Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rekke og V...?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er for det meste av den grunn ja... Har prøvd en beemer, er omtrent akk. det samme. bare at lexusen varer lengre :tease:

7564645[/snapback]

Har du noe som helst grunnlag for å si det?

Med normal kjøring og godt vedlikehold så skal en BMW M50B20 motor vare i hvertfall 400000 km.

7564851[/snapback]

 

READ IT AND WEAP!

 

 

 

Lexus på topp

For tolvte år på rad troner Lexus øverst på kvalitetsstigen, et annet luksusmerke, Cadillac er på fjerdeplass. De øvrige topp-5-plasseringene er besatt av volumprodusenter, Mercury og Buick på andre- og tredjeplass og Toyota på femte. Alle disse kommer ut langt bedre enn gjennomsnittet, som er 227 feil pr 100 biler.

 

De merkene som har størst forbedring fra fjorårets undersøkelse er Mini og Kia. Men begge befinner seg fortsatt på feil side av gjennomsnittet i industrien med henholdsvis 280 og 310 feil pr 100 kjøretøy.

Land Rover og Saab er merkene med flest feil, men også Suzuki og Hummer har over 300 feil og VW ligger på 299.

 

Her er den komplette oversikten samt de tre beste innen hver kategori:

 

Resultatene for 2006 - problemer per 100 biler

 

Lexus 136

 

Mercury 151

 

Buick 153

 

Cadillac 163

 

Toyota 179

 

Acura 184

 

Honda 194

 

Jaguar 210

 

BMW 212

 

Infiniti 215

 

Lincoln 220

 

Ford 224

 

Oldsmobile 224

 

Gjennomsnitt 227

 

Chrysler 232

 

Pontiac 232

 

Subaru 232

 

GMC 239

 

Mercedes-Benz 240

 

Chevrolet 241

 

Nissan 242

 

Mazda 243

 

Porsche 248

 

Hyundai 253

 

Dodge 258

 

Mitsubishi 260

 

Jeep 264

 

Volvo 272

 

Audi 279

 

MINI 280

 

Isuzu 283

 

Saturn 289

 

Volkswagen 299

 

HUMMER 307

 

Kia 310

 

Suzuki 318

 

Saab 326

 

Land Rover 438

Lenke til kommentar
Hvordan i h... fikk man bensinen ut til sylinderne som roterte rundt?

7566318[/snapback]

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Rotary_engine

Det gikk rør fra toppen av sylindrene inn til senter, mens en annen variant var en hul veivaksel som ledet drivstoffet gjennom stemplene ut til sylindrene. Oljen ble spyttet ut sammen med eksosen(rent forbruk). Det var heller ikke noe eksossystem å snakke om. Pilotene plagdes med diare pga. all oljen de pustet inn. :) Skjerfet som alle WWI piloter hadde var ikke pga. mote men for å pusse brillene rene for all oljen. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...