Gå til innhold

6 pin pci-ex overgang---


snoopafella

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe der det er litt lettere å se hva som går på hvilken pinne..

Har sett noen sånne bilder av den.. litt skummelt å mekke sånn kabel utifra et bilde fra dårlig vinkel med et nytt kort til 4000 spenn:-)

 

Har funnet ut av det nå, men kortet hyler med en gang jeg starter pc`n og gir ikke noe bilde..

 

Argh

Lenke til kommentar

update: Jeg klippet opp en molex->4 pin P4 plugg og puttet de to gule (12v) i 2 av de nederste hullene (lengst vekk fra pluggens låse-hake).

De to de svarte (0 volt) puttet jeg først i rekka øverst på pluggen (mot låse-haken) en i hvert hjørne..

 

Når jeg gjorde det slik pep bare kortet og jeg fikk ikke bilde.

Jeg fant fram multimeteret mitt og målte på kortet mellom pinnene og fant ut at den midterste av 0V pinnene ikke var koblet sammen med de to andre 0V pinnene.

Fant ut at den midterste 0V pinnen må kobles til for at kortet skal sjønne at 6pins pluggen er plugget i. (Kortet piper for å varsle hvis den ikke er i...)

 

Altså dersom noen skal trikse seg til å få spenning til sitt geforce 8800 ved å bruke en 4 pins P4 plugg: Klipp opp p4 pluggen, Putt svart ledning i midten av øverste rad (opp mot låsen) og den andre svarte i et av de andre hullene i den øverste rekka, samme hvilket siden hullene i hjørnene i øverste rad er koblet sammen.

 

De gule puttes i nederste rad (raden nærmest kortet), samme hvilke hull siden alle 3 er koblet sammen på kortet.

Endret av snoopafella
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...