodusentene ikke tør å ta flere sjanser og lage noe orginalt, istede for å pøse på med de samme titlene i en ny pakning.
Camper_killer Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 (endret) Helt enig! Deus Ex var fantastisk.Synd de fleste spillprodusentene ikke tør å ta flere sjanser og lage noe orginalt, istede for å pøse på med de samme titlene i en ny pakning. 7458466[/snapback] Yes, i dag så har vi jo FF 13, Heroes V og får MGS 4(for ikke å nevne alle de uten nummer). De bak Halo har tydeligvis skjønt det, og en historie med slutt(hvis ikke alltid begynnelse) er slik folk vil ha det Noen spilleserier bør rett og slett legges på hylla, siden oppfølgere rett og slett ikke trengs siden de kan ødlegge konseptet. I grunn er det jo bra at klassikere som Baldurs gate serien, Planescape og fallout(bethesda gidder ikke og vil ikke gjøre en skit) er over. Det burde aldri blitt laget ett Deus Ex. Det er bedre at vi får en ny original spilleserie på MAKS 3 spill, istedenfor FF gud-vet-hva. Hvis et konsept er bra bør det ikke fortsette i all evighet, da blir det bare tøv. Originalitet først og fremst Endret 8. desember 2006 av Camper_killer
asad Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 Enig der. Husker at spillet var ufattelig bra. Humoren, den dype historien og stemingen var bare helt fantastisk. Av en eller annen grunn orka jeg aldri runde 2en :S
Nevnarion Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 Helt enig! Deus Ex var fantastisk.Synd de fleste spillprodusentene ikke tør å ta flere sjanser og lage noe orginalt, istede for å pøse på med de samme titlene i en ny pakning. 7458466[/snapback] Yes, i dag så har vi jo FF 13, Heroes V og får MGS 4(for ikke å nevne alle de uten nummer). De bak Halo har tydeligvis skjønt det, og en historie med slutt(hvis ikke alltid begynnelse) er slik folk vil ha det Noen spilleserier bør rett og slett legges på hylla, siden oppfølgere rett og slett ikke trengs siden de kan ødlegge konseptet. I grunn er det jo bra at klassikere som Baldurs gate serien, Planescape og fallout(bethesda gidder ikke og vil ikke gjøre en skit) er over. Det burde aldri blitt laget ett Deus Ex. Det er bedre at vi får en ny original spilleserie på MAKS 3 spill, istedenfor FF gud-vet-hva. Hvis et konsept er bra bør det ikke fortsette i all evighet, da blir det bare tøv. Originalitet først og fremst 7458728[/snapback] Har ikke så mye med topic å gjøre, men hvorfor skal man la være å lage oppfølgere når de er gode spill? Ta MGS fks. 1'eren er jo et fantastisk spill, men det er jo også nr. 2 og 3. Og det blir helt sikkert nr. 4 også. Samme med Final Fantasy. Ett av tidenes beste spill er nr. 7 i den serien. Og det spillet hadde aldri sett dagens lys om alle tenkte som deg. Bare for å ha det sagt...
cyberPanda Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 system shock 2 vampire bloodlines theif 3 bioshock det finnes mange bra alternative FPS spill
Camper_killer Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 (endret) Nevnarion, jeg orka så vidt å bli ferdig med CD en på FF 7, og FF X var jo rene torturen. MGS tok heller ikke helt kaka, og begge disse spilleseriene er 2 store pengekuer. Hadde ikke FF 7 vært til så hadde jeg vært mer enn glad nok, aldri har jeg angret på å kaste bort såpass mye tid på ett spill. Halvparten av alle fjortisser er FF 7 fanboys, og det sier sitt. Hele FF universet går på det samma, shemales som man ikke veit er jenter eller menn, idiotiske klær og alt for store våpen. Den hårgelen de bruker er også helt genial. For den som husker Tidus, han hadde alt: Så ut som en jente, ufattelig "gripende" biografi, bukseseler og et litt for merkelig våpen. Bedre utvalg(imo, mot alle fjortissers mening;P) av østlige RPGer er F eks Phantasy star til og med IV(slutter), Suikoden(toern var bare mainstream piss, men ikke den værste. Alt etter var pengekuer), Breath of Fire og Golden Sun. Flere av disse spilla var bygd opp på nye ideer, men nesten ingen slo skikkelig igjennom(hakke hørt mer om BF, og GS skal vistnok bare være 3 spill av). Hvis jeg skal ta for meg MGS, så kan jeg bare for det første si at hva slags spionspill lar radern FORSVINNE når du er oppdaget, og hvorfor kan du heller ikke slå noen til døde.... Det finnes ikke en eneste spilleserie som har gjort det bra med over 4 spill. Når det har passert 3 så er spilla bare mainstream pengekuer, man så jo hva som skjedde med Heroes, Suikoden, NfS, Tomb Raider, osv. Det ENESTE spillet som har brytet denne regelen er Resident Evil 4. Tingen med dette spillet er at konseptet ikke har en dritt med Resident Evil å gjøre, så utviklerne kunne like godt ha bytti navn og hovedperson i spillet. Deus Ex burde slutta på enern, og kompaniet bak spille burde fortsettet på en ny ide. Problemet nå i dag er jo bare det at nye ideer selger ikke uten tonnevis av oppfølgere. Fjortisser elsker å kjøpe møkkaspill bare fordi spillet har ett kjent navn, og med dårlige oppfølgere som bare er lagd for å tjene penger så blir jo hele spilleserien ødelagt. Det er dradd LITT vel langt med Zelda og Mario osv. Det var greit i 1986, men hallo! 20 år etter så sitter fremdeles Nintendo med de samma gamle tinga. Nye ting selger ikke uansett hvor bra det er, fordi småunga rett og slett ikke kjøper annet. Endret 9. desember 2006 av Camper_killer
Nevnarion Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 (endret) Det er tydelig at du har dine helt egne meninger her, som etter hva jeg tror ikke stemmer overens med majoriteten av gamere. Og det er jo ok. Men jeg lurer nå litt på om du bevisst går inn for å mislike oppfølgere bare fordi de er oppfølgere her da. Hvem bryr seg om at det spill er nr. XXXX i rekken så lenge det er et bra spill? Klart det er gøy med nyskapende, originale spill, men det betyr ikke at alle oppfølgere er dårlige. Jeg vil ikke kommentere dine meninger noe særlig mer, da det er dine subjektive meninger som ingen kan gjøre noe med. Men en ting reagerte jeg litt på Det finnes ikke en eneste spilleserie som har gjort det bra med over 4 spill. Når det har passert 3 så er spilla bare mainstream pengekuer Hvordan kan du si det når (og nå bruker jeg igjen FF som eksempel) Final Fantasy XII, som kom ut i Japan og USA i år, nå er i ferd med å bli det mestselgende spillet i seriens historie? Klart, du kan ha dine meninger om at dette spillet ikke er bra, men salgstall og spillanmeldelser taler for seg. Dette spillet, på lik linje med de andre i serien, er en suksess. Endret 9. desember 2006 av Nevnarion
Camper_killer Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 (endret) Jeg ville ikke spilt FF XII selvom noen betalte meg for det. Japanerne kjøper bare sitt eget, og det er tydelig at A-bomben har gjort sitt preg i smaken dems. Anmeldelsene taler ALDRI sitt, flere gode spill har fått ræva karakter pga. anmelderen er en fanatisk koreaner som har vært med på å utvikle lineage. Ett spill som selger mye er som regel ikke spesielt bra. Deus Ex 2 og Heroes V fikk også brae anmeldelser og er "suksess" spill, men begge er retta mot tankeløse fjortisser og er i grunn rævaspill. *Jeg kan sammenligne FF med star trek: brigde commander. Du skal styre ett forbanna skip, og annehvert sekund så er det "commandah commandah, lets go into ligt speeeeeeeeeeeeeeeeeeeedh!111 zooooooooom". I FF skal du tasse rundt men den fjorten år gamle pysa og sloss hvert femte sekund i en totalt møkkakjedelig kamp, med altfor store våpen. Og selv når du har runna det, så har du ikke fått svar på det virkelige spørsmålet i historien: Er hovedpersonen en mann eller dame? Alle spill kan selge bra, 50% av alle er jo komplette idioter, og det har demokratiet vist gang på gang: Det var ikke lenge sia vi hadde Bondevik som sjef, og Mulla Krekar's advokat betaler vi gjerne med våres egne skattepenger, for ikke å snakke om betaling av alle politikers middag. Endret 9. desember 2006 av Camper_killer
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 hatt en dårlig dag Camper_killer?
asad Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 hatt en dårlig dag Camper_killer? 7462804[/snapback] :!: Heller en dårlig uke. Btw, hvem lagde Deus Ex spillet egentlig?Har de gitt ut flere spill etter det?
rulleguru Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Grunnen er at slike spill er ressurskrevende å utvikle, spesielt når de må nå det grafiske nivået spillere er vant med i dag, og at selv om spillene blir respektert av rutinerte gamere er det få andre som kjøper det. Det er rett og slett ikke lønnsomt nok.
Gromle Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Jeg ville ikke spilt FF XII selvom noen betalte meg for det. Japanerne kjøper bare sitt eget, og det er tydelig at A-bomben har gjort sitt preg i smaken dems. Anmeldelsene taler ALDRI sitt, flere gode spill har fått ræva karakter pga. anmelderen er en fanatisk koreaner som har vært med på å utvikle lineage. 7462629[/snapback] LOL!! Er ganske enig egentlig..
Dunedain Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 (endret) Halvparten av alle fjortisser er FF 7 fanboys, og det sier sitt. 7459921[/snapback] Det sier sitt ja: Det sier at at spill som er nr 7 i rekkefølgen er blitt så bra at selv 10 år senere snakker alle om det. Det sier at mange fjortisser opplevde "opplevelsen" ved FF VII, noe du tydeligvis ikke gjorde. Det er dradd LITT vel langt med Zelda og Mario osv. Det var greit i 1986, men hallo! Nye ting selger ikke uansett hvor bra det er, fordi småunga rett og slett ikke kjøper annet. Hmmm: Zelda anno 2006 - toppkarakterer nesten overalt. Mario anno 2006 - nytt spill på vei, som anmeldere ser skikkelig frem til. Final Fantasy anno 2006 - XII toppkarakterer (bla 40 av 40 i Famitsu) Final Fantasy anno 2006 - XIII og Versus XIII under utvikling, med noe av det lekreste innen grafikk så langt. Metal Gear Solid anno 2006 - MGS4 under utvikling. Skal bli en stor grunn til å skaffe PS3. 20 år etter så sitter fremdeles Nintendo med de samma gamle tinga. Og du Camper_killer, jeg er virkelig imponert over Nintendo. Tenk at for 20 år siden så hadde de Nintendo Wii... Endret 9. desember 2006 av Dunedain
mg_martin Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Hele FF universet går på det samma, shemales som man ikke veit er jenter eller menn, idiotiske klær og alt for store våpen. Den hårgelen de bruker er også helt genial. For den som husker Tidus, han hadde alt: Så ut som en jente, ufattelig "gripende" biografi, bukseseler og et litt for merkelig våpen. HAHAHAHAHAHAHAHAHA priceless!
Camper_killer Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 (endret) hatt en dårlig dag Camper_killer? 7462804[/snapback] Nei, bare i krigshumør Dunedain, jeg stoler ikke helt på en med en animert dame i avatern sier, men jeg skal alikevel argumentere mot deg: Det sier sitt ja:Det sier at at spill som er nr 7 i rekkefølgen er blitt så bra at selv 10 år senere snakker alle om det. Det sier at mange fjortisser opplevde "opplevelsen" ved FF VII, noe du tydeligvis ikke gjorde. Ingen normale mennesker med vett i hue over 14 år spiller dette som jeg veit om(jeg begrunner dette ved å si at jeg ikke skal gå langt før jeg ser en person som har cloud eller tidus som sin store helt, hvis man bare liker spillet er det greit nok, men jeg vil søren meg ikke bli en Link med alveører) . Ingen som snakker om det greier å slå meg i en debatt om at spillet er møkk(jeg overdriver veldig sterkt), så make my day (alikevel, har full respekt for folk som liker spillet så lenge de ikke slenger ut med fanboy kommentarer!) Final Fantasy anno 2006 - XII toppkarakterer (bla 40 av 40 i Famitsu) Jeg sa vel noe om hva anmeldinger betydde isted, og Famitsu høres jo veldig ut som et Koreansk kompani settet sammen av 120 høye lineage veteraner. Det siste gode Mario-spillet(ved untak av smash brothers, som egentlig ikke bare var mario) kom til N 64, og da skal godt til å argumentere imot det. Nyere Zelda spill tar jo heller ikke helt kaka(her er det mere min mening, siden jeg innrømmer at Zelda N64 var ganske bra, personlig så syntes jeg den første var best), sitter selv med tankene fra den gangen jeg runna Zelda 1986(men du er vel for ung til å ha spilt det). Zelda er jo gått helt av skaftet, det er bra at Halo 3 blir det siste i serien. Final Fantasy anno 2006 - XIII og Versus XIII under utvikling, med noe av det lekreste innen grafikk så langt. For den som liker plastikkanimerte bøger så må vel dette være toppen, alle personene ser "perfekte" ut til envher tid og ingen har så mye som et merke i ansiktet. Og du Camper_killer, jeg er virkelig imponert over Nintendo. Tenk at for 20 år siden så hadde de Nintendo Wii... For 20 år sia hadde de originale ideer, en spillekonsoll er ingenting uten originale spill og derfor spiller Wii sin originalitet i nyere dager liten rolle hvis ikke spill kan matche den. Deus Ex fant sted i et narkomiljø under untrivelige omstendigheter, der det aldri var langt å gå før man så en prostituert. I FF var miljøet like koslig som i Magnus og Myggen, og selv etter FF 24 852 tror jeg ikke vi vil få se snerten av ett skitten realistisk miljø med blant annet prostituerte. Jeg minnes om at det var ett bordell i FF 7 der cloud skulle kle seg ut som en jente(teit siden han så ut som det fra før), men omstendighetene og grafikken var alt for "koselig" til å bringe fram det samme som Deus Ex. *Jeg overdriver nok EKSTREMT kraftig Nevnarion, men ikke ta deg nær av det Endret 9. desember 2006 av Camper_killer
Pastor Lorentzen Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Jeg ville ikke spilt FF XII selvom noen betalte meg for det. Japanerne kjøper bare sitt eget, og det er tydelig at A-bomben har gjort sitt preg i smaken dems. Anmeldelsene taler ALDRI sitt, flere gode spill har fått ræva karakter pga. anmelderen er en fanatisk koreaner som har vært med på å utvikle lineage. Det er et tap for deg, for FF12 er en revolusjon for den østlige RPG-sjangeren, på samme måte som Resident Evil 4 revolusjonerte survival horror-sjangeren. I motsetning til spillserier som Breath of Fire, Suikoden og Lufia som bare har kopiert Square og Enix' sine rollespillsystemer ned til milimeteren og ikke våget å gjøre noe for å fornye spillsystemet.
Llandari Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 *snip* Noen spilleserier bør rett og slett legges på hylla, siden oppfølgere rett og slett ikke trengs siden de kan ødlegge konseptet. I grunn er det jo bra at klassikere som Baldurs gate serien, Planescape og fallout(bethesda gidder ikke og vil ikke gjøre en skit) er over. *snip* 7458728[/snapback] Baldur's Gate 3 er faktisk klar for utgivelse om ikke så altfor lenge.
Camper_killer Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Det er et tap for deg, for FF12 er en revolusjon for den østlige RPG-sjangeren, på samme måte som Resident Evil 4 revolusjonerte survival horror-sjangeren. I motsetning til spillserier som Breath of Fire, Suikoden og Lufia som bare har kopiert Square og Enix' sine rollespillsystemer ned til milimeteren og ikke våget å gjøre noe for å fornye spillsystemet. Phantasy star kom ut på samma tid som FF 1, så det du sier er bare tøv. Suikoden bringte blant annet slott og armesimulator inn i sjangeren, samtidig som en mer original plott istedenfor klisjene i FF seriene. Hvis du ikke tror FF er en pengeku, så tenk litt på dette: Final fantasy fikk navnet sitt siden Square gikk i dass og FF reddet kompaniet fra å gå bankrupt. Tydelgvis har de funnet ut at det er mye penger å tjene... Baldur's Gate 3 er faktisk klar for utgivelse om ikke så altfor lenge. Black Isle/Bioware regnet Throne of Bhaal som BG 3, og det kommer ingen etterfølgere.
Bertelsen Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 (endret) Metal Gear-serien har ikke blitt melket enda, jeg ble redd da jeg hørte at MGS 2 skulle komme ut, kunne det virkelig bli like bra som MGS 1? Ja, det ble det, jeg har rundet MGS 1 og MGS2 over 10 ganger. Så kom MGS 3, joda tenkte jeg, jeg får vel kjøpe det, å det ble virkelig en fantastisk opplevelse det å. Kall meg fjortis eller fanboy, jeg vet at jeg ikke er det, selvom en person på et forum kaller meg det. Endret 9. desember 2006 av Bertelsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå