Gå til innhold

SCE tenker alternative distribusjonsmetoder..


Knebel

Anbefalte innlegg

SCE Europe VP of Technology confirmed that Sony will be creating a website that will directly sell video games, movies and applications for the PlayStation 3 and PS2. You can either purchase the items or download the content directly to your PS3 or PS2.

 

This will save Sony at least 30% of the retail value for the software being sold. There strategy is to eliminate the distributor and retail margins.

 

"The site will have movie trailers, 1080p Blue Ray movies and game clips as well as full movie and game titles for direct purchase by a consumer. We believe that this will appeal to PS3 users while also allowing new developers to market their developments to the PS3 user."

 

"A big benefit of the site is that we can make available games that can be sold around the world. Irish Gaelic Football is a typical example of a local game that while selling well in Ireland is also available to Irish people around the world without distributors and retailers having to take the risk of carrying the stock" said Holman.

http://ps3.net/newsboard/view.php?id=625

 

SCE ønsker å eliminere distribusjons og forhandlerkostnader til fordel for sluttbrukeren, (og seg selv ;) ) ved å distribuere spill og filmer over nett..

 

Hva synes almuen om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det 46 gb det er plass til på en blueray plate? Antar jo at dette kommer til å bli utnyttet....Laste ned 40GB+ for en film...URK!

7436995[/snapback]

 

Det er vel det første som slår de fleste av oss ja.. Bare det å flytte slike mengder data er vel kanskje ikke så praktisk for de fleste av oss i dag. Det krever også mulighet for ekstern lagring enten via hjemmenettverk eller usb.

Kanskje om man kombinerer ekstern lagring med en konto hvor du kan ha tilgang til det du har betalt for og laste ned når det måtte passe deg?

Lenke til kommentar

Det er vel rett og slett størrelsen på spillene som er det avgjørende her. Hvis spill tar 50GB blir det litt tungt. For det første tar det lang tid å laste ned, og for det andre blir det jo ikke plass til mer enn et spill på standard HDD'en. Klart man kan jo kjøpe større disker, men selv med 300GB blir det jo ikke så mange spillene før det er fullt. Går jo greit hvis man bare spiller et spill om gangen, men hvis man er som meg og sjonglerer 5-6spill om gangen blir det upraktisk. Men å få muligheten til det er jo topp.

 

Nå er jeg litt glad i fysisk media jeg da. Blir ikke det samme hvis man ikke har en DVD boks i hylla :)

Lenke til kommentar

Tja, det å kopiere Steam er vel ikke den dårligste ideen, dog er det en del problemstillinger som sannsynligvis vil ødelegge. Mtp størrelsene på ps3 spillene så vil det være et behov for svært raske servere, hvem gidder vel å la maskinen stå online i en uke for å få lastet ned et spill. Det å ha en mengde servere som skal tilfredsstille brukere over hele verden kommer til å koste en god del penger

Lenke til kommentar
Tja, det å kopiere Steam er vel ikke den dårligste ideen, dog er det en del problemstillinger som sannsynligvis vil ødelegge. Mtp størrelsene på ps3 spillene så vil det være et behov for svært raske servere, hvem gidder vel å la maskinen stå online i en uke for å få lastet ned et spill.  Det å ha en mengde servere som skal tilfredsstille brukere over hele verden kommer til å koste en god del penger

7437298[/snapback]

 

Gratis blir det ikke. Men det blir nok uansett billigere enn å trøkke det opp på fysisk media, lage feite covre, sende det rundt halve jordkloden og tilslutt: la importør, engros og distributør ta sin del av profitten..

:)

Lenke til kommentar
Tja, det å kopiere Steam er vel ikke den dårligste ideen, dog er det en del problemstillinger som sannsynligvis vil ødelegge. Mtp størrelsene på ps3 spillene så vil det være et behov for svært raske servere, hvem gidder vel å la maskinen stå online i en uke for å få lastet ned et spill.  Det å ha en mengde servere som skal tilfredsstille brukere over hele verden kommer til å koste en god del penger

7437298[/snapback]

 

Gratis blir det ikke. Men det blir nok uansett billigere enn å trøkke det opp på fysisk media, lage feite covre, sende det rundt halve jordkloden og tilslutt: la importør, engros og distributør ta sin del av profitten..

:)

7437336[/snapback]

 

Det skal bli interessant å se, jeg er ikke fornøyd med hastigheten jeg får fra Steam, og hvis det er snakk om spill på 40gb så er alt under 400kb/s helt uakseptabelt for min del. Jeg har vansker for å se at de skal kunne tilby tilfredsstillende hastigheter

Lenke til kommentar
Tja, det å kopiere Steam er vel ikke den dårligste ideen, dog er det en del problemstillinger som sannsynligvis vil ødelegge. Mtp størrelsene på ps3 spillene så vil det være et behov for svært raske servere, hvem gidder vel å la maskinen stå online i en uke for å få lastet ned et spill.  Det å ha en mengde servere som skal tilfredsstille brukere over hele verden kommer til å koste en god del penger

7437298[/snapback]

Kan være dei vil ta i bruk bit-torrent liknande distribusjon. Dess fleire som har det, desto større teoretisk opplastingshastighet vil bli oppnådd - hvis folk sitt med kjappe linjer. Sitt majoriteten på slitne ADSL linjer, blir det noko heilt anna. Men i desse fiberdagar er det ingen umogelegheit. Til og med vetle stord kommune har no glimrande infrastruktur, og fleire og fleire får fiber rett i veggen.

 

Synes forøvrig at eit spel på ei fysisk plate er ganske greit. Slik e-distribusjon passar betre neste generasjon igjen trur eg.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Sikkert greit for de som er interessert i slik, men jeg må ærlig talt innrømme at det å faktisk ha et cover med manual og disk er temmelig nødvendig for min del. Vet ikke helt hvorfor, men det å ha spillet stående i hylla sammen med de andre er liksom den naturlige måten å gjøre det på.

 

Lider vel litt av samlemani eller noe :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...