Gå til innhold

Hvilken konsoll til 10 åring?


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøp Xbox 360 og Viva Piñata.

7414615[/snapback]

Fint om du kan begrunne dette utsagnet. Er 1 spill nok til at en konsoll passer for en tiåring?

7414687[/snapback]

 

Hva med Lego Star Wars og diverse bilspill.

 

Er gutten interessert i biler, Dahle? I så fall vil Xbox 360 og PGR3 være en mulighet.

 

Forza Motorsports 2 kommer også om ikke så lenge, og der er det mye å ta seg til.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

For å rette litt på det Undead. Wii er bakoverkompitabel med GameCube, men man får ikke lastet ned GameCube-spill slik jeg leser det utifra den setningen din. Disse må man kjøpe i fast form. Ellers er Wii bakoverkompitabel med Nintendo Entertainment System, Super Nintendo Entertainment System, Nintendo 64, Sega Megadrive og TurboGrafx. Spillene til disse konsollene kan lastes ned for en billig penge.

Lenke til kommentar
Så wii har hdd?

7414953[/snapback]

Den har ikke harddisk, men derimot 512 MB innebygd flashminne. Dette kan utvides med flashkort opp til 2 GB. Det kan godt hende at du kan bruke flashkort med mer minne enn 2 GB også, men det blir isåfall mulig via en systemvare-oppdatering ved et senere tidspunkt.

 

Kanskje vil også Wii får støtte for eksterne harddisker slik at man kan utivde lagringskapasiteten enda mer. Wii har nemlig 2 USB2-porter på baksiden. Flashkort-porten befinner seg under en flap på forsiden.

Lenke til kommentar

Det korte svaret: Wii.

 

Litt mer utfyllende:

 

PlayStation 2 er jo ekstremt billig nå. Du får den for en tusenlapp, noe som er havlparten av det Wii koster. Men på den annen side er PS2 på vei ut, så spillutvalget vil tørke inn. Nå er det ekstremt mange titler for PS2, men ungen vil kanskje like å spille spill basert på filmer han ser o.l.?

 

Med Wii får du et enda større utvalg spill, siden du kan spille alle GameCube-spill på den, og Nintendo slipper gradvis flere og flere titler over Virtual Console. Nintendo-konsoller pleier også å ha spill som passer godt for barn, eller for alle aldre. Mario og Zelda kan man spille om man er 10 eller 100. Jeg vet ikke om ungen liker Pokemon også?

 

Definitivt Wii, da konsollen omtrent er tilpasset for den yngre delen av befolkningen.

Det er ikke helt riktig. Nintendo prøver å nå alle aldersgrupper.

 

Man får mye mer ut av den om man spiller med venner enn om man spiller alene.

Eh, dette kommer jo helt an på spillene. Det har ingenting med konsollen å gjøre som sådan. Zelda, Mario, Red Steel, osv. er jo alle i utgangspunktet for en spiller. At det kommer mange "partyspill" blir bare en bonus.

 

Ja, Wii passer utmerket til "partyspill", men hvis man tror at man må spille med andre for å har glede av Wii så har man misforstått.

Lenke til kommentar

Ingen vits å gi en 10åring en PS3, Wii eller en 360, du klarer fint å gi han samme gleden ved å gi han en N64 med supermario.

 

Edit: Så sant han faktisk ikke har en konsoll fra før :) Vil tro hvis han ikke har spilt det før, så vil han like det, tror strengt talt jeg hadde enda likt å spilt supermario på N64 hvis jeg har "tid" :p

Endret av Bruktbilen11
Lenke til kommentar
Ingen vits å gi en 10åring en PS3, Wii eller en 360, du klarer fint å gi han samme gleden ved å gi han en N64 med supermario.

 

Edit: Så sant han faktisk ikke har en konsoll fra før :) Vil tro hvis han ikke har spilt det før, så vil han like det, tror strengt talt jeg hadde enda likt å spilt supermario på N64 hvis jeg har "tid" :p

7415469[/snapback]

 

man får spilt N64 spill på Wii da.

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at en tiåring kommer til å laste ned NES og SNES spill. Dette er igjen et tiltak for de litt eldre gamere som har et forhold til disse spillene.

 

Wii kan spille GameCube-spill, men det er vel tydelig at gutten ikke er interessert i GC-spill siden han en gang i tida kjøpte seg en PS2 fremfor en billigere GC..

 

Wii kommer til å koste 1995,- på enkelte butikker (2499,- på andre hvis jeg husker riktig). Tror det blir rimelig stor kø foran disse butikkene, så du skal ha flaks for å få tak i en (ikke alle som har mulighet å sove ute hele natten). I dette regnestykket må du også regne med en ekstra kontroll og et spill, og da nærmer det seg fort 3000,- for "tidsfordrivet" til PS3 kommer.

 

For halvparten av en Wii kan du få en PS2 med Buzz (med 4 kontrollere så hele familien kan spille sammen), og stesønnen din kan spille sine gamle spill igjen. Og selv om PS3 er på vei, så glemmer ikke spillutviklerne PS2. Mange storspill på vei!

 

 

Så for en tiåring vil jeg si at en PS2 er det beste valget. Så kan du etterhvert utvide med en PS3 hvis det er ønske om det.

Lenke til kommentar

Playstation2 har det desidert største spillutvalget, og man finner passende og ofte billige spill i de fleste sjangere. At maskinen er billig, samt at det finnes et rikt utvalg på brukte titler er også en fordel. En annen nevnte at PS2 er på vei ut, og at spillutvalget vil tørke inn. Etter hvert vil det selvfølgelig komme færre nye titler, men foreløpig lever PS2 i beste velgående.

 

Wii er noe dyrere i innkjøp, men man får en ny spillopplevelse med den bevegelsesfølsomme kontrollen. I tillegg kan man spille Gamecube-spill på den. Til Gamecube får man nok av kvalitetstitler som passer godt til en tiåring. Dessuten kan man laste ned NES, SNES og Nintendo64 spill via Virtual Console. Disse er betraktelig billigere enn fullpristitler, og etterhvert vil det nok komme mange gamle slagere å velge blant her. Jeg ser at noen mener at en tiåring neppe har interesse av å laste ned og spille gamle NES og SNES titler, og at det helst er eldre folk som har et nostaligsk forhold til disse spillene som kommer til å laste dem ned. Det tror jeg ikke helt stemmer. Selv om disse spillene grafikkmessig ikke kan måle seg med nyere spill, er det likevel mange solide spill som byr på svært gode spillopplevelser den dag i dag. Jeg jobber selv på en barneskole, og tilnærmet ingen av ungene i den aktuelle aldersgruppen bryr seg særlig mye om grafikk. De fleste av dem som liker å spille på skolen, foretrekker Nintendo. Disse har som regel GBA eller DS, og en del av dem har Gamecube. Når de har med seg GBA eller DS på skolen av og til, pleier det å flokke seg masse unger rundt dem for å prøve eller bare se på når andre spiller. Noen få har av og til med seg PSP, men det er ikke mange av ungene som er interessert i å prøve disse spillene. Mario er helten til de fleste. Pokemon er også stas. Jeg snakket med noen av dem for en tid tilbake om Wii. De hadde ikke peiling på hva i huleste en Wii var for noe, så jeg fortalte litt om dem og viste dem noen videoer. Etter at de hadde sett noen videoer, ble de veldig begeistret og alle hadde lyst på en. De maser fortsatt på meg om når den kommer i butikkene. Så jeg tror nok en tiåring kan få mye glede ut av en Wii.

 

Hadde jeg vært i dine sko, ville jeg ikke fullstendig avskrevet PS2, men jeg tror likevel jeg ville gått for en Wii.

Lenke til kommentar

Den gylne regel når det gjelder unger må da være rett og slett å spørre de?

 

"Hvilken konsoll syns du er kulest?" -Prøv å gjøre det så diskret som mulig om det er en overraskelse.

 

Unga i dag vet hva de skal ha, og kjøper man noe feil er ulykka ute. Det har vi brent oss på før. ;)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

arg! Fy fa.......

 

Var inne på bruktmarked for å se om jeg ikke fant en billig PS2, men dra meg i barten. Svindel og tull der inne. En som selger PS3 der også!

 

Ikke nok med det, men folk tror jo de sitter på gull.

 

Wii blir bestilit i morgen tidlig. 2000 kroner legger jeg i den. Han får ønske seg ting etterhver. Har jo ikke midler til å svi av for mye på en gang. Mora får jo bare noe til tusenlappen....

 

Av mitt gavebudsjett på 4000 sitter de med 75%, og det får de være fornøyd med.

PS2 skal jeg lete etter en stund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...